The plot thickens. (nad c370)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer yannz sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

The plot thickens. (nad c370)

Først troddde jeg at (ref: http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=11060 ) forsterkeren min overoppheter. Men nå er jeg neimen ikke sikker lengre.

Symptomene er slik: Uansett hva jeg kobler inn og ut (tilogmed høytalerne) så går forsterkern etter en 10-15 minutter. Skrur jeg den av i noen minutter, så på igjen, skjer det samme igjen. Nemlig at "Power"-lyset blir rødt (indikerer clipping, om jeg ikke husker feil) og lyden blir borte. Nå er det jo meningen at dette skal skje, om forsterkern får for sterkt signal. Men hey, den har hatt det samme signalet i .. to år.

Dette er også prøvd under varierende temperaturer. (3 om natten, med verandadøren åpen så er det vel under 20 her inne) - merk at det var varmt ifjor òg..

Riktignok har denne forsterkern blitt brukt flittig, tatt etpar elementer og slikt. ops: .. Men forsterkern? really?

så, noen som har noen idéer? jeg er litt motvillig mot å gå til hifiklubben for reparering, da jeg ikke har råd.. (dvs, den er fremdeles under garanti, men om dette går der? det får man jo aldri vite (hvordan er forbrukerloven der igjen? man må visst bli enig om slikt først, sant?)

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har uansett krav på å få svar på om det er garanti eller ikke uten at det skal koste deg noe.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er måske et skud i tågen, men NAD har før haft problemer med loddingerne, det KAN være tilfældet her. Medmindre den er blevet behandlet normalt, hvilket vil sige ikke har buler efter et fald fra 2nd etage, så er det helt sikkert en garanti sag. ( bare et eksempel på god service : Min Coda klasse A til 25.000, som jeg var tredje ejer af, gik pludselig op i røg en dag. Der kom et smeld og blå røg stod op fra den. Efter at fabrikanten, i USA jo, havde mailet flittigt med fabrikanten af mine elektrostater om selvsving og DC osv., så blev den repareret gratis, på fabrikken i USA.)
    Lyset i Power knappen skal, såvidt jeg husker, ikke blive rødt under klipning, det skal det kun for at indikere en fejl i forstærkeren og at den er gået i "beskyttelsesmode". Nu husker jeg sikkert fejl jo..., men jeg ville helt klart levere den ind som garantisag.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette bør helt klart gå under garanti! :shock:

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mm.. høres bra ut. Skal prøve meg på hifiklubben på mandag, tenker jeg. Kanskje se om jeg finner manualen, sånn for å se om det er noe jeg kan gjøre først. (type støvsuge ellernoe) - Evt, prøve en siste gang idag. Har flyttet vekk noe som sto på den kursen før. (kamerat som bor her med meg er elektriker, og tror noe må være galt med strømmen, men han 'kke sikker, da han er sterkstrøm..)

Newcomer Terra-walker sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det så lurt å åpne den for å støvsuge. Tenker på at om det er noen forseglinger, og du bryter disse, er vel garantien ugyldig.
    Hva med å heller snakke med Klubben før du gjør noe selv. :?:

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm står d noe i manualen om at den må renses innvendig? :wink:

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldigvis er jeg lat og opptatt, så det blir tur til klubben imorgen. uten støvsuging. (ville uansett aldri åpnet greia, heh, der inne har jeg iallefall lite å gjøre.) dvs, senere idag. :roll:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •