Recivere fra statene?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Recivere fra statene?

Er det noen her som har testet recivere kjøpt fra USA på det norske strømnettet? Eller har alle bare kjøpt en strøm omformer for og være på den sikre siden? ... Har noen prøvd og ta av dekslet og sett hva som står på sikringen etter strøm inntaket? Om det er 120V eller 250V på den?

Jeg bestillt selv en KRP-600M fra usa... På esken sto det 120V,
    på klistremerket bak sto det samme, men inni var den helt lik den som er produsert for det europeiske markede...OG det sto en 250V sikring i den etter strøminntaket.. Så det var bare og bytte strøm ledningen så fungerte den her - på vår strøm

Så da lurer jeg jo på om det kan være slikt på forstekere også? Tenker da mest på de som ikke har fast strøm ledning, men de som har løs, med en slik "data strømforsnynings plugg" .... Er kanskje disse laget for både og, men klistremerkene (og eventuelt annen betegnelse) skiller de fra hver andre... ?

F.eks Yamaha Z7 og RX-V3900 kan jo begge skaffes for under 10 lapper, med frakt fra usa...

Så er det noen her som har reciver fra statene?
    Prøvd de rett i vår strøm? Kanskje noen kan åpne og se hva sikringen etter strøminntaket sier?
    Eller må jeg være forsøkskanin her

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør fabrikanten eller stedet du ønsker å handle. Det varierer, noen produkter har en bryter bak på som man bare flytter på, på andre er det mere vrient, da må man flytte kabler på trafoen osv.
    En annen ting, mange fabrikanter tillater ikke eksport av sine varer, dette for å beskytte forhandlere i andre land, derfor gjelder i noen tilfelde heller ikke noen form for garanti når produktet er importert fra et annet land.
    Desuten er der noen ganger ikke så mye spart, man må betale moms og avgift av den totale prisen inkludert frakt, og produktet kan være litt vanskelig å selge igjen pga det er importert vare.
    Du kan jo importere en Emotiva, som mange andre har..

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper ikke for og selge, men for og ha selv ...og når oppgraderingstiden kommer så er det nok ikke noe problem og selge - bare prisen er den rette..

Og ang. besparelse så varierer det en del, noe kan man spare masse på - noe lite eller ingenting.. Som f.eks får jeg taki Z7 til ca. 10 lapper med frakt, altså 12.500,- med moms... Og da er det jo spart en del?

Må foresten ikke betale "moms og avgift", men bare moms, 25% av kjøpsummen og frakten...

Og jeg har jo garanti på produktet i utlandet, i dette tilfellet usa..
    Så det går jo og bare sende tilbake, garantien er ad bare 1 år...

Men får vell bare prøve og bestille en selv da, og finne det ut

Vil ikke ha en emoitva...

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør sjekke med garanti, noen dekker ikke når produktet er eksportert, andre har "verdensgaranti".

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja vet... Men er man litt flink med fingrene så går det bra ...deler fåes jo også ganske billig fra statene...Og uansett, man kan jo nesten kjøpe 3 der borte mot 1 her... Så... Så 2 kan jo bli ødelagt før man begynner og tape på det... Men uansett, jeg får teste ut dette selv da, så kan jeg jo legge inn her hvordan det gikk med tanke på strømmen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig interessert i å høre hvordan dette går, så det er fint om du gir info om hvordan dette går :-D

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal gjøre det vettu..
    Vurderer og prøve med en Yamaha RX-V3900 eller en Pioneer SC-25 (Det er den samme som SC-LX72)
    Siden det er en test skal jeg holde meg i den "lave" pris klassen...

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kjøper du utstyr isåfall?

Kan hende noen andre vil prøve seg også, kjekt å vite isåfall.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det varierer jo litt, fullt av nettbutikker fra statene... ebay går jo også ann og bruke... akkurat hvor jeg handler kommer jo annpå hvor jeg finner den beste prisen når jeg skal bestille de...

Frakt er heller ikke så ille, fint og komme i dialog med butikkene, så sender de etter ditt ønske, og sender de med USPS priority mail, så koster det ca. 150 USD for og få fraktet en stor forsterker (slik som SC-LX72)... Og leveringstiden er 6-10 dager, må hentes på postkontor...

Men flere nettbutikkene tar hverken paypal eller visa kort utsedt i et annet land en USA, så da må man bruke bank overføring, noe som innebærer en viss risiko... Men det er opp til hver enkelt og velge om man vil ta sjansen.
    Jeg har ikke dårlig erfaring med dette, har overført mange lapper over til statene..
    (første kjøp fra en butikk var på ca. 35 lapper) ...og da satt jeg med en liten klump i magen men varene kom de...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr. B
    Jeg er veldig interessert i å høre hvordan dette går, så det er fint om du gir info om hvordan dette går :-D
    Samme her
    Hadde man klart å skaffe z7 til 10K, så hadde det jo vært helt sykt...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av the_c
    Samme her
    Hadde man klart å skaffe z7 til 10K, så hadde det jo vært helt sykt...

nå har jeg gjort ett google forsøk på denne og det billigste jeg fant var 1995 dollar + frakt + moms, hadde vært spennende å vite hvor man får denne for undert 10k, da kan det jo hende de har andre spennende ting også
    uansett lykke til

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med dagens kurs var det kanskje og ta litt i og påstå at man får Z7 for under 10 lapper 8-)
    men ikke så langt unna.. Med RX-V3900 derimot klarer man det...

Med et kjapt nettsøk så fant jeg Z7 for 1700 USD...

Har som sakt ikke en fast plass jeg bestiller, det kommer helt annpå pris jeg finner / får når jeg skal bestille..
    Men kommer tilbake med mer når jeg har bestillt og testet ut dette med strømmen...

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes det var noe spesiellt å ta utgangspunkt i sikringen! Ratingen på denne har jo ingen betydning, i den forstand at det er ikke er noe hinder i å sette en 250V sikring på utstyr som bare tåler 120V.

Hvis forsterker bruker transformator så må det være en omskifter, det er ikke mulig å koble en 120V trafo til 240V. Dessuten kan 50 Hz være et stort problem for en 60 Hz trafo.
    Den du snakker om har da ikke trafo, det er en switch-mode. Noen av disse takler både 120 og 240, andre må kobles om.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å bruke omformere funker også da.
    Ikke så dyre heller dersom du kjøper dem i USA og sjøfrakter dem med f.eks. JetCarrier.
    Sjekk f.eks. voltageconverters.com

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Syntes det var noe spesiellt å ta utgangspunkt i sikringen! Ratingen på denne har jo ingen betydning, i den forstand at det er ikke er noe hinder i å sette en 250V sikring på utstyr som bare tåler 120V.
    Hvorfor? ... Selvfølgelig er ingen hinder i det, men hvem vil sette en 250V sikring
    i ett apprat som er laget kun for 120V strømnett?
    Hva er da vitsen med sikringen? ... Den vil jo ikke gi mye sikkerhet?... ALT vil jo begynne og brenne før sikringen går.

Og joda, selv om det står en 250V sikring der, så er det jo ennå en mulighet for at man må bytte om på kabler, eventuelt vri på en bryter før man setter det inn i 240V nettet...

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil prøve og unngå omformer...

Newcomer RfR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Sikringer er ofte spesifisert med 250v uansett, keramikk og finsikringer er somregel stemplet med 250v uansett om de står i 12v, 24v, 42v, 110v anlegg. Det er strømmen sikringene skal beskytte mot altså amp eller milliamp.
    Ofte må kondensatorer og motstander skiftes for å få dette til.... Ville ikke satset på å bare smelle i ny kontakt på en forsterker til 10 lapper

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det å kjøpe Emotiva da mtp det norske strømnettet? Ser mange har det.. spurte dem per mail, men fikk ikke noe svar=(

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Hvordan er det å kjøpe Emotiva da mtp det norske strømnettet? Ser mange har det.. spurte dem per mail, men fikk ikke noe svar=(
    de kobler om automatisk , bare bytt nettkabel , så funker det , eneste de har som ikke er 120/230 er de nye subene som må bestilles enten for det ene eller andre :-o

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Hvorfor? ... Selvfølgelig er ingen hinder i det, men hvem vil sette en 250V sikring i ett apprat som er laget kun for 120V strømnett?
    Hva er da vitsen med sikringen? ...
    Du har visst totalt misforstått hva en sikring gjør? Forskjellen på strøm og spenning? Overhodet ikke peiling?
    En sikring skal begrense strøm, ikke spenning.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •