Marantz SR-8200

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Marantz SR-8200

Vurderer å kjøpe en brukt Marantz sr-8200. Har registrert at den har blitt erstattet av sr-8300. Tror dere det er stor forskjell mellom disse modellene? Er sr-8200 fremdeles en konkurranse dyktig modell og verdt ca halvpris?

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har ikke hørt noen av dem, men er det mulig å oppgradere softwaren på receiveren? Altså har den RS-232 inngang? Dersom den har dette, så kan du jo alltids oppgradere softwaren til å takle de nyeste formatene. Jeg har selv en Marantz sr-7400 som har denne muligheten, for det kan jo komme nye formater til etterhvert (som for eksempel Pro Logic IIx, den har du neppe på sr-8200).

Når det gjelder lydkvaliteten er nok den temmelig god, da Marantz er kjent for å lage receivere som er gode på lydkvalitet (men kan ofte være litt i svakeste laget, men 8200 er jo såpass kraftig at du neppe trenger mer effekt likevel).

Vil anta at den nye 8300 også har noen forbedrede A/D-konvertere, men det er neppe noen revolusjonerende endring vil jeg tro.

Hvis den altså har denne RS232 inngangen så er vel halv pris ganske greit skulle jeg tro...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •