Problemer med H/K AVR460

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med H/K AVR460

Hei,

Har kjøpt meg en AVR 460 som jeg har noe problemer med. Problemet er når jeg endrer mellom stereo og surround fra analog inngang, da blir lyden helt merkelig. Annet problem er når jeg endrer HDMI inputs, mellom Bluray og Viasat boksen min, da flimrer det en del på tv'en, og av og til kommer bildet. Av og til ikke, og av og til med en grønn eller rosa bakgrunnsfarge. Hvis jeg Po/po forstereren så fungerer det igjen. Software på forsterkeren er v1.00, men jeg har vært i kontakt med Dalens Elektronikk (ble henvist dit av Netshop.no ) og de sier at det ikke er ute noe ny software til forsterkeren enda.

Det jeg lurte på.. Er det noen her som har denne forsterkeren som har opplevd lignende feil? Bør jeg vente på ny software, eller sende inn forsterkeren til reklamasjon?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av shu
    Hei,

Har kjøpt meg en AVR 460 som jeg har noe problemer med. Problemet er når jeg endrer mellom stereo og surround fra analog inngang, da blir lyden helt merkelig. Annet problem er når jeg endrer HDMI inputs, mellom Bluray og Viasat boksen min, da flimrer det en del på tv'en, og av og til kommer bildet. Av og til ikke, og av og til med en grønn eller rosa bakgrunnsfarge. Hvis jeg Po/po forstereren så fungerer det igjen. Software på forsterkeren er v1.00, men jeg har vært i kontakt med Dalens Elektronikk (ble henvist dit av Netshop.no ) og de sier at det ikke er ute noe ny software til forsterkeren enda.

Det jeg lurte på.. Er det noen her som har denne forsterkeren som har opplevd lignende feil? Bør jeg vente på ny software, eller sende inn forsterkeren til reklamasjon?
    Det med lyden har skjedd et par ganger(høres ut som om lyden bare kommer fra subwoofer), men det er bare å skifte fram og tilbake på inngangsvelgeren.
    så blir alt bra.
    Når det gjelder skifte fra f. els BluRay til Viasat så tar det jo alltid litt tid før forsterkeren klarer å "kode" det som kommer inn. og skal ut...det går helt greit...
    Bakgrunnsfarge har jeg ikke sett....men jeg bruker Supra/Monster HDMI...
    ingen Clas Olson kabler hos meg nei....
    Og grunnen til at det ikke er noen oppdatering, er fordi ingen har rapportert noen alvorlige bugs :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er, er jo at det fungerer å se på bluray, så ser jeg på viasat og det fungerer fint, skifter på 1 sekund med bilde og lyd. Så tilbake til bluray eller mediapc'n, og da er det hverken bilde eller lyd..

Jeg har prøvd litt forskjellige HDMI kabler, men de som står koblet nå, det er Clas ohlson kabler ja. Har fungert problemfritt med den andre forsterkeren jeg hadde, så er jo litt snodig at det kun skulle være H/K forsterkeren som sliter med det. Men, kablene var jo en gang i tiden ment skulle være midlertidige, så får vel oppgradere litt der når feriepengene kommer.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av shu
    Det som er, er jo at det fungerer å se på bluray, så ser jeg på viasat og det fungerer fint, skifter på 1 sekund med bilde og lyd. Så tilbake til bluray eller mediapc'n, og da er det hverken bilde eller lyd..

Jeg har prøvd litt forskjellige HDMI kabler, men de som står koblet nå, det er Clas ohlson kabler ja. Har fungert problemfritt med den andre forsterkeren jeg hadde, så er jo litt snodig at det kun skulle være H/K forsterkeren som sliter med det. Men, kablene var jo en gang i tiden ment skulle være midlertidige, så får vel oppgradere litt der når feriepengene kommer.
    Det er jo digitale signaler vi holder på med....og hvis det er en dårlig "kobling" ett eller annet sted, så blir det dårlig med bilde....
    Er jo helt enig med deg at det ikke sjal være forskjell på forsterkere osv, men
    ettersom jeg sterkt tror på Murphy's Law, ....også er det slik at etter å ha lest på dette forumet i snart 1 år, så er det HTPC og PC'er generellt koblet til en surroundreceiver som gir mest problemer for folk....så prøv å kutt ut den og se hva som skjer...Personlig så tror jeg ingen av de som lager surroundreceivere tenker på at folk vil koble en PC inn i dem...
    Du kan jo også resette hele HK, dvs slå den av bak og trekke ut støpselet for en natt...alle dingsbomser med en "computer inside" liker å bli frakoblet jevnlig...Lykke til
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, når jeg skrur av alt sammen og på igjen, vel å merke H/K til slutt så fungerer det. Satser på kabler..

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det samme på min, men det forsvant når jeg byttet ut hdmi kablene til litt bedre kvalitet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •