Emtoiva til KEF XQ.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Emtoiva til KEF XQ.

Hei har lest igjennom ymse tråder om emotiva på dette forum og det virker definitivt spennende med emotiva forsterkeri.

skal oppgradere til surround senere i sommer og kommer til og gå for følgende surroundløsning:

Bakhøytt: KEF XQ10, Center XQ50C.

Har allerede XQ40 som jeg kjører på 2stk brokoblede Abrahamsen V4.0 amper, disse skal fortsette og drive disse.

så da tenkte jeg og gå til innkjøp av UMC-1 som prosessor samt en 5kanals forsterker til og drive XQ10 & XQ50, skal også senere har noen precence htt for full 7,1 løsning.

Men hvilken bør jeg gå for? står nå mellom UPA-5 og XPA-5 vil jeg merke vesentlig forskjell på disse to modellene?

Nå vet jeg ikke hvor mye kraft det anbefaler og bruke på XQ50 og Xq10 for full kontroll, vil det holde med UPA-5?
    har hørt at Emotiva forsterkerene er rimelig kraftig men nå vet jeg ikke helt hvor mye effekt jeg bør mate XQ høyttalene med heller, kommer jo til og kjøpe dette uhørt så da er det jo greit og sikre seg at forsterkeren klare og drive de skikkelig, men vil jo samtidig ikke bruke mer penger enn nødvending.
    Noen som har noen erfaringer med KEF til disse forsterkerene?

Mvh:
    Christopher

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dangerc
    Hei har lest igjennom ymse tråder om emotiva på dette forum og det virker definitivt spennende med emotiva forsterkeri.

skal oppgradere til surround senere i sommer og kommer til og gå for følgende surroundløsning:

Bakhøytt: KEF XQ10, Center XQ50C.

Har allerede XQ40 som jeg kjører på 2stk brokoblede Abrahamsen V4.0 amper, disse skal fortsette og drive disse.

så da tenkte jeg og gå til innkjøp av UMC-1 som prosessor samt en 5kanals forsterker til og drive XQ10 & XQ50, skal også senere har noen precence htt for full 7,1 løsning.

Men hvilken bør jeg gå for? står nå mellom UPA-5 og XPA-5 vil jeg merke vesentlig forskjell på disse to modellene?

Nå vet jeg ikke hvor mye kraft det anbefaler og bruke på XQ50 og Xq10 for full kontroll, vil det holde med UPA-5?
    har hørt at Emotiva forsterkerene er rimelig kraftig men nå vet jeg ikke helt hvor mye effekt jeg bør mate XQ høyttalene med heller, kommer jo til og kjøpe dette uhørt så da er det jo greit og sikre seg at forsterkeren klare og drive de skikkelig, men vil jo samtidig ikke bruke mer penger enn nødvending.
    Noen som har noen erfaringer med KEF til disse forsterkerene?

Mvh:
    Christopher

hei

hvordan opplever du abrahamsen brokoblet på disse?
    på emotivas forum sider vil du finne masse info om dilemaet ditt, personlig tror jeg upa 5 vil holde , men jeg ville vurdert å kanskje forsøke å få lyttet på en emotiva sammen med abrahamsen forsterkerne hvis mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    hei

hvordan opplever du abrahamsen brokoblet på disse?
    på emotivas forum sider vil du finne masse info om dilemaet ditt, personlig tror jeg upa 5 vil holde , men jeg ville vurdert å kanskje forsøke å få lyttet på en emotiva sammen med abrahamsen forsterkerne hvis mulig.

Meget fornøyd, nå har jeg nettopp fått XQ40 i hus så de står og spiller inn "as we speak", men jeg opplever iallefall på det litt jeg har fått lyttet på at det er nok av krefter for og drive de, skal ta en sammelingning mellom Abrahansen & Emotiva når den tid kommer, men jeg vil jo tro at de skal bli en grei match, av det jeg har hørt fra forumet her så beskrives jo klangkarakteren på Emotiva som noe i samme gate som Abrahamsen

da tenker jeg at UPA-5 vil være greit for surround-delen.
    bruker tross alt annlegget mest til musikk i stereo, blir vel en 60-40 blanding av stereo og surround, og penger spart er jo penger tjent som de sier :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •