Valg av receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av receiver

Er på jakt etter ny receiver, etter noen tips herfra

Hvordan er Harman/Kardon AVR255 vs AVR260
    Mot en Pioneer LX52

Ser at AVR260 har fått bedre oppskalering og behandling av videosignaler enn 255.

Er jo noen tusenlapper opp til Pioneeren, er det verdt prisen?

Evt. andre alternativer i prisklasse 5-8k som utmerker seg

Onkyo er utelukket, da jeg ikke liker designet på dem.

Personlig liker jeg godt Pioneer sitt design, men kan leve med noe ala H/K hvis de leverer omtrent det samme, til en mindre pris.

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jvc1986
    Er på jakt etter ny receiver, etter noen tips herfra

Hvordan er Harman/Kardon AVR255 vs AVR260
    Mot en Pioneer LX52

Er jo noen tusenlapper opp til Pioneeren, er det verdt prisen?

Evt. andre alternativer i prisklasse 5-8k som utmerker seg

Onkyo er utelukket, da jeg ikke liker designet på dem.
    har selv avr-255, den kan jeg anbefale på det sterkeste, avr 260 er vel så å si lik.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utifra det jeg har lest her (og andre steder) så virker AVR255 som et godt kjøp, godt mulig jeg går for etterfølgeren, hvis ikke noen andre har noen gode motargumenter

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde heller gått for 355, den er forløperen til dagens 460! og det er minimal forskjell mellom dem, blant annet at 355 leverer 5 watt mer per kanal! i prisklassen 5-8k er den nok den mest stømsterke receiveren på langt, og det følger med ipod dokking i tilegg.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer vel noe an på bruksområdet ditt en del også,og hvilke høytalere du skal bruke?
    Pio LX 51 (forgjengeren til LX52) vant jo foran H/K 355 i fjorårets test!
    Mest fordi den er mer musikalsk,og har noe flere muligheter,bedre romkorreksjon osv,og den ble også omtalt som omtrent like kraftig også!
    Så til musikk så Pio LX52 en klar klasse over H/K 255 - uten tvil!
    Til film er vel forskjellen mindre,men Pio'er fortsatt en klasse over!
    Men det skulle vel også mangle med prisforskjellen som skiller disse:grin:
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig hadde jeg ville gått for Pioneer, men mest på grunnlag av att jeg har hatt mye Pioneer tidlige, både i bil og hus, og må si jeg viiirkeli liker Pioneer

Har ellers hatt H/K forsterkere, og må si att det er mye kraft i de, og spiller stort sett bra, men syns ikke de var noe spes i den kombinasjonen jeg hadde da

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Det kommer vel noe an på bruksområdet ditt en del også,og hvilke høytalere du skal bruke?
    Pio LX 51 (forgjengeren til LX52) vant jo foran H/K 355 i fjorårets test!
    Mest fordi den er mer musikalsk,og har noe flere muligheter,bedre romkorreksjon osv,og den ble også omtalt som omtrent like kraftig også!
    Så til musikk så Pio LX52 en klar klasse over H/K 255 - uten tvil!
    Til film er vel forskjellen mindre,men Pio'er fortsatt en klasse over!
    Men det skulle vel også mangle med prisforskjellen som skiller disse:grin:
    +1 kunne ikke sagt meg mer enig

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    hadde heller gått for 355, den er forløperen til dagens 460! og det er minimal forskjell mellom dem, blant annet at 355 leverer 5 watt mer per kanal! i prisklassen 5-8k er den nok den mest stømsterke receiveren på langt, og det følger med ipod dokking i tilegg.
    460 er en bedre utgave og totalt fri for bugs...og at 355 levere 5 watt mer er virkelig noe å ta med seg..:-))
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel strengt talt en forkjærlighet for Pioneer selv, spesielt for designet deres.
    I tillegg kommer nytt Panasonic 50" i hus snart, og såvidt jeg har skjønt snakker de sammen nå med Viera/Kuro link.

Skal hovedsaklig brukes til film

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var LX52 i hus, koplet opp og stilt inn..
    Likevel føler jeg meg ikke helt fornøyd.

Er det normalt at man må opp på -20db eller deromkring for å få litt trøkk i lyden?
    Den starter jo på -80db (mute) og jeg antar den går til 0db.

Kjørt en auto calibration setup med korrekt oppsett av høyttalere.
    Har deretter justert opp de laveste frekvensene i EQ med ganske mye (+8,db +6db, +2db for de 3 laveste frekvensene)
    Front står som Large, sub off.

Har jeg for store forventinger?

Jeg må kanskje rett og slett skaffe en sub?
    Vil en ZTX 99 W10.16 gi greit trøkk til ei stue på ca 23 kvadrat?

Veldig fornøyd med designet på LX52 da

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var LX52 i hus, koplet opp og stilt inn..
    Likevel føler jeg meg ikke helt fornøyd.

Er det normalt at man må opp på -20db eller deromkring for å få litt trøkk i lyden?
    Den starter jo på -80db (mute) og jeg antar den går til 0db.

Kjørt en auto calibration setup med korrekt oppsett av høyttalere.
    Har deretter justert opp de laveste frekvensene i EQ med ganske mye (+8,db +6db, +2db for de 3 laveste frekvensene)
    Front står som Large, sub off.

Har jeg for store forventinger?

Jeg må kanskje rett og slett skaffe en sub?
    Vil en ZTX 99 W10.16 gi greit trøkk til ei stue på ca 23 kvadrat?

Veldig fornøyd med designet på LX52 da
    Gratulerer med ny reciver da:grin:
    Forventningene er jo ofte store da etter en slik handel - og det spørs jo hva du er vant med fra før?
    At du må såpass opp på volum er helt normalt - den går jo til pluss 10 el noe!
    Å øke opp med såpass mye som 8 db på den nederste bassen vil jeg slett ikke anbefale - det koster veldig med krefter for forsterkeren! Hvertfall hvis du skal dra på litt - på lavt volum går det vel bra!
    Selv korrigerer jeg ikke eq mer en max pluss/minus 2 db! Går inn å etterjusterer det MCACC har gjort!
    Hva slags høytalere har du, og hvordan er disse plassert?
    Har du mer bass andre steder i rommet?
    Hvordan er det i pure direckt?
    Har du mulighet for å biampe høytalerne dine?
    En 10 tommer fra XTZ vil nok hjelpe bra på den har hatt sånn selv,og den yter bra til musikk hvertfall,men blir nok litt spinkel til film!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ok, var litt usikker på hva som var normalt å måtte kjøre på med.
    Nå har jeg jo ikke hatt mye tid til å prøve ut, så jeg skal tenke på det du nevner med EQ justeringene, prøve ut litt med forskjellige filmer etc.

Høyttalerne begynner å dra godt på årene, ca 20 år JVC 3 veis høyttalere med 10" bass som fronter og 4 mindre høyttalere fra samme tid & produsent som sourround back og sourround, samt en mindre nyere centerhøyttaler.
    Har kikket litt på pakken fra Dynavoice F6, men vet ikke helt om det vil være noe bedre, tror nok jeg prøver med en sub først, tipper det holder

Frontene spiller bra på forsterkeren de orginalt var koblet til, og de spiller forsåvidt bra på Pioneeren også, var bare litt usikker på om nivået var normalt, noe det da tydeligvis er.

Skal lese litt rundt ang sub og se om jeg finner en som kan passe meg.
    Spørs om naboen i etasjen under blir så fornøyd da:P

Takk for hjelpen

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen erfaring med surround receivere, kun Thule IA350B som ikke inneholder noen form for kalibrering osv.
    Tror du må regne med litt innkjøring her, bli vant med receiveren, lære den å kjenne, der er sikkert vanvittig mye der kan justeres, også gain osv om du vil ha lit mer trøkk på lavere volumjustering.
    Har du ikke sub må du sjekke om LFE kanalen kommer med på film, der skjer ikke alltid, og da mangler du jo basskanalen...i Pioneer sin meny tror jeg du finder justeringer for dette kanskje.
    At du ikke har bass tyder på du ikke har satt opp høyttalerne optimalt, har du en tegning av hvordan du har det satt opp?
    Men igjen, du kan normalt ikke forvente samme gode lyd fra en surround receiver som fra en integrert forsterker, men med justeringer kan man komme langt.
    Jeg har en forsterker uten tonekontroller, har aldrig trengt noen kontroller heller egentlig.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ok, var litt usikker på hva som var normalt å måtte kjøre på med.
    Nå har jeg jo ikke hatt mye tid til å prøve ut, så jeg skal tenke på det du nevner med EQ justeringene, prøve ut litt med forskjellige filmer etc.

Høyttalerne begynner å dra godt på årene, ca 20 år JVC 3 veis høyttalere med 10" bass som fronter og 4 mindre høyttalere fra samme tid & produsent som sourround back og sourround, samt en mindre nyere centerhøyttaler.
    Har kikket litt på pakken fra Dynavoice F6, men vet ikke helt om det vil være noe bedre, tror nok jeg prøver med en sub først, tipper det holder

Frontene spiller bra på forsterkeren de orginalt var koblet til, og de spiller forsåvidt bra på Pioneeren også, var bare litt usikker på om nivået var normalt, noe det da tydeligvis er.

Skal lese litt rundt ang sub og se om jeg finner en som kan passe meg.
    Spørs om naboen i etasjen under blir så fornøyd da:P

Takk for hjelpen
    Ja du får prøve deg litt frem og tilbake,så ordner det seg nok!
    Når det gjelder sub , så er vel XTZ et veldig bra alternativ til under 4k!
    Over 5k er jo SVS veldig populære - det er hvertfall i en egen klasse på film til prisen!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal nok få sjekket ut mer de kommende dagene, tror ht oppsettet skal være nogenlunde greit.

Selvfølgelig nok ikke helt optimalt med sofa og bord i veien, men har ikke noe valg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •