DAC med optisk inngang for PS3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer Leon83 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DAC med optisk inngang for PS3

Jeg kunne tenkt meg en rimelig og simpel DAC til å ta seg av lyden fra PS3 via optisk kabel, for bedre stereolyd til hodetelefoner.

I mitt nåværende oppsett så er vel PS3 sin D/A-konvertering det desidert svakeste leddet;

PS3 ---[RCA]---> Argon HA-1 (hodetelefonforsterker) ---> Koss Pro 4AAT

Finnes det en simpel DAC til under 2000 NOK som vil merkbart forbedre lyden i dette oppsettet?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beresford dac direkte fra "fabrikk", enkelt og greit å kjøpe fra england.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lages et utall forskjellige DACer i China; både med og uten hodetelefonforsterker.

Det er ingenting i veien med Beresfords mod'ede China-DACer -- men man får mer for pengene om man kjøper en type der det ikke sitter et europeisk firma og tar en andel av prisen.

Typer som har fått god omtale i vestlige diskusjonsfora, er Matrix, Aune (HLLY) og Gigawork: de to første med hodetelefonforsterker; den siste uten hverken dette eller kabinett.

I tillegg finnes det populære typer med rør -- men det må bli for de spesielt interesserte....

Newcomer kjalvard sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en American Audio Rør-Dac mellom min ps3 og hodetelefonforsterker... dette gir en glimrende lyd...

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips.
    Jeg har nå lest en del positive ting om Cambridge DacMagic her inne på forumet, og tror kanskje jeg skal gå for den. Koster 2398,- hos Hi-Fi-klubben.
    Den kan jo dessuten stå vertikalt ved siden av PS3'en.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Beresford dac direkte fra "fabrikk", enkelt og greit å kjøpe fra england.
    Kan bare si at denne kjøpte jeg etter og ha lest endel. Er fornøyd siden den også har en ok klasse-A forsterker. Du får den sendt som en "prøve" altså uten moms:twisted:

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte Cambridge DacMagic fra Hifi-klubben... men de får ikke sendt noe som helst før transportstreiken er over. Egentlig et lite luksusproblem... men jeg klarer nesten ikke å vente lenger... er så spent på hvordan lyden vil høres ut.

Hvordan vil lyden bli i forhold til PS3 sin innebygde DAC? Klarere skille mellom instrumenter og mer detaljer eller? (har igrunn ikke hørt skikkelig god lyd før, annet enn consumer-anlegg).

Newcomer team_slegga sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpte meg enn gigawork dac på ebay her for noen måneder siden, betalte 1200 for denne ferdig i Norge, Etter min smak så låter ihvertfall denne bedre enn cambridge dacen. Selger hjelper deg også med å slippe mva.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å motta denne pakken fra Tollpost skal visst ikke være lett.
    Pakken har ligget på lager hos Tollpost i 10 dager etter at streiken ble avsluttet. Og først i går kunne jeg bestille utkjøring (via tollpost.no) men det kom aldri noe pakke på døra i dag :evil:

At det **** meg går ann.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av team_slegga
    kjøpte meg enn gigawork dac på ebay her for noen måneder siden, betalte 1200 for denne ferdig i Norge, Etter min smak så låter ihvertfall denne bedre enn cambridge dacen. Selger hjelper deg også med å slippe mva.
    Her spiller matching med komponenter, lydpreferanser og musikksmak inn. Det en liker er det ikke nødvendigvis sånn at andre liker

Newcomer team_slegga sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Her spiller matching med komponenter, lydpreferanser og musikksmak inn. Det en liker er det ikke nødvendigvis sånn at andre liker
    Det er sant Men det er mye godlyd for en billig penge i den ihvertfall

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leon, har Dac Magic jeg.. Har koblet PC'n til den med optisk kabel, signalet går så videre analogt til Pioneer LX81. Bruker ikke noen lydforbedringer på receiveren når jeg hører på musikk. Er ikke like flink med fancy audiofile ord som andre her på forumet, men sammenlignet med konverteringen i forsterkeren synes jeg DAC'en gir en "roligere" lyd. Mulig at bassen blir mer definert, skal ikke si det med sikkerhet. Øvre frekvenser er vel de man hører mest forskjell på. Lyden blir på en måte mindre rå og slitsom. Mer smooth og lyttevennlig uten at Metallica plutselig høres ut som Bacharach... Om det er your cup of tea vet du ikke før du har hørt den, men jeg synes iallefall den er verdt pengene.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått DacMagic'en. Det ble absolutt merkbart bedre lyd enn PS3'en. Bassen ble bedre, og overall klarere og bedre lyd.
    En annen ting jeg la merke til er at stereo-kvaliteten er bedre, med tanke på "sound-staging"... så den passer fint til film/tv-serier også.

En negativ ting er at transformatoren lager en summelyd, som kan være irriterende hvis man har Dac'en på soverommet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •