Ønsker forsterker med bra lydkvalitet til ok penge.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ønsker forsterker med bra lydkvalitet til ok penge.

Hva finnes det å velge i her egentlig? Jeg er nybegynner i gamet, men har tidligere eiet en Electrocompaniet ECI-3 (angrer på at jeg solgte den). Og syntes lyden i den var ubeskrivelig og fantastisk sammenliknet med en helt vanlig "dum" stereoforsterker.

Per dags dato har jeg faktisk ikke engang mulighet til å høre på musikk (jeg kreperer snart), siden mitt gamle Aiwa mini rack i børstet stål plutselig ble helt tyst (utanger?)

Det jeg på en måte lurer litt på er. Hva gir best lydkvalitet i omtrent samme prissjiktet som man får en ECI-3? Dvs omtrent 5000.

P.s Jeg setter også pris på om utstyret faktisk tar seg bra ut.

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ECI-3 koster nok 15900 kr ny, så du må nok strekke deg 3 ganger så mye for å komme opp samme prisklasse ved kjøp av nytt utstyr.

Abrahamsen V.2 intergrert forsterker koster 9995 ny ved kjøp direkte fra produsent: ECS Store. Her får du nok lyd som er av samme type som din gamle EC forsterker.

Personlig har jeg Cambridge forsterker og er fornøyd med dette. Ny versjon av min 640A er 650A, og kjøpes på Hi-Fi Klubben: CAMBRIDGE Azur 650A Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

Kjøper du brukt kan du kanskje få Abrahamsen ned i din prisklasse, men tror nok ikke du finner en EC integrert til 5000 kroner.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0