Ønsker forsterker med bra lydkvalitet til ok penge.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ønsker forsterker med bra lydkvalitet til ok penge.

Hva finnes det å velge i her egentlig? Jeg er nybegynner i gamet, men har tidligere eiet en Electrocompaniet ECI-3 (angrer på at jeg solgte den). Og syntes lyden i den var ubeskrivelig og fantastisk sammenliknet med en helt vanlig "dum" stereoforsterker.

Per dags dato har jeg faktisk ikke engang mulighet til å høre på musikk (jeg kreperer snart), siden mitt gamle Aiwa mini rack i børstet stål plutselig ble helt tyst (utanger?)

Det jeg på en måte lurer litt på er. Hva gir best lydkvalitet i omtrent samme prissjiktet som man får en ECI-3? Dvs omtrent 5000.

P.s Jeg setter også pris på om utstyret faktisk tar seg bra ut.

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ECI-3 koster nok 15900 kr ny, så du må nok strekke deg 3 ganger så mye for å komme opp samme prisklasse ved kjøp av nytt utstyr.

Abrahamsen V.2 intergrert forsterker koster 9995 ny ved kjøp direkte fra produsent: ECS Store. Her får du nok lyd som er av samme type som din gamle EC forsterker.

Personlig har jeg Cambridge forsterker og er fornøyd med dette. Ny versjon av min 640A er 650A, og kjøpes på Hi-Fi Klubben: CAMBRIDGE Azur 650A Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

Kjøper du brukt kan du kanskje få Abrahamsen ned i din prisklasse, men tror nok ikke du finner en EC integrert til 5000 kroner.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nevnte 5000 siden det var det jeg ga for min ECI brukt som jeg kjøpte i 2007, og har sett de senere også til ca samme pris. Koster de litt mer idag er det greit nok, har ikke fulgt med. Og det er nok brukt som er mest aktuelt uansett.

Hva har forresten mest å si på lydkvaliteten som kommer ut, forsterkeren eller forforsterkeren? Evt kunne jeg jo brukt forforsterkeren som jeg har stående her.

HI-FI WORLD - OLDE WORLDE - AIWA MICROSYSTEM

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er jo massevis av muligheter, Expert og Elkjøp har Pioneer sine integrerte forsterkere som yter bra til prisen, støtter ellers innlegget om Cambridge.
    For 15000 kan du få gårsdagens highend modeller brukte, virkelige kremprodukter på bruktmarkedet noen gange...
    Hva med rør til en billig penge?
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/64025
    Jeg skjønner ikke helt hvorfor du selger en EC og bruker et AIWA anlegg istedet? Men ok, jeg har også solgt ting jeg angrer som en hund på....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EC'en min gikk med i en bytteavtale på en bil for et par år siden. Og AIWA anlegget er ikke det du tror... Det er forskjell på billigdritten som kom fra England (tror jeg) på 80-90 tallet, og kvalitetsproduktene fra japan. Sjekk linken jeg la inn over.. og denne: Aiwa "22" My Pace on TVK

P.s: Kanskje jeg skal vurdere den rørforsterkeren ja.. Er vel noe kinagreier, men kunne jo prøvd.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valget denne gangen falt på noe mindre enn jeg egentlig hadde planlagt. Men da får jeg iallefall testet merket

Advance Acoustic • Produits

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rakerholm
    Valget denne gangen falt på noe mindre enn jeg egentlig hadde planlagt. Men da får jeg iallefall testet merket

Advance Acoustic • Produits

Spennede. Hvor kjøpte du denne fra?

Jeg har en dac i samme merke (MDA 503) som jeg er blitt veldig glad i og kan nok tenke meg en stereo pre derfra i fremtiden.

Poste et inntrykk når du har testet den litt8)

Mvh
    Peter

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte fra et firma i Italia. Det ble noen hundrelapper å spare på det.

Jeg har igrunn "alltid" hatt lyst på noe fra Advance Acoustic. Helt siden de på TV-boden rett innafor svinesund demonstrerte den største stereoforsterkeren dems for meg. På rør cd-spiller. Må være 6-7 år siden nå, minst.

Poster gjerne et innlegg etter jeg har fått den i hus og testet den.

Active peter123 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rakerholm
    Poster gjerne et innlegg etter jeg har fått den i hus og testet den.
    Ja gjør det, gleder meg å høre litt mer erfaringer om AA :-D

Mvh
    Peter

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått den i hus og testet en del.
    Når jeg skal høre nøye etter på lyden fra en forsterker så foretrekker jeg som regel det meste fra Yello og noen av sangene til Yazoo.
    Jeg har ikke så mye å sammenlikne med egentlig annet enn "vanlig skvip" fra eksempelvis Philips etc, og en Elcomp ECI-3 som jeg brukte tidligere. Den har "seff ikke" like varm og rund lyd som Elcomp'en, men det virker som om den har veldig bra dynamikk, og det er nesten ubegripelig hvor bra lyd den klarte å få av mine billige høytalere fra "Ultimate". Har bestilt noen "pure silver" phonokabler nå, og er spent på om jeg merker noe forskjell. Jeg er veldig amatørmessig på planet, men vet hva jeg selv syntes låter bra. Og bruker en urgammel cdspiller med 16bit DAC (KDA0316 fra samsung).

AMP'en kostet meg forøvrig kun ca 230 euro, så jeg fikk den mao ekstremt billig. Dette er en klasse A forsterker. Angrer ikke et sekund på kjøpet, og kjøper mer enn gjerne større utstyr fra AA ved en senere anledning. Kunne på sikt tenkt meg en MCD 204 (rør) på MAP 800 II (integrert forsterker).

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som om du bør ta en titt på XTZ Class A100D3. Den har god god lydkvalitet, er råbillig og taper veldig lite verdi som bruktgjenstand MTP. Pris finnes det absolutt ingen ting å klage på, den er simpelten suveren i sin klasse og kan greit sammenlignes med integrerte til mellom 8 og 15000kr

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •