2808 og 2500BT - LPCM?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2808 og 2500BT - LPCM?

Har hatt disse to goklumpene i ca et år nå. Kjøpte meg nye B&W M-1 bakhøytalere her forrige uke. Men la merke til at 2500BT stod på PCM og ikke LPCM out, så sjekket jeg om det var noe forskjell på 2808 - noe jeg ikke greier å se.

PCM, HDMI, AL24 og AUTO lyser på displayet på 2808. Skal ikke feks DTS-HD:MA lyse? På displayet til 2500BT lyser DTS og MULTI som etter det jeg har lest meg frem til i manualen betyr DTS-HD.

Har QED SR75 Signature HDMI-kabel mellom de to komponentene. Prøvde også med en Argon-kabel jeg hadde av nyere dato bare for å prøve.

Takker for svar.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke spilleren eller Denon reciver men tror dette blir riktige bd innstillinger.........får du det ikke riktig med disse innstillingene må du ta å se over reciver innstillinger

HDMI kabel mellom BD spiller og reciver må være HDMI 1.3
    (ikke lavere versjoner som HDMI 1.0 , HDMI 1.1 , HDMI 1.2)

Lyd innstilling i BD spiller skal stå som
    BD Audio Mode..............HD Audio Output.........(ikke mix)
    HDMI Audio Out.............HDMI Multi(Normal)......(ikke HDMI Multi(LPCM) eller HDMI 2ch
    For å være sikker på best lyd og at ikke en nedgradering skjer sett også DRC off
    DRC har med Dynamic range compression og vil normalt settes i komponentet som decoder lydcodec å siden best lyd med din spiller er ingen behandling/decoding i spiller er jeg usikker på hvordan en gammel denon bd vil reagere om DRC hadde stått som on....om spilleren da vil overstyre max lyd innstillinger om Dynamic range compression settes som on å du da får en lyd med lavere kvalitet.
    (for sikkerhets skyld ville jeg da satt DRC off i spiller og samtidig må du også sette DRC off i reciver for om ikke DRC settes off i reciver vil du også få Dynamic range compression)

Med riktige innstillinger skal feks lyd som disse eksemplene vises i display reciver
    DTS HD på disc........................som............DTS-HD HI RES ....i display
    DTS HD MA (master) på disc.......som............DTS-HD MSTR......i display
    Dolby ThrueHD på disc...............som............Dolby ThrueHD ....i display
    Dolby Digital Plus på disc ...........som............Dolby Digital +......i display

så har man noen få disc der lyd er MPCM (multichannel PCM) å da vil jo antakeligvis PCM multi eller Multi in vises i display

Har du langt til nye høytalere/flere enn før må du bruke autosetup eller manuelt for å legge til og sette opp til riktig høytaler config (antall , delefrekvens , avstamd , db osv) i reciver
    Er usikker på denon men kan jo også være at om 2.0 , 2.1 var innstillinger som høytaler config før så vil man kanskje ikke få mulighet til full hd lyd men downmix å da ingen DTS HD MSTR eller andre i display reciver
    Derfor sett reciveren riktig til 4.0 , 5.0 , 5.1 , 6.0 , 6.1 , 7,1 eller hva du har av høytalere

Så........står det pcm , lpcm i reciver display når du spiller hd codec fra bd plate er dette helt feil og du må sørge for å bruke HDMI 1.3 kabel.........hjelper ikke det må du endre innstillinger for riktig lyd

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har faktisk akkurat denne kombien av forsterker og spiller. men har ikke opplevd det samme som deg, har du prøvd med forskjellige filmer? Regner med det. Hos meg går det på automatikk med en gang jeg kobler i strømmen og hdmi kabelen(er jo ikke flere utganger ). Da står det med en gang ... hd dts eller dolby. som hygen sier.

Jeg skal se etter senere i dag. 8)
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk det faktisk til ikke så lenge etter at jeg opprettet tråden...

Kan godt hende det faktisk var riktig først, at jeg fikk DTS-HD MSTR på 2808s display, og begynte å leke med innstillingene på 2500BT å tro at det i utgangspunktet ikke virket. Hadde satt på HDMI multi(LPCM) blant annet.

Uansett, takker for svar.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •