Generelle reciever-spørsmål - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Takker for svar!

Nei vurderer litt Emotiva UMC-1 samt UPA-7 eller XPA-5, og som kjent må man koste reperasjoner selv (selv om man får delene gratis innenfor 5 første år da). Og i Norge har man jo 5 års reklamasjon.

Så tenkte at hvis denne type utstyr ofte lever i over 5 år før noe tar kvelden, så får jeg i grunn mye mer for pengene ved å kjøpe Emotiva-komboen kontra en reciever her i Norge til samme pris

helt klart og hvis du kan klare deg med upa7 som effekt så har du eliminert dette med trafostøy også, dette er jo etter hva jeg forstår en klassiker også, upa 7 alså

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    det skjønner jeg godt etter de erfaringene dine, tenkte igjennom dette nøye før jeg bestillte emotiva selv , bla dette med trafostøy og gikk for upa serien fordi det ikke har vært noe slike tilfeller så vidt jeg vet med upa
    Må innrømme at det vurderte Emotiva, men havna på Rotel selv pga trafostøy + styr ved eventuell reklamasjon.

EDIT: Dessuten så gikk ikke noen av Xp'ene inn i racket.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Må innrømme at det vurderte Emotiva, men havna på Rotel selv pga trafostøy + styr ved eventuell reklamasjon.

EDIT: Dessuten så gikk ikke noen av Xp'ene inn i racket.

det var synd, heldigvis hadde jeg plass til 3 stk upa1 ble vel også overrbevisst at det er ett mindretall som opplever støy med trafoen på xpa serien, upa er jo en levelig str hvis du har plass til 2-3 av de? veldig grei byggepris også , med dagens kurs er det vel ca 3500 pr stk og som sagt disse har ikke støyproblematikken, selv om sjansen er liten på xpa også

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt klart og hvis du kan klare deg med upa7 som effekt så har du eliminert dette med trafostøy også, dette er jo etter hva jeg forstår en klassiker også, upa 7 alså
    I første omgang har jeg ikke planer om mer enn 5 kanaler, men siden 7-kanaleren ikke koster mer enn 699 så er det litt med tanke på fremtiden.
    Hvis jeg skal bruke UMC-1 så må man da plutselig ha en boks til hvis man vil øke til 7.1.

Kan da eventuelt biampe frontene med de to ekstra kanalene.

Men så er jeg veldig spent på den integrerte som også skal komme da, som skal ha prosessor-inngang.
    Da kunne jeg jo kjøpt en rimelig reciever med preout, også brukt den integrerte til å drive frontene. Fordelen da er jo at jeg har et eget system til stereo =)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Er det stor lydmessig forskjell på forforsterker-delen i receivere som behandler HD surroundlyd ?
    Vil det være store forskjeller lydmessig på receivere dersom man bruker ekstern effekt på de?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det stor lydmessig forskjell på forforsterker-delen i receivere som behandler HD surroundlyd ?
    Vil det være store forskjeller lydmessig på receivere dersom man bruker ekstern effekt på de?
    Tenker da på om det feks vil være lydmessige forskjeller på feks Denon 2310 og 3310, eller Onkyo 708 og N1008 ?

Eller er det stort sett mer effekt og ekstra-funksjoner som gjør modellene dyrere?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I første omgang har jeg ikke planer om mer enn 5 kanaler, men siden 7-kanaleren ikke koster mer enn 699 så er det litt med tanke på fremtiden.
    Hvis jeg skal bruke UMC-1 så må man da plutselig ha en boks til hvis man vil øke til 7.1.

Kan da eventuelt biampe frontene med de to ekstra kanalene.

Men så er jeg veldig spent på den integrerte som også skal komme da, som skal ha prosessor-inngang.
    Da kunne jeg jo kjøpt en rimelig reciever med preout, også brukt den integrerte til å drive frontene. Fordelen da er jo at jeg har et eget system til stereo =)

jepp:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp:-D
    Men snakket akkurat med Hifi Klubben, og de sa at feks NAD T765 ville være lige god på stereo som feks NAD C375. Ble derfor ikke anbefalt å kjøpe en rimelig receiver med pre-out også bruke 375 til å drive frontene og bruke denne til musikk.

Er det ikke slik lenger, at man ofte må opp mot det dobbelte for en reciever for å yte like bra i stereo som en stereoforsterker spurte jeg.
    Svar: Nei ikke når vi snakker om NAD, da er det noe helt annet..

Stemmer dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men snakket akkurat med Hifi Klubben, og de sa at feks NAD T765 ville være lige god på stereo som feks NAD C375. Ble derfor ikke anbefalt å kjøpe en rimelig receiver med pre-out også bruke 375 til å drive frontene og bruke denne til musikk.

Er det ikke slik lenger, at man ofte må opp mot det dobbelte for en reciever for å yte like bra i stereo som en stereoforsterker spurte jeg.
    Svar: Nei ikke når vi snakker om NAD, da er det noe helt annet..

Stemmer dette?
    Ingen meninger om dette?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •