Dur i høyttalere ved tilkobling av analoge 7.1 kabler. Hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dur i høyttalere ved tilkobling av analoge 7.1 kabler. Hjelp!

Har koblet til Panasonic DMP-BD 80 og alt fungerer, men det er en liten during i høyttalerne. Typisk 50hz lyd.

Trodde tidligere at dette var fra den gamle DVD-spilleren, for lyden kom bort da jeg koblet fra den. Men problemet er der fortsatt. Dersom jeg tar ut alle signalkablene kommer duringen bort, men da har jeg ikke lyd...

Har laget signalkablene selv, men det skulle ikke være sånn likevel... Kan det være en jordingsfeil i forsterkeren min? (Rotel RSX-1057)

Åpen for forslag!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du kan jo prøve din forsterker i en ikke jordet plugg om den er jordet nå.
    Ellers, har du galvanisk skille på ditt tv uttak?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde det med uten jording i går, samme feil. TV'en er fiber fra altibox. Kablene er hjemmelagd, kan det være noe med de? Eller kan det være en jordingsfeil i analogdelen av ampen?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk de mest åpenbare feilkildene først!

Ligger det strømkabler i nærheten av signalkablene?

Er det svake kontaktpunkter (loddinger)?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en kamerat av meg kjøpte også Panasonic DMP-BD 80 koblet den opp til h/k avr 7000 analogt og hadde same problem. ble aldrig kvitt støyen. brukte optisk isteden da vi ikke hørte store forskjel på lyden like vell.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket med å bruke fabrikklagede kabler i stedet, og duren kommer tilbake med en gang jeg kobler til BD-80. Mao. ikke loddingene, det stammer fra et annet sted.

I og med at jeg hadde samme problem med Pioneer DV-989 ved analoge tilkoblinger tror jeg ikke det stammer fra BD-80. Det er heller en jordingsfeil et sted eller noe?

I motsetning til "trafik" så hører jeg HIMMELVID forskjell fra DD og DTS til TrueHD og DTS-HD MA. Det er virkelig som å gå fra 128 kbps MP3 og til SACD!
    Så det å bruke optisk er ikke noe alternativ. Skjerp ørene gutter..! :razz:

Da er kablene eliminert, spilleren eliminert, jordingsfeil i nettet eliminert. Hva er neste på sjekklisten for dere entusiaster der ute?
    Sånn som jeg tenker må det være noe i analog-inn-delen på Rotelen som forårsaker dette...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innser at det muligens må stilles en diagnose av en reparatør... Ligger an til å få skrudd opp lokket av en lokal reparatør her i Bergen...

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde du annet jordet utstyr koblet til da du forsøkte uten jording?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm. Tror ikke subben er jordet. Nei jeg tror ikke BD-spilleren heller er jordet. Men det er når den er koblet til at brummen oppstår. Dersom jeg tar ut alle kablene fra BD-spilleren, så er det helt stille. Dersom jeg kobler til 1 leder fra BD-spilleren, kommer duren med en gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er anlegget koblet til kurs med jord? Sjekk i såfall alle komponenter, og skift ut eventuelle jordete kabler med ujordet strømkabel. Merkelig problem det der... ville tro det er enten kabler, eller jordingsfeil. Det kan være at receiveren rett og slett er defekt. Hvis det ikke er jording, kabler eller spilleren som er problemet, må det være noe feil på receiver.

Forresten, prøv også å koble alt bort som har med tv og gjøre, og trekk ut kontakten til den. Prøv så med analogkablene fra BD'en igjen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •