Hva bør jeg ha Onkyo 807 eller HK avr460

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva bør jeg ha Onkyo 807 eller HK avr460

Hei.
    har bestilt meg:
    es100, es10, es25c og es250p. JBL ES100 Høyttalerpakke | Soundgarden
    Det jeg lurer på er om jeg bør gå før HK AVR460 eller Onkyo TX-NR807 eller blir disse for svake for dette(blir og biampe frontene).
    Skal brukes til film/spill/musikk.
    noen andre forslag til forsterker?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av oternakn
    Hei.
    har bestilt meg:
    es100, es10, es25c og es250p. JBL ES100 Høyttalerpakke | Soundgarden
    Det jeg lurer på er om jeg bør gå før HK AVR460 eller Onkyo TX-NR807 eller blir disse for svake for dette(blir og biampe frontene).
    Skal brukes til film/spill/musikk.
    noen andre forslag til forsterker?
    Mange flere features på Onkyoen, men jeg hadde aldri vært et sekund i tvil.
    Harman Kardon lager jo bl. a. JBL...
    Og etter hvert som jeg leser om hvor krøkkete enkelte receivere er når det gjelder å få lyd ut av dem, så blir jeg bare mer og mer glad i min kanskje enkle, men meget tilfredsstillende og fuss-free HK 460...:-)
    Og skulle jeg kjøpt nye høyttalere til min HK, så hadde det nok blitt JBL...:-))
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt både HK og Onkyo og syntes Onkyo er klart best på lyd. Spesiellt på film men også til den musikken jeg hører på. Men HK blir jo, som classic46 sier, mere brukt til JBL.
    Men selv om JBL og HK har samme eier eller hva det nå er de har felles (??), så er det jo ikke gitt at HK er bedre til JBL enn Onkyo, du burde høre på begge to og gjøre deg opp din egen mening

Selv skal jeg bytte ut min HK nå, og er veldig nysjerrig på Marantz. Har du vurdert det?

Edit: Bare så ikke jeg skal bli missforstått, jeg liker lyden på HK altså, de lager spreke forsterkere. Er bare det at jeg liker lyden på Onkyo en del bedre, så har lettere for og anbefale det Har hørt begge merkene på forskjellige høyttalere. Spesiellt på HT med mørk lyd (eks. Patos) syntes jeg HK blir litt for voldsom.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ang brukervennlighet så synes jeg at Onkyo er elendig i forhold til HK.
    effektmessig så tror jeg også HK vinner.

Når jeg skulle bytte så fikk jeg låne med meg 707 for en helg så jeg kunne teste ut. Det første jeg merket meg va hvor tungvint meny systemet var og mangelen på effekt. Dette i forhold til en HK Avr7000. (kanskje ikke rettferdig sammenligning)
    Leverte denne inn igjen på mandagen og plukket med meg en Hk AVR 260 i stedet.
    Forskjellen var STOR kan du si.

Jeg hadde uten tvil gått for HK.
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Avr460 har nokk watt til og drive disse? den er jo bare 60w x7

Newcomer tommyfre sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at H/K oppgir veldig moderate mål på watt, og oppgir gjerne mindre enn hva den er god for. Jeg tror H/K'en vil fikse ES100
    Jeg ville ha prøvd på Soundgarden først uansett.

Har H/K selv, og er meget fornøyd med filmlyden den gjengir på mitt anlegg ialfall, og jeg har mer tungdrevne høyttalere enn ES100

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sweet trur jeg går for en avr 460 eller en 660 vist di gir meg fin nokk pris

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •