Integrert forsterker til SA1750

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lightbulb Integrert forsterker til SA1750

For øyeblikket står det mellom:

Harman Kardon hk980
    Marantz PM7003
    NAD C355BEE

Så til spørsmålet:

- Hvilken av disse passer best til mine ht? Jeg er ute etter en varm og åpen lyd, men sånn jeg har forstått det, er det noe alle disse 3 forsterkerene leverer. Jeg har gått en stund og ventet på en greit brukt Primare I21, men begynner å se realiteten i at det er en alt for god forsterker til at noen vil selge den lite brukt. Finnes det evt andre gode, brukte forsterkere i samme "sjanger" og prisklasse?

På forhånd takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

*bump*

!

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke gi opp - brukte Primare dukker opp på bruktbørsen fra tid til annen. Problemet for dem som går i salgstanker, er at Soundgarden nokså nylig har satt ned prisen på fabrikknye I21 - og da er det sikkert mange som føler at de taper mye penger hvis de skal selge sine brukte.

Et alternativ i prisklassen du antyder - hvis du vil ha en litt varm klang - er Xindak XA6950. En kraftig, velspillende sak som burde passe bra til høyttalerne dine. To små minus, kanskje: dette er en forholdsvis stor, plasskrevende og tung sak - og den mangler pre-out, som begrenser utvalget av suber du kan bruke til suber med høynivåinngang - hvis du skal ha sub, da.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

min forslag!

jeg har hatt 1750 på primare i21 det er noe av det mest oppløste jeg har hatt spiller med en herlig åpen diskant og ganske god fylde hele veien!

denne altså
    Primare I21 Integrert forsterker | Soundgarden

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ikke anbefalt Primare på SA... Det kan komme til å låte hardt og uengasjerende.
    Ville heller ha valgt noe med en varmere klangbalanse.
    Marantz er vel den av de nevnte som oppfyller de fleste kriteriene sånn sett, men ville sjekka brukten litt. Abrahamsen, EC, Parasound ol kan være gode valg.. Ja til og med rør

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Ville ikke anbefalt Primare på SA... Det kan komme til å låte hardt og uengasjerende.
    Sånn jeg har forstått det er Primare den absolutte beste match til SA. Har hørt at de er varme, utfyllende og utrolig åpne. De bruker vel også primare til å teste høyttalerene sine med?

--------------------------------------

http://www.hifishop.no/main.php3?PI=info&PNO=9596 (??)

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva som er den "beste match", er som regel et spørsmål om smak og behag. Når det er sagt, tror jeg absolutt at Primare I21 kan være en bra match til høyttalerne dine. Vel verdt å vente på på bruktbørsen - eller endog kjøpe ny. Men legg ikke for mye vekt på hva System Audio gjør og ikke gjør - mange veier fører til Rom.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme høyttaler selv, og har hatt både ups and downs. Første forsterker på dem var en Cambridge A500, veldig bra lydbilde, men litt svak punch.

Andre forsterker var den sagnomsuste Music Angel. Med de rette rørene fikk høyttalerene en helt ny bunn, god punch og et utrolig lydbilde. Om enn litt kompakt.

Til sist, og i påvente av anskaffelse av integrert med prosessorinngang blir nå mine 1750 foret med 4 x 90 w (bi-amp) fra min Onkyo TX-SR705. Dette hørtes slapt ut med både cd via Ps3, cd-spiller og Mac via en USB Box fra ProJect. Gikk over til trådløs avspilling via AirportExpress og kjører digitale signaler optisk rett i forsterker; en helt ny forsterker.

Oppløst, klart, detaljert. Og kraft nok til å henge med i svingene.

Men det var jo bare mine 2 cent Planen er som sagt å bygge ut med integrert med prosessorinngang, men ikke før en kapabel platespiller er på plass. Når det gjelder cd så er det for meg kun hyllefyll for meg nå, lydkvaliteteten jeg får fra iMacen med Lossless er fenomenal.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Tøv og pølsevev !

Primare passer meget meget bra til SA.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Hva som er den "beste match", er som regel et spørsmål om smak og behag. Når det er sagt, tror jeg absolutt at Primare I21 kan være en bra match til høyttalerne dine. Vel verdt å vente på på bruktbørsen - eller endog kjøpe ny. Men legg ikke for mye vekt på hva System Audio gjør og ikke gjør - mange veier fører til Rom.
    Tenkte på "beste match" etter mitt ønskelige lydbilde. Men jeg skjønner hva du mener, og er enig

--

Må bare legge til at jeg har nettopp sandfylt mine 1750'r her om dagen, og det hjalp virkelig på den dypeste bassen, som jeg savnet. Forventet at bassen kanskje ville bli en smule mindre kontant, eller andre små "tap" i lyden ved å sandfylle, men der tok jeg feil. Hva er deres erfaringer med sandfylling?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synest også sandfylling hjalp mye på lyden. Bassen strammet seg opp, og høytaleren ble mer "punchy".

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •