9.2 receiver i et 5.1 oppsett.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

9.2 receiver i et 5.1 oppsett.

Jeg skal muligens gå til innkjøp av Onkyo TX-NR1007 receiver.
    Denne har som kjent støtte for 9.2.
    Jeg har kun 5.1 oppsett og skal fortsette med dette i en god stund ennå pga. dette er en stuekino.
    Blir denne receiver litt feil/overkill å kjøpe? Da tenker jeg ikke på effekten men antall kanaler den har tilgjengelig. Får jo ikke utnyttet denne 100%

Mister jeg deler av innholdet(altså lyden) i filmen i og med jeg bare har 5.1 eller har dette ikke noe å si.
    Skjønner at et oppsett med 9.2 har mer "opplevelse" i filmen da det er flere høyttalere.

Kort fortalt: Kan jeg bruke denne forsterker på mitt eksisterende oppsett og få glede av 5.1 oppsettet jeg allerede har.

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ropheim
    Jeg skal muligens gå til innkjøp av Onkyo TX-NR1007 receiver.
    Denne har som kjent støtte for 9.2.
    Jeg har kun 5.1 oppsett og skal fortsette med dette i en god stund ennå pga. dette er en stuekino.
    Blir denne receiver litt feil/overkill å kjøpe? Da tenker jeg ikke på effekten men antall kanaler den har tilgjengelig. Får jo ikke utnyttet denne 100%

Mister jeg deler av innholdet(altså lyden) i filmen i og med jeg bare har 5.1 eller har dette ikke noe å si.
    Skjønner at et oppsett med 9.2 har mer "opplevelse" i filmen da det er flere høyttalere.

Kort fortalt: Kan jeg bruke denne forsterker på mitt eksisterende oppsett og få glede av 5.1 oppsettet jeg allerede har.
    tror ikke du vil mangle så mye, hvor mange dvd\bluray filmer vet du om som er gitt ut med 9,2? tror ikke det er mange akkurat, di aller fleste er vel faktisk 5.1 eller er jeg helt på jordet?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slapp helt av, min 1007 har hatt kun 2, men nå 3 høytalere og håndtere uten at den har klaget over lite og gjøre. Fungerer brillefint 8-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TageMathiassen
    tror ikke du vil mangle så mye, hvor mange dvd\bluray filmer vet du om som er gitt ut med 9,2? tror ikke det er mange akkurat, di aller fleste er vel faktisk 5.1 eller er jeg helt på jordet?
    Du er ikke helt på jordet, men den receiveren har mulighet til å "lage" 9.2 lyd så man skal få lyd i alle kanaler. Det gjør ingenting å bruke den på ett 5.1 anlegg. Dette ordner receiver når du kjører romkorreksjon. Receiveren merker da hvor mange høyttalere som er koblet til.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Du er ikke helt på jordet, men den receiveren har mulighet til å "lage" 9.2 lyd så man skal få lyd i alle kanaler. Det gjør ingenting å bruke den på ett 5.1 anlegg. Dette ordner receiver når du kjører romkorreksjon. Receiveren merker da hvor mange høyttalere som er koblet til.
    Ahh. Godt å høre
    Det var et slikt svar jeg hadde håpet på.

Tusen takk til alle som svarer.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil jo ha muligheten til å oppgradere til flere htt. når som helst, hvis du kjøper den reciveren. 2 sub-out er jo bare lekent. Reciveren blir ikke akkurat utdatert med en gang heller. Den har jo hd formatene. Det er lenge til det kommer noe like revolusjonerende. Når du i fremtiden tenker på å oppgradere så er det hvertfall ikke reciveren som trengs oppgradering. Lommeboken har vel noe den skulle sagt også

Du kan jo også spare pengene.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Du vil jo ha muligheten til å oppgradere til flere htt. når som helst, hvis du kjøper den reciveren. 2 sub-out er jo bare lekent. Reciveren blir ikke akkurat utdatert med en gang heller. Den har jo hd formatene. Det er lenge til det kommer noe like revolusjonerende. Når du i fremtiden tenker på å oppgradere så er det hvertfall ikke reciveren som trengs oppgradering. Lommeboken har vel noe den skulle sagt også

Jepp, det kan jeg gjøre.
    Skal gå litt i tenkeboksen. Så får vi se om det blir lagt inn en bestilling snart.

Takk igjen alle for gode svar.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen

Det kommer jo støtte for 3D og HDMI 1.4 på fler og fler modeller så noe nytt kommer det alltids :P

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Det kommer jo støtte for 3D og HDMI 1.4 på fler og fler modeller så noe nytt kommer det alltids :P
    Var ikke ment helt bokstavelig Kommer alltid noe nytt.

Skal du ha 3d må du ha ny tv,, og spiller. Det er det vel ikke mange som orker å kjøpe. 3d er ikke så fantastisk. Sakset noe fra hfk sine nye denon recivere.

3D-opplevelsen er raskt på vei inn i hjemmekinoen. De aller nyeste flatskjermene og Blu-ray-spillerne støtter 3D, de tilhørende 3D-brillene er på vei ut i butikkene, og det samme gjelder de første 3D-filmene på Blu-ray. Den nye HDMI 1.4-standarden kan håndtere de massive datamengdene i 3D-formatene, og DENONs nye receivere er en virkelig bra inngangsbillett til dette nye universet. Ved siden av 3D kommer også Audio Return Channel, som gør det mulig å sende lyd begge veier, både til og fra flatskjermen via den samme HDMI-kabelen. Det kan nesten ikke gjøres mer elegant!
    DENON AVR-1611
    Er ikke så mye nytt med 1.4. 3D, og lyd begge veier. Hvis det selger bra. Så er det vel dumpepriser på de "gamle" og "utdaterte" 1.3 versjonene. (Altså de som ikke kan opptateres på en eller annen måte).

Tror liksom hd-bølgen er litt på vei nedover nå. Ola Nordmann har kjøpt seg én eller flere lcd-skjermer og en rimelig blu-ray. Tar nok en liten stund før 3d-skjermer begynner å selge like bra som lcd og plasma har gjort de to siste årene. Tror det er litt tidlig for 3d. om 1-2 år er nok produktene som skal gi oss 3d mye bedre, Og flere. Jeg kommer ikke til å stresse med 3d og hdmi 1.4 med det første. Du betaler dyrt for noe som ikke er modent før om 1-2(? ) år. Hdmi 1.3 holder lenge.

EDIT: Her er link til det nye i HDMI 1.4LINK
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der holder jeg med deg. Kommer ikke til å stresse med 3D med det første jeg heller.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •