Ny integrert forsterker til Vienna Mozart Grand

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 95
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny integrert forsterker til Vienna Mozart Grand

Har nå solgt unna hele stereoanlegget og skal nå ha en ny integrert forsterker til mine Vienna Acoustics Mozart Grand. Budsjett rundt 20k, både nytt og brukt er aktuelt.Har sett meg ut noen alternativer:

Hegel H200/H100
    Krell KAV 400xi/s-150
    Bladelius Thor II
    Naim XS/Supernait
    Musical Fidelity A5 e.l

Har vel lest at både Hegel og Naim er gode valg til Vienna. Er litt skeptisk til Hegel, dog basert på gammelt rykte om spiss lyd, og har mest lyst på en Krell som jeg tror vil funke veldig bra.

Dog selger Soundgarden nå H200 og HD10 til 23k, og jeg har tenkt å bruke HD basert avspilling fra en Mac mini, så en DAC er jo på sin plass.

Bladelius Thor har jeg ikke hørt, men har en god følelse også for denne.

Naim har jo også en fanskare, og Supernait har jo også innebygd DAC.

Innspill tas i mot med takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg har kjøpt en Electrocompaniet ECI-5, fra Soundgarden som selger ut noen demomodeller for 15995.

Jeg bruker denne sammen med Vienna Beethoven Grand, og det er en veldig god match (for meg)

Tom

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Vincent SV-234

Newcomer K.S sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker idag NAD M3 som forsterker til Beethoven Baby Grand, med bra match. MEN, Matchen med Vienna og Hegel skal visstnok være magisk. H200 i kombinasjon med HD10 er nok verd å prøve ut. Muskler nok, og klangmessig godt balansert. Prisen de kjører nå er vell heller ikke avskrekkende med tanke på hva man får igjen.
    Men anbefaler absolutt M3 som også er brukbar pris på hos hifiklubben. Godt driv, og MEGET bra mellomtone.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roksan K2 skal være knall. Og som sagt er både hegel H100-200 gode. Mngler litt av bunnen med disse, men en god match.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig er jeg ingen fan av Hegel på Vienna da denne kombinasjonen skapte litt dårlig med dynamikk i mitt rom. Densen fungerte derimot overaskende bra
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Personlig er jeg ingen fan av Hegel på Vienna da denne kombinasjonen skapte litt dårlig med dynamikk i mitt rom.
    Enig! Av de forsterkerne jeg har hørt på Vienna så står AVI høyt oppe - og Talk, noe jeg tror han ikke går for 8)
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til lags at alle kan ingen gjera! Da har jeg også sett at noen ikke er fornøyd med VA+Hegel komboen, så det er ingen sannheter som er hamret i stein.

NAD har jeg ikke lyst på, så da blir det ikke det. Har mye med eieglede å gjøre dette valget også, har vel egentlig mest lyst på en Krell eller en Bladelius Thor II, med MF som en outsider. Krell er vel lett omsettelige, så det er jo ikke noe problem om man ikke blir fornøyd.

Hegel H200+HD10 fra Soundgarden til 23k, frister jo også litt. Gir en helt ny forsterker, og en DAC som jeg nok også vil skaffe meg uansett. Men har ikke den samme magefølelsen for Hegel, som for Krell og Bladelius.

Naim tror jeg faller litt ut, uten noen annen forklaring enn at jeg ikke har så lyst på den, på et altfor tynt grunnlag.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roksan Kandy K2 comboen spiller glimrende med Mozart, og vel verdt hver krone. Med den komboen får du glimrende musikalsk gjengivelse og sitter i tillegg igjen med noen kroner... ;-)

Hegel har jeg ikke selv hørt på Vienna, men tidligere erfaringer med deres enkeltkomponenter burde jo tilsi at det burde være mulig med godlyd der også.....

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Roksan Kandy K2 comboen spiller glimrende med Mozart, og vel verdt hver krone. Med den komboen får du glimrende musikalsk gjengivelse og sitter i tillegg igjen med noen kroner... ;-)

Hegel har jeg ikke selv hørt på Vienna, men tidligere erfaringer med deres enkeltkomponenter burde jo tilsi at det burde være mulig med godlyd der også.....
    Tror jeg går for noe presumptivt bedre, les dyrere, enn Roksan denne gangen, uten at jeg har noen annen forutsetning enn pris å gå ut fra. Skal låne hjem en Hegel H200 på onsdag, så da får vi se, dvs høre... Har dog mest lyst på en Krell kjenner jeg, så det kan vel fort bli en slik denne gangen, men skal nå hvertfall høre på Hegelen. Eieglede er en viktig faktor for meg, så jeg må lytte til magen også...

Newcomer Arkan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Tror jeg går for noe presumptivt bedre, les dyrere, enn Roksan denne gangen, uten at jeg har noen annen forutsetning enn pris å gå ut fra. Skal låne hjem en Hegel H200 på onsdag, så da får vi se, dvs høre... Har dog mest lyst på en Krell kjenner jeg, så det kan vel fort bli en slik denne gangen, men skal nå hvertfall høre på Hegelen. Eieglede er en viktig faktor for meg, så jeg må lytte til magen også...
    Du bør heller ikke se bort fra Bladelius Thor II, selv om jeg da er fullstendig inhabil ift å uttale meg, egentlig

Uansett, jeg er svært opptatt av det estetiske, at det matcher inn med resten av "inventaret", og der er Bladelius perlen da den glir inn lett i miljøet, dyp, slank og kraft så det holder.

Lykke til, uansett valg!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arkan
    Du bør heller ikke se bort fra Bladelius Thor II, selv om jeg da er fullstendig inhabil ift å uttale meg, egentlig

Uansett, jeg er svært opptatt av det estetiske, at det matcher inn med resten av "inventaret", og der er Bladelius perlen da den glir inn lett i miljøet, dyp, slank og kraft så det holder.

Lykke til, uansett valg!
    Nei, Bladelius er også en kandidat jeg har lyst på. Det estetiske er viktig her også, da den skal stå i stua, og den står høyest i kurs hos samboeren min på det området. Får se litt hva som dukker opp på brukten fremover.

Tror vel i og for seg at uansett om det blir Krell, Bladelius eller Hegel så blir vi nok fornøyde. Tror vel at alle tre vil passe bra til Mozart'ene. Sitter ikke så mye og lytter lengre, men vil jo ikke ha hva som helst av den grunn. Er jo også slik at veien av og til er målet...

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal låne hjem en Hegel H200 på onsdag, så da får vi se, dvs høre
    Det blir veldig spennende å høre hva du syns etter hjemlånet. Har en god følelse på hva konklusjonen blir:wink:

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield

Synd jeg ikke var klar når Supernait'en din gikk ut døra, innebygd DAC hadde jo ikke vært dumt, i tillegg til at den nok hadde vært en god match til VA etter hva jeg kan lese.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Det blir veldig spennende å høre hva du syns etter hjemlånet. Har en god følelse på hva konklusjonen blir:wink:
    Jeg vil basert på egen selvinnsikt trolig synes at lyden er bra, men at jeg ikke helt får rockefot for Hegel i seg selv, selv om en DAC jo her inngår i prisen. Men jeg stiller nå med et delvis åpent sinn...:wink:

Newcomer Arkan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil basert på egen selvinnsikt trolig synes at lyden er bra, men at jeg ikke helt får rockefot for Hegel i seg selv, selv om en DAC jo her inngår i prisen. Men jeg stiller nå med et delvis åpent sinn...:wink:
    Jeg hadde og Hegel, H200, god kraft men ikke helt i den estetiske dimensjon jeg da var ute etter, for plain utførelse etter min smak

Men smaken må jo behage baken til den enkelte

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arkan
    Jeg hadde og Hegel, H200, god kraft men ikke helt i den estetiske dimensjon jeg da var ute etter, for plain utførelse etter min smak

Men smaken må jo behage baken til den enkelte
    Enig med deg, syns den ser kjip ut. Og jeg tror vel egentlig det er marginale forskjeller lydmessig mellom Krell, Hegel og Bladelius.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd jeg ikke var klar når Supernait'en din gikk ut døra, innebygd DAC hadde jo ikke vært dumt, i tillegg til at den nok hadde vært en god match til VA etter hva jeg kan lese.
    Jeg syne vel ikke at Naim og Vienna var den aller beste kombinasjonen. Ikke dårlig, men ikke den beste heller. Roksan Kandy K2 synes jeg faktisk var en mye bedre match og mer helhetlig i lyden (men så får du ikke innebygget DAC da...) ;-)

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åssen er Parasound på disse? Går litt imot dette med integrert, men mye valuta for pengene. NC-2100 og NC-2250 lander på rundt 20k. Men har ikke testet dette på di høytallerne du har.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Typisk.. I det hodet begynner å gå mot Krell, finner jeg ut at Bladelius Thor kommer i ny utgave, med mulighet for innebygget dac. Lydmessig forskjell ifløge Morten på NAT, er at den er litt fyldigere enn forgjengeren. Samme pris, mens DAC og RIIA koster 7500,- ekstra. Er jo fristede med innebygget DAC, som er basert på den samme som sitter i Freyja.

Har nå Hegel H200 og HD10 i hus for en kjapp lytt, førsteinntrykket av H200 er greit, men hvertfall ikke bedre enn det som går ut. Skal la den få stå seg litt varm så får vi se.

Har vel en følelse av at budsjettet ryker.. Igjen..

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •