Ny integrert forsterker til Vienna Mozart Grand - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 95
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Man skal kanskje ikke tro på "testere"? Du biter deg selv litt i halen, og troverdigheten er på vei ut av vinduet her...

Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Kan nett legge til at Roksan var bare sååå dårlig. Var krefter, men lyden var helt elndig. Naim og Hegel er himmelhøyt over og denne Roksan tipper jeg blir banket av f.eks en NAD til samme pris og sikkert en rimligere en og.
    Test av Roksan forsterker til kr 9990,- Villedene.

Vil bli samenlignet med Hegel oppsett fra ca 2005, P4A og H2A til ca 50.000,-
    + Rørforsterkeren Music Angel som er oppgradert med smårør og større
    kondisbank på utgangen.

For dei som venter på HALLEJUJA så blir det kanskje ikke det, men noe i nærheten?

Oppakkingen, se bilder tidligere i tråden.
    Joda vitner om en seriøs produsent og en kan lett se strømforsyningen gjennom rillene, og det gav meg litt forhåpninger.

Det er og inngang og utgang til kinoforsterker og effektforsterker,som jeg syns er kjekt å ha. Platespiller inngang er det også. Men den har jeg ikke testet enda. Heller ikke som pre til rørforsterkeren er den blitt testet.

Det ligger plastbeskyttelse over hele fremsiden av fjernkontrollen og hele den blanke platen på forsterkeren, noe som kan vere vanskelig å se. Bare å rive av med fingrene så blir den så blank og fin. :-D

Lyden:

Gje Roksan noen dager. Dermed vil den bli en ny forsterker, kontra dei første tonene fra Norsk elvekraft. For i dei første tonene sku en tro kraften kom fra eit gammelt dieselkraftverk der motoren gikk på 23 års gammel diesel enn eit rent vannkraftverk på vestlandet.
    Men dette kommer seg etter noen dager. 8)

Lyden er fyldigere, kontra Hegel som på en måte klær mer av lydbildet.
    Typisk prisforskjell her ja. Men ikke noe gale i det.
    Roksan spiller med bra trøkk og kraft i bassen,selv om den har et stykke igjen på oppløsningen i lavbassen kontra Hegel. Men den spiller med kraftigere bass en Hegel og stuen får slite mer med å holde seg rolig enn før.
    Det er betydelig forskjell på kraften og tyngden i bassen i favør Roksan. Skulle jeg ønsket noe mer måtte det vert Hegels kontroll og oppløsing i lavbassen med Roksans KRAFT. Nei, Roksan dette er bra.
    Blåseinstrumenta kommer godt ut også og låter bra.
    Lydbildet virker litt høyere og bredere en på Hegel som er veldig bra.
    Lyden er luftigere har jeg skrevet i mine notater. Mer mot rørforsterkerens lyd som vitner om gode tedenser i toppen.
    Engasjerende!! Dette er en viktig egenskap syns jeg, for det er dette som gjør det morsomt å høre på musikk.
    Her sliter jeg med å lytte etter sterke og svake sider da en plutselig sitter å hører på musikken og ikke forsterkeren. Bra det Roksan.
    Så kommer det beste, syns jeg, kanskje for det var største savnet på Hegel.

Slagverket!
    Her trøkker det til og en får trøkket og luftigheten i lyden utav høyttalerene. Alså mer ekte. Knall det Roksan.
    Alt i alt en ok og bra forsterker. Hadde den hatt 200w i 8 ohm og 400 i 4 ohm hadde den nok slått hegel tror jeg.
    Ivertfall ryddiger lydbilde,men det koster.

:-D

Vart kortere test en jeg hadde planer om, men ikke så lett å skrive når en bare lytter på musikken og glemmer og notere. 8)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal prøve å forsvare Lovemusikk litt.

Det kan være (uten at jeg vet noe om det) lydfølelsen som har forandret seg litt etter litt - hvis du har hørt på et produkt over lenger tid - så kan lydsignaturen oppfattes litt annerledes etter hvert - teste produktet uten å være i lyd-himmelen kan være bra.

Når det er sagt så blir det litt dumt å dømme et produkt nedenom og hjem, bare fordi det ikke passet til ørene og rommet som testeren er eiere av. (Jeg har selv gjort det, men har "vokst" siden den gang.

Jeg tror jeg heller ville uttalt meg at Roksan ikke var noe for meg, en å si at den er såååå dårlig - for det vet de fleste av oss som har satt oss litt inn i forsterkere. Roksan er faktisk ikke sååå dårlig, men til prisen meget bra - men den passer ikke alle. Bl.a deg høres det ut som.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Sjelden jeg skal ordlegge meg som dette; men dette er vås. Jeg kan bare ikke forstå denne tankegangen, og igjen; husk at du sammenligner en forsterker med alle de andre du nevner til dobbelt pris. Men dette er egentlig uinteressant, da du tydeligvis har funnet ditt nirvana. Eller? For i det ene øyeblikket så er Naim det beste du har testet på Vienna, for i neste runde skal bytte ut alt til Burmester og i tillegg skal skifte høyttalere. En annen liten artig ting er at lydsignaturen beskrevet i engelsk HIFI-presse ikke akkkurat ligger milevis fra hverandre.

Du kan si hva du vil om HIFI-pressen, men såå mange skribenter og fagtidsskrifter kan ikke ta fullstendig feil angående et og samme produkt. Om du ikke likte lydisgnaturen eller at det ikke var det du forventet deg? Vel, det er en annen sak. Men å si at lyden i Roksan Kandy K2 er elendig? Vel, det er.... ja vås! Etter min mening. Som har hatt akkurat det samme oppsettet i hus selv.

Jeg er ikke "sur" for at du ikke likte anbefalingen av Roksan Kandy K2 til dine Vienna. Men dette innlegget måtte balanseres en smule.....

Edit: Typo...

Først kan jeg si at eg er litt sånn joohooo kor bra!!! Men så etter en stund, når det går seg til, og jeg blir vant til lyden, dukker dei mindre bra tinga frem.
    Og seff er det ikke rettferdig å samenligne en forsterker til 10.000 mot eit oppsett til 50.000, heldigvis.
    For prisen på 10000 eller 8500 så var Roksan bra den. Muligens og jeg tror at hadde jeg hatt den lengre,dvs latt den spille seg inn litt til ville den nok blitt enda bedre. Det lå ting der som jeg tror kunne blitt bedre når den var helt innspilt. Nå hadde jo eg den bare en god uke og selger sa 2-3 uker før jeg lyttet kritisk.
    Så joa..skal dempe meg litt,men da tenker jeg at for mine krav er kr 10.000 ikke i nærheten av lyden jeg vil ha,dessverre.
    Horvor selger jeg alt nå???

Jo jeg er vel der mange andre har vert,dei samme som kommer med gode tips som jeg ikke alltid lytter på. Nå hørte jeg på deg og skaffet meg komplett oppsett fra Hegel,alså et merke og det er det beste jeg har hatt i hus her så langt.
    Alså vil bytte ut for å se hva som skjuler seg oppe i høyere klasse, dvs Burmester og krell klassen.
    Slett ikke sikkert at jeg blir der heller,men da har jeg testet det selv og vet.
    Mulig at jeg havner på Abrahamsen til slutt,det er kogt mulig og håper han får til disse blokkene sanart og.
    Men vi får se først.
    Fått gode priser på burmester cd og AP Tempo 6 + en krell, så vil prøve det først. Ulovlig gode priser kanskje :-)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Jeg skal prøve å forsvare Lovemusikk litt.

Det kan være (uten at jeg vet noe om det) lydfølelsen som har forandret seg litt etter litt - hvis du har hørt på et produkt over lenger tid - så kan lydsignaturen oppfattes litt annerledes etter hvert - teste produktet uten å være i lyd-himmelen kan være bra.

Når det er sagt så blir det litt dumt å dømme et produkt nedenom og hjem, bare fordi det ikke passet til ørene og rommet som testeren er eiere av. (Jeg har selv gjort det, men har "vokst" siden den gang.

Jeg tror jeg heller ville uttalt meg at Roksan ikke var noe for meg, en å si at den er såååå dårlig - for det vet de fleste av oss som har satt oss litt inn i forsterkere. Roksan er faktisk ikke sååå dårlig, men til prisen meget bra - men den passer ikke alle. Bl.a deg høres det ut som.
    Du har seff helt rett. 8)
    Det ble vel litt for "bra" etter å ha lest tusen tester og mye skryt og jeg selv tenkte litt for lite på prisen kontra lyden.

Og den passet ikke meg nei. Men nå i ettertid kan jeg si at jøss..jo den er bra til prisen.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Intermediate Limpalot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Først kan jeg si at eg er litt sånn joohooo kor bra!!! Men så etter en stund, når det går seg til, og jeg blir vant til lyden, dukker dei mindre bra tinga frem.
    Og seff er det ikke rettferdig å samenligne en forsterker til 10.000 mot eit oppsett til 50.000, heldigvis.
    For prisen på 10000 eller 8500 så var Roksan bra den. Muligens og jeg tror at hadde jeg hatt den lengre,dvs latt den spille seg inn litt til ville den nok blitt enda bedre. Det lå ting der som jeg tror kunne blitt bedre når den var helt innspilt. Nå hadde jo eg den bare en god uke og selger sa 2-3 uker før jeg lyttet kritisk.
    Så joa..skal dempe meg litt,men da tenker jeg at for mine krav er kr 10.000 ikke i nærheten av lyden jeg vil ha,dessverre.
    Horvor selger jeg alt nå???

Jo jeg er vel der mange andre har vert,dei samme som kommer med gode tips som jeg ikke alltid lytter på. Nå hørte jeg på deg og skaffet meg komplett oppsett fra Hegel,alså et merke og det er det beste jeg har hatt i hus her så langt.
    Alså vil bytte ut for å se hva som skjuler seg oppe i høyere klasse, dvs Burmester og krell klassen.
    Slett ikke sikkert at jeg blir der heller,men da har jeg testet det selv og vet.
    Mulig at jeg havner på Abrahamsen til slutt,det er kogt mulig og håper han får til disse blokkene sanart og.
    Men vi får se først.
    Fått gode priser på burmester cd og AP Tempo 6 + en krell, så vil prøve det først. Ulovlig gode priser kanskje :-)
    Hæ? Blei det Hegel allikevel?
    Hahaha, du er fanken meg det mest vinglete jeg har vært borti siden styrestaget datt av på bilcrossbilen! (Og det kan jeg fortelle deg vingler ganske kraftig)
    Enten snudde du rundt selv, eller så hørte du på din (meget fornuftige) bedre halvdel
    Hva slags Hegel-oppsett ble det da?
    Uansett kult at du er fornøyd meg hegel, du er ikke alene

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Limpalot
    Hahaha, du er fanken meg det mest vinglete jeg har vært borti siden styrestaget datt av på bilcrossbilen! (Og det kan jeg fortelle deg vingler ganske kraftig)
    Enten snudde du rundt selv, eller så hørte du på din (meget fornuftige) bedre halvdel
    Hvem vingler mest? dere som ikke leser alt tenker jeg.
    Jeg har et mål og det er å bevege meg opp, inkl å få med seg noen kjente merker på veien for å ha noe fast å gå etter.
    Om det blir Hegel eller noe helt annet vet jeg ikke, den som venter få se
    Høyttalere:

Newcomer Damnation sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Enig! Av de forsterkerne jeg har hørt på Vienna så står AVI høyt oppe - og Talk, noe jeg tror han ikke går for 8)
    Kan gå god for Avi, brukte den selv med Haydn. Skulle det dukke opp en på brukten er det bare kjøpe med en gang.. min er ikke til salgs og vil heller aldri bli det.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke helt våken? Han skriver da ikke at han går tilbake til Hegel? Han ender trolig på en Krell på forsterkersiden.

Ristet det litt for mye når styrestaget var løst?:wink:

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Damnation
    Kan gå god for Avi, brukte den selv med Haydn. Skulle det dukke opp en på brukten er det bare kjøpe med en gang.. min er ikke til salgs og vil heller aldri bli det.
    Følger ikke helt med jeg heller kanskje, men hva er Avi?

Sitat Opprinnelig postet av JD
    Ikke helt våken? Han skriver da ikke at han går tilbake til Hegel? Han ender trolig på en Krell på forsterkersiden.

Godt det er noen som får med seg hva jeg skriver.

For dere andre, prøver jeg igjen:

FRUEN SAVNER HEGEL, ikke meg. Men kan si og har sagt at hitil så er Hegel det beste jeg har hatt i hus,enn så lenge.

Jeg selv skal oppover, og har sikret meg nå en cd spiller fra Burmester og eit par høyttalere fra AP Tempo 6.
    Disse kjøper jeg uti juni fra OHC.

Forsterker blir som JD sier, Krell, da den er rimligere enn Burmester,selv om det og kanskje skal prøves langt om lenge pga økonomi.

Ellers gleder eg meg masse, til å prøve Krell. :-D
    Blir kjempe spennende.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg oppfattet det han skrev som at han hadde tatt rådet og kjøpt komplett Hegel-oppsett nå....
    Leste igjennom en gang til og skjønner ikke helt hvordan det var innlysende at dette var en gang i hine hårde....
    Er nok ikke styrestaget sin skyld, kanskje når jeg rulla og knuste bilen....ikke veit jeg...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg oppfattet det han skrev som at han hadde tatt rådet og kjøpt komplett Hegel-oppsett nå....
    Leste igjennom en gang til og skjønner ikke helt hvordan det var innlysende at dette var en gang i hine hårde....
    Er nok ikke styrestaget sin skyld, kanskje når jeg rulla og knuste bilen....ikke veit jeg...

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Leeenge siden jeg hadde komplett hegel anlegg inkludert beste pre
    Sikkert i den tiden du lå i koma da
    Håper du ikke gjorde det da..? :roll:
    Høyttalere:

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leeenge siden jeg hadde komplett hegel anlegg inkludert beste pre
    Sikkert i den tiden du lå i koma da
    Håper du ikke gjorde det da..? :roll:
    Hahaha, se på avataren min, det var en gang en Volkswagen Jetta og jeg kjørte bilen når den ble sånn....
    Ble noen måneder på sykehus og opptrening kan du si...
    Det kan brukes som forklaring for det meste av dumheter :wink:

Rullingen jeg snakket om var på bane, hadde ikke et blåmerke engang....

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    554
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, har vi satt en ny rekord i off-topic nå?
    Jaja, var vel ferdig med å diskutere det meste uansett

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, har vi satt en ny rekord i off-topic nå?
    Jaja, var vel ferdig med å diskutere det meste uansett
    Offa.. håper du er bra nå da.

At jeg kan vingle litt stemmer jo egentlig, men mest fordi jeg vil prøve litt forskjelligt for selv å ha en mening om diverse produkter og det gagner jo meg. 8)

Tilbake til temaet ja..

For dei som hugser skulle trådstarter ha ny forsterker til sine
    Vienna Acoustics Mozart Grand

Har trådstarter noe å skrive om forsterkeren?
    Gjerne langt og masse..ala tester i hifi blader.. leser og svelger det rått :-D
    Høyttalere:

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet hvordan Thor III er kontra Thor II, og da fortrinsvis på VA? Synes å ha lest at den nye skulle være litt "varmere" i klangen kontra den gamle, og at det skulle være en del muligheter med RIIA-trinn, ethernet og slikt vas :-D

Og hvor er primare oppi alt dette, de har jo en utsøgt design og burde vel passe ganske greit på VA, eller er det jeg som husker litt for godt om de gamle Primare-produktene jeg hadde i hin hårde dager?
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følger ikke helt med jeg heller kanskje, men hva er Avi?
    AVI...

eller..

Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For dei som hugser skulle trådstarter ha ny forsterker til sine
    Vienna Acoustics Mozart Grand

Har trådstarter noe å skrive om forsterkeren?
    Gjerne langt og masse..ala tester i hifi blader.. leser og svelger det rått :-D
    Jeg endte jo først opp med en Krell KAV 400xi som jeg var godt fornøyd med. God trøkk, dyp bass, og generelt bra oppover i registeret. Den legger nok kanskje litt til i mellombassen, men det gir jo en økt følelse av trykk.

Krell hadde ikke nok innganger for min del, og jeg var også lysten på å prøve en Bladelius Thor II. Jeg kjøpte en som jeg hadde i hus samtidig med Krellen. Begge bærer preg av å være kraftige og lager et stort lydbilde, kanskje med Bladelius som en vinner i denne grenen. Tror Bladelius kanskje er litt klarere oppover i diskanten, mens Krell har enda mer fylde nedover, uten at noen av de er i nærheten av å være dårlige på akkurat det. Bladelius har en særdeles stram og dyp bass, mens Krell nok går like dypt med litt mer "amerikansk" bass.

Jeg syns begge er meget gode, og til litt i overkant av 10k syns jeg man får særdeles mye for pengene. Begge syns jeg også passet bra til Mozart'ene. Kan legge til at jeg fikk mer for Krell'en enn jeg ga for den, den er særdeles attraktiv på bruktmarkedet, slik jeg opplevde det. Kan trygt anskaffes og selges videre uten risiko om man ikke blir fornøyd.

Jeg syns Bladelius gir et mer stilfullt preg i racket, og fjernkontrollen er også mer solid og forseggjort enn på Krellen. Jeg kunne fint levd lydmessig med begge to, men valgte Bladelius basert på funksjonalitet, design og en meget god match med Vienna, etter min mening.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg endte jo først opp med en Krell KAV 400xi som jeg var godt fornøyd med. God trøkk, dyp bass, og generelt bra oppover i registeret. Den legger nok kanskje litt til i mellombassen, men det gir jo en økt følelse av trykk.

Krell hadde ikke nok innganger for min del, og jeg var også lysten på å prøve en Bladelius Thor II. Jeg kjøpte en som jeg hadde i hus samtidig med Krellen. Begge bærer preg av å være kraftige og lager et stort lydbilde, kanskje med Bladelius som en vinner i denne grenen. Tror Bladelius kanskje er litt klarere oppover i diskanten, mens Krell har enda mer fylde nedover, uten at noen av de er i nærheten av å være dårlige på akkurat det. Bladelius har en særdeles stram og dyp bass, mens Krell nok går like dypt med litt mer "amerikansk" bass.

Jeg syns begge er meget gode, og til litt i overkant av 10k syns jeg man får særdeles mye for pengene. Begge syns jeg også passet bra til Mozart'ene. Kan legge til at jeg fikk mer for Krell'en enn jeg ga for den, den er særdeles attraktiv på bruktmarkedet, slik jeg opplevde det. Kan trygt anskaffes og selges videre uten risiko om man ikke blir fornøyd.

Jeg syns Bladelius gir et mer stilfullt preg i racket, og fjernkontrollen er også mer solid og forseggjort enn på Krellen. Jeg kunne fint levd lydmessig med begge to, men valgte Bladelius basert på funksjonalitet, design og en meget god match med Vienna, etter min mening.
    8) To meget gode forsterkere med andre ord. :-D
    Høyttalere:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kaprer likesågodt denne tråden litt :wink: Har et par Vienna Acoustics Grand Mozart på hånden, og trenger råd til passende integrert forsterker.

Her i området er det Hifi-klubben og Soundgarden som er tilgjengelig, og har sett på følgende forsterkere:

1) Electrocompaniet ECI 5 MKII
    2) Hegel H200
    3) Primare I32
    4) Andre?

Input mottas med takk.

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine