Ny integrert forsterker til Vienna Mozart Grand - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 95
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er huset solgt, og forsterker på vei. Gikk for en brukt Krell KAV 400xi. Tror den vil fylle mine behov på en utmerket måte. Skulle jeg bli misfornøyd, skal den vel være grei å bli kvitt også.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Congrats! Spennende kombinasjon med Vienna, har ikke hørt det selv men har god tro på at det kan bli bra. Regner med at du legger ut rapport etter hvert.... ;-)

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Congrats! Spennende kombinasjon med Vienna, har ikke hørt det selv men har god tro på at det kan bli bra. Regner med at du legger ut rapport etter hvert.... ;-)
    Rapport kommer, men ikke før i neste uke. Reiser til Italia i morgen, for fjelltur, drueplukking, vinsmaking og etegilde... Kjekt å ha noe å glede seg til når man kommer hjem også.

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når er du hjemme?
    Rapport rapport !!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sandlien
    Når er du hjemme?
    Rapport rapport !!
    Har kommet hjem, men er fortsatt i innflyttingsfasen, så de seriøse lytteseansene har uteblitt, men har jo fått et godt inntrykk, så litt kan jeg da skrive.

Det som først og fremst etpeker seg er bassen, og da mellombassen i særdeleshet. Den trøkker skikkelig til, og gir beskjed om at her er det mye krefter ute og går. Dypbassen er dyp og distinkt, så langt fra svampete som det går an. Lydbildet er stort, og diskanten bare er der. Har hørt det bedre, men også myye dårligere. Har foreløpig ikke noen DAC, så mye av forklaringen ligger nok der. Ingen tegn til lyttetretthet, og det går an å spille høyt!

Jeg er veldig fornøyd, og dette gir en smak av high-end, og mer enn dette har ikke jeg behov for.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har erfart at jeg trenger en inngang til på forsterkeren, Krellen har bare tre rca. Har også hele tiden lurt på hva en Bladelius Thor kan gjøre med Mozartene, så nå er det en Thor II på vei i posten, ankommer over helgen. Da blir det en liten shootout mot Krell, men er de omtrent like forlater Krell huset, dog uten sure miner, den er meget god. Syns også Bladeliusen ser bedre ut.

Kommer tilbake når den er i hus.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir artig å høre dine inntrykk. På hificonsult i Gøteborg demonstrerer de bladelius med vienna. Det lille jeg hørte låt meget bra.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Personlig er jeg ingen fan av Hegel på Vienna da denne kombinasjonen skapte litt dårlig med dynamikk i mitt rom. Densen fungerte derimot overaskende bra
    Enig, altfor tamt. + Lite musikalsk.
    Jeg kommer til å teste Roksan senere mot helgen vis jeg er heldig.

Vi venter på lytteinntrykk på Thor II :-)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både Krell og Thor er meget gode forsterkere, syns jeg. Krell virker litt fyldigere, da den hr noe mer slam i mellombassen, mens Thor virker å ha et større og åpnere lydbilde, uten å miste noe nedover. Den har stålkontroll, og er ikke noe dårligere i bassen.

Når den i tillegg har de innganger jeg trenger, sant at jeg syns den gjør seg bedre i racket, da ble Thor stående og Krellen fikk seg en ny eier.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Både Krell og Thor er meget gode forsterkere, syns jeg. Krell virker litt fyldigere, da den hr noe mer slam i mellombassen, mens Thor virker å ha et større og åpnere lydbilde, uten å miste noe nedover. Den har stålkontroll, og er ikke noe dårligere i bassen.

Når den i tillegg har de innganger jeg trenger, sant at jeg syns den gjør seg bedre i racket, da ble Thor stående og Krellen fikk seg en ny eier.
    Oki.. Slam/trøkk i mellombassen er jo bra. Men hva mener du med større og åpnere lydbilde, alså er forskjellen stor?

Hadde du giddet å skrevet mer utfyllende.. jeg går å lurer på en Kav300 nemlig, kontra roksan.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Oki.. Slam/trøkk i mellombassen er jo bra. Men hva mener du med større og åpnere lydbilde, alså er forskjellen stor?

Hadde du giddet å skrevet mer utfyllende.. jeg går å lurer på en Kav300 nemlig, kontra roksan.
    Det jeg mente var at Bladelius har en litt mer åpen diskant, uten å miste noe nedover. Den høres litt lysere ut, uten å bli fokusert på detaljer. Luftigere, på en måte.

Krellen på sin side, trøkker enda litt mer i bånn, uten at bassen på noen måte er dårlig på Bladelius. Den er litt fyldigere nedover, og det høres jo ut som noe du er ute etter. Totalt sett var det magefølelse som gjorde utslaget for meg, samt at jeg trengte flere innganger.

Kjenner ikke til Roksan, men totalt sett vil det forbause meg mye om Krell ikke er en bedre forsterker enn Roksan, da veil nypris jo var 3,5 gang høyere. Den er også kraftigere, noe Mozart trives med. Dog er den jo noen år gammel, så det blir jo en avveining.

Hi-fi er gøy...

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg mente var at Bladelius har en litt mer åpen diskant, uten å miste noe nedover. Den høres litt lysere ut, uten å bli fokusert på detaljer. Luftigere, på en måte.

Krellen på sin side, trøkker enda litt mer i bånn, uten at bassen på noen måte er dårlig på Bladelius. Den er litt fyldigere nedover, og det høres jo ut som noe du er ute etter. Totalt sett var det magefølelse som gjorde utslaget for meg, samt at jeg trengte flere innganger.

Kjenner ikke til Roksan, men totalt sett vil det forbause meg mye om Krell ikke er en bedre forsterker enn Roksan, da veil nypris jo var 3,5 gang høyere. Den er også kraftigere, noe Mozart trives med. Dog er den jo noen år gammel, så det blir jo en avveining.

Hi-fi er gøy...
    Takk for svar.
    Ikke meningen og kuppe tråden, men..
    Enig, tror krell er mye bedre.
    Men nå er den solgt så jeg får kanskje kjøpe NY Roksan da til 8500 og senere NY Roksan cd til 7500, totalt 16.000
    Eller Naim NAC112 og NAP150 som koster 7500,-

Hva ville du gått for??? Regner muligens med at det er Roksan? :-)
    Bare svar på pm så slipper jeg kuppe tråden helt her.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.
    Ikke meningen og kuppe tråden, men..
    Enig, tror krell er mye bedre.
    Men nå er den solgt så jeg får kanskje kjøpe NY Roksan da til 8500 og senere NY Roksan cd til 7500, totalt 16.000
    Eller Naim NAC112 og NAP150 som koster 7500,-

Hva ville du gått for??? Regner muligens med at det er Roksan? :-)
    Bare svar på pm så slipper jeg kuppe tråden helt her.
    Solgt denne også?

Krell 300iL forsterker og Krell KAV 280 cd spiller sølv selges samlet/separat,

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svarte.. sku hatt litt mer peng nå..skulle hatt både forsterker og cd spiller

Men tror jeg kanksje bare bør gå for Roksan nå.. så får jeg gå opp i den goverden etterpå litt senere.
    Nå strekker ikke pengene til.
    Høyttalere:

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svarte.. sku hatt litt mer peng nå..skulle hatt både forsterker og cd spiller

Men tror jeg kanksje bare bør gå for Roksan nå.. så får jeg gå opp i den goverden etterpå litt senere.
    Nå strekker ikke pengene til.
    Det er jo som regel alltid litt prutningsmonn..

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo som regel alltid litt prutningsmonn..
    Mulig, men får se på sikt.
    Høyttalere:

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nett legge til at Roksan var bare sååå dårlig. Var krefter, men lyden var helt elndig. Naim og Hegel er himmelhøyt over og denne Roksan tipper jeg blir banket av f.eks en NAD til samme pris og sikkert en rimligere en og.
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nett legge til at Roksan var bare sååå dårlig. Var krefter, men lyden var helt elndig. Naim og Hegel er himmelhøyt over og denne Roksan tipper jeg blir banket av f.eks en NAD til samme pris og sikkert en rimligere en og.
    Det er litt rart at du føler det slik, da den stort sett har fått god ros på stort sett alle tester av den.
    Men jeg har ikke prøvd den selv, så kan egentlig ikke uttale meg om dette!:wink:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjelden jeg skal ordlegge meg som dette; men dette er vås. Jeg kan bare ikke forstå denne tankegangen, og igjen; husk at du sammenligner en forsterker med alle de andre du nevner til dobbelt pris. Men dette er egentlig uinteressant, da du tydeligvis har funnet ditt nirvana. Eller? For i det ene øyeblikket så er Naim det beste du har testet på Vienna, for i neste runde skal bytte ut alt til Burmester og i tillegg skal skifte høyttalere. En annen liten artig ting er at lydsignaturen beskrevet i engelsk HIFI-presse ikke akkkurat ligger milevis fra hverandre.

Du kan si hva du vil om HIFI-pressen, men såå mange skribenter og fagtidsskrifter kan ikke ta fullstendig feil angående et og samme produkt. Om du ikke likte lydisgnaturen eller at det ikke var det du forventet deg? Vel, det er en annen sak. Men å si at lyden i Roksan Kandy K2 er elendig? Vel, det er.... ja vås! Etter min mening. Som har hatt akkurat det samme oppsettet i hus selv.

Jeg er ikke "sur" for at du ikke likte anbefalingen av Roksan Kandy K2 til dine Vienna. Men dette innlegget måtte balanseres en smule.....

Edit: Typo...

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •