Ny integrert forsterker til Vienna Mozart Grand - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 95
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Erfaringen min med H200 er at den trenger å bli skikkelig gjennomvarm, og gjerne over litt tid, før du kan felle en endelig dom over den.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Enig med deg, syns den ser kjip ut. Og jeg tror vel egentlig det er marginale forskjeller lydmessig mellom Krell, Hegel og Bladelius.
    Vi har jo alle forskjellig smak. Personlig synes jeg H200 er noe av det lekreste som er på markedet og det hadde en betydelig påvirkning på mitt kjøp. Noen sier at den er forsiktig i bunn, men hos meg ble det mer der nede. Har kun forsøkt 1 annen forsterker på de samme høyttalerne og det var Rotel RB-1090.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå hørt litt mer, dog med barn som akkurat har lagt seg i etasjen over, så det blir litt begrenset volummessig. Har jo også lånt DAC'en, men det blir litt begrenset da jeg har fått en defekt fjernkontroll, så jeg må frem for å skifte inngang på forsterkeren. Har testet spotify analogt fra Airport express, spotify via USB, samt CD via USB og analogt fra Airport express. Den helt klart største forskjellen er jo mellom CD og mp3...

Når det gjelder med og uten DAC er det en viss forskjell, men lurer på om det også kan være en faktor at DAC er koblet til med balanserte kabler, mens AE er koblet til med skolisser.

Ellers når det gjelder Hegelen, tror jeg nok jeg må si at det settet jeg nettopp har sendt ut døra var hakket bedre, om ikke to hakk.. Syns Hegelen er spakere i bassen, men den er ikke dårlig på noen måte. Tror vel fint jeg kan leve med noe på dette nivået, men tror ikke det blir Hegel.

Som nevnt kommer Baldelius Thor nå i mk3 utgave, og den sikler jeg litt på. Kjenner at jeg pr nå heller mot den.

Skal se om jeg får en liten økt alene i huset med Hegelen før jeg konkluderer.

Newcomer Arkan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Typisk.. I det hodet begynner å gå mot Krell, finner jeg ut at Bladelius Thor kommer i ny utgave, med mulighet for innebygget dac. Lydmessig forskjell ifløge Morten på NAT, er at den er litt fyldigere enn forgjengeren. Samme pris.
    Oh man, ja da blir det innbytte mot ny ver. hos Resonans i Stavanger!
    Har ventet på noe slikt...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå hørt litt mer, dog med barn som akkurat har lagt seg i etasjen over, så det blir litt begrenset volummessig. Har jo også lånt DAC'en, men det blir litt begrenset da jeg har fått en defekt fjernkontroll, så jeg må frem for å skifte inngang på forsterkeren. Har testet spotify analogt fra Airport express, spotify via USB, samt CD via USB og analogt fra Airport express. Den helt klart største forskjellen er jo mellom CD og mp3...

Når det gjelder med og uten DAC er det en viss forskjell, men lurer på om det også kan være en faktor at DAC er koblet til med balanserte kabler, mens AE er koblet til med skolisser.

Ellers når det gjelder Hegelen, tror jeg nok jeg må si at det settet jeg nettopp har sendt ut døra var hakket bedre, om ikke to hakk.. Syns Hegelen er spakere i bassen, men den er ikke dårlig på noen måte. Tror vel fint jeg kan leve med noe på dette nivået, men tror ikke det blir Hegel.

Som nevnt kommer Baldelius Thor nå i mk3 utgave, og den sikler jeg litt på. Kjenner at jeg pr nå heller mot den.

Skal se om jeg får en liten økt alene i huset med Hegelen før jeg konkluderer.
    Er jakten ferdig?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Volund
    Er jakten ferdig?
    Nei, den er lagt litt på is. Er på husjakt, og venter til jeg har det i boks. Bruker Sony-receiveren inntil videre, og det fungerer greit nok inntil videre. Kommer jeg dog over en grei forsterker brukt til en grei pris, er jo veien kort... Har tenkt litt på en Abrahamsen, som går for ca 6k, som en midlertidig løsning.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da nærmer det seg.. Slik det ser ut nå står det mellom en brukt Krell 300iL/400xi eller en Bladelius, og da trolig Thor III, da det ikke er så mye prisforskjell mellom Thor og Tyr hvis man tar hensyn til at Tyr ikke har fjernkontrollen Mjølner, og den vil jeg ha. En brukt Thor II er jo også et alternativ. Blir det Thor III blir det uten DAC, da jeg ikke har lyst til å betale så mye for den. Muligens en Cambridge Dacmagic, eller en Beresford?

Men det er klart, andre alternativer kan jo plutselig dukke opp på brukten..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hørt disse forsterkerene før du evt kjøper brukt?
    Eller tar du sjansen på å kjøpe uhørt?

Har selv VA Baby Grand og prøver å finne best mulig match.

Nå sist testet jeg Hegel H200, Nad M3, Lyngdorf TDAI 2200, og diverse recivere av høy prisklasse.

Hegelen var brukbar match, men følte den manglet litt i bunn.
    Oppover i registeret og oppløsning var bra match for den noe "behagelige" diskanten i VA høyttalerene.

Nad`en ble for varmtlydende og farget (too Smooth), noe som ikke passer VA i det helle tatt, nærmest ullen bass, men det trykket bra.
    Det samme har erfaringene/inntrykket vært med diverse Abrahamsen forsterkeri.

Lyngdorfen var også bra over det hele, men manglet på en måte ett eller annet.
    Låt kanskje litt kjedelig, men du verden for en oppløsning mot en beksvart bakgrunn,
    og flott tredimensjonalitet.
    Det negative var nok manglende dynamikk og rasp i mellomtonen.
    For sivilisert på en måte, noe som absolutt bør unngås med VA httere. Altså ingen god match.

Recieverene jeg testet låt mindre bra, alle som en, selv via ekstern dac.
    En digital glatthet jeg hater, og mangel på oppløsning som gjorde det enkelt å se seg om etter noe annet.

Faktisk så har jeg vært mest fornøyd med lyden når jeg lånte 2 ombygde brokoblede Music Angel 2010 mod.
    Det samme med Itube Fatman mothership 200w monoblokker jeg lånte av en kompis.

Blir spennende å høre om dine erfaringer med Krell og Bladelius.
    Kanskje det er veien å gå for meg også, evt så blir det rør-forsterkeri!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yammy
    Har du hørt disse forsterkerene før du evt kjøper brukt?
    Eller tar du sjansen på å kjøpe uhørt?

Har selv VA Baby Grand og prøver å finne best mulig match.

Nå sist testet jeg Hegel H200, Nad M3, Lyngdorf TDAI 2200, og diverse recivere av høy prisklasse.

Hegelen var brukbar match, men følte den manglet litt i bunn.
    Oppover i registeret og oppløsning var bra match for den noe "behagelige" diskanten i VA høyttalerene.

Nad`en ble for varmtlydende og farget (too Smooth), noe som ikke passer VA i det helle tatt, nærmest ullen bass, men det trykket bra.
    Det samme har erfaringene/inntrykket vært med diverse Abrahamsen forsterkeri.

Lyngdorfen var også bra over det hele, men manglet på en måte ett eller annet.
    Låt kanskje litt kjedelig, men du verden for en oppløsning mot en beksvart bakgrunn,
    og flott tredimensjonalitet.
    Det negative var nok manglende dynamikk og rasp i mellomtonen.
    For sivilisert på en måte, noe som absolutt bør unngås med VA httere. Altså ingen god match.

Recieverene jeg testet låt mindre bra, alle som en, selv via ekstern dac.
    En digital glatthet jeg hater, og mangel på oppløsning som gjorde det enkelt å se seg om etter noe annet.

Faktisk så har jeg vært mest fornøyd med lyden når jeg lånte 2 ombygde brokoblede Music Angel 2010 mod.
    Det samme med Itube Fatman mothership 200w monoblokker jeg lånte av en kompis.

Blir spennende å høre om dine erfaringer med Krell og Bladelius.
    Kanskje det er veien å gå for meg også, evt så blir det rør-forsterkeri!
    Blir i såfall å kjøpe uhørt, men må jo få ordnet en retur-klausul. Har egentlig veldig tro på Bladelius og den nye Thor III frister veldig.

Hegel 200 syns jeg ikke noe spesielt om, var endel dårligere enn det jeg akkurat hadde solgt, så det var kanskje litt urettferdig, men..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du villig til å kjøpe brukt og ta en kjøretur til sverige ligger det flere thor MKII ute på hifimagasinet.com
    Ser ut som en av de som selges til 16k svenske er den oppgraderte versjonen som kom i 2009 og i den sitter en flere nye deler som også sitter i thor III. Denne skal være bedre lydmessig enn den tidligere versjonen. Denne versjonen har Thor- emblemet frest ut i topplokket i motsetning til tidligere modeller.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hawenger
    Er du villig til å kjøpe brukt og ta en kjøretur til sverige ligger det flere thor MKII ute på hifimagasinet.com
    Ser ut som en av de som selges til 16k svenske er den oppgraderte versjonen som kom i 2009 og i den sitter en flere nye deler som også sitter i thor III. Denne skal være bedre lydmessig enn den tidligere versjonen. Denne versjonen har Thor- emblemet frest ut i topplokket i motsetning til tidligere modeller.
    Bor i Bergen, så det blir litt drygt..

Får se om det dukker opp en Thor II her på brukten, så får vi se.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lang tur da ja. Den er jo relativt ofte ute så det løser seg sikkert.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hegel?

Hegel..
    Eg kjøpte en Hegel effekt som blir kjørt med en cd spiller og pre, se merker under i signaturen.
    Dette funker flott med kraft i bassen, går og dypt.
    Spiller og med litt kjøtt på kroppen.
    Prøvde og cd spilleren til broderen, Cambridge, men det funket ikkje i det hele, spinkelt og tynt.
    Tilpassing er nok alt.
    Hegel er og beste transistor eg har hørt. Storfornøyd nå.

=========
    Etter en stund...Når jeg har blitt vant til lyden..
    Nei..er ikke noe
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det ligegr en Musical Fidelity Tri-Vista 300 på sentralen. Har hørt mange forsterke, til langt over 100 000, men denne er i en særklasse. Driver alt av høytalere, med kraft, finesse og en særdeles musikalitet. Har testet den mot Thor 2 ( der Thor ikke er i nærheten), Adyton Cordis1.8, samt et sykt Dynamic P sett..TriVista overkjørte dem alle..har også testet den mot Asr Emitter Exclusive 2, som også ikke kan sammenlignes, men som er en utrolig amp. Husk, Tri-Vista er omtalt som en av verdens beste superforsterkere. Under 100k tviler jeg på at det er særlig mye som kan henge med.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Hegel..
    Eg kjøpte en Hegel effekt som blir kjørt med en cd spiller og pre, se merker under i signaturen.
    Dette funker flott med kraft og dynamikk i bassen, går og dypt.
    Spiller og med kjøtt på kroppen.
    Prøvde og cd spilleren til broderen, Cambridge, men det funket ikkje i det hele, spinkelt og tynt.
    Tilpassing er nok alt.
    Hegel er og beste transistor eg har hørt. Storfornøyd nå.
    Lånte en Hegel H200 og HD 10 hjem, men ble ikke overvettes imponert. Det var ikke i nærheten av å matche det jeg sendte ut døra. I tillegg syns jeg ikke den er særlig stilig...

Musical Fidelity er ikke uinteressant. Ser det ligger både en 300 og en 500 til salgs, hvordan arter forskjellen seg? Vil jo tro at 350 skulle holde uansett...

Må dog få solgt huset før pengene står klare, men er ikke veldig tålmodig nå.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lånte en Hegel H200 og HD 10 hjem, men ble ikke overvettes imponert. Det var ikke i nærheten av å matche det jeg sendte ut døra. I tillegg syns jeg ikke den er særlig stilig...

Musical Fidelity er ikke uinteressant. Ser det ligger både en 300 og en 500 til salgs, hvordan arter forskjellen seg? Vil jo tro at 350 skulle holde uansett...

Må dog få solgt huset før pengene står klare, men er ikke veldig tålmodig nå.
    Ja ser du skrev det..og mange andre skriver det. Hørt Hegel på div butikker, høres greit ut..ikkje mer enn det. Men kanskje ta en lytt på hegel med cd spilleren og forforsterkeren min og så bestemme deg? Bur du i nærheten av Bergen kan du få en lytt en dag det passer.
    Musical Fidelity har eg lest i test var forrykende god, da en effektforsterker som ikke kostet så j.. mye. Den vart vist bedre og bedre etter hvert en gikk til dyrere og dyrere pre..men da koster jo det en del.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer Yidaki sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Musical Fidelity har en ulempe; Du finner kanskje ut at mange komponenter må skiftes ut, da de ikke klarer holde følge med den type kvalitet ampen innehar..Denne er i sjiktet som enkelte blader kaller super high end, og den avslører alt, så den bør settes sammen med utstyr som jevnt over holder en høy kvalitet. Hegel H200 når den ikke til tærne engang, men Hegel er nok lettere å plassere inn i et "middels high end" anlegg

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yidaki
    Musical Fidelity har en ulempe; Du finner kanskje ut at mange komponenter må skiftes ut, da de ikke klarer holde følge med den type kvalitet ampen innehar..Denne er i sjiktet som enkelte blader kaller super high end, og den avslører alt, så den bør settes sammen med utstyr som jevnt over holder en høy kvalitet. Hegel H200 når den ikke til tærne engang, men Hegel er nok lettere å plassere inn i et "middels high end" anlegg
    Anlegget består i dag kun av ht og kabler, har tenkt å bruke HD-basert avspilling, så det må vel en DAC i hus også. Ht blir vel værende inntil videre.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det ligger en Pass Labs integrert ute nå. Nypris 67' nå 22'. Vil jo tro at det er noe som vil gi valuta for pengene også.. Skal bare selge huset først, visning på tirsdag...

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •