Jeg er ute etter generell og objektiv informasjon om Parasound

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jeg er ute etter generell og objektiv informasjon om Parasound

Hei. Nå er jeg fast bestemt på å bytte receiver eller kjøpe en effektforsterker og tenkte like gjerne å hoppe inn i Parasound, en produsent jeg ikke har vært borte i før. For å gjøre et bra bruktkjøp har jeg tenkt til å speide bruktmarkedet fram til sommeren, men jeg aner rett og slett ikke hva jeg ser etter!

Jeg vil gjerne ha litt generell informasjon om parasound så jeg spør noen korte spørsmål

1. Hvordan er lydsignaturen til Parasound? Er de mørke/lyse i tonen, godt detaljnivå, god dynamikk etc?

2. Hvor kraftsterke er de, sammenlignet med f.eks. Marantz og Nad?

3. Hvor gode er deres surround receivere? Jeg har i dag Denon, en receiver som skal ha et godt rykte når det kommer til surround, vil en Parasound levere det samme? Hvordan er det med automatisk romkorreksjon etc.?

4. Har Parasound gjort noen endringer sånn rent lydmessig de siste årene? Jeg vet at bl.a. Nads nye forsterkere låter enn del penere enn de eldre kraftpakkene, har Parasound gjort noe lignende eller har de beholdt noe av den samme lydsignaturen opp igjennom årene?

5. Finnes det en oversikt eller forklaring på deres modellnummer? Vet at denon har et fint system med både året forsterkeren ble laget i tillegg til hvor kraftig den er, kan jeg finne det samme i Parasound sine modellnummere?

6. Hvilke høyttalere matcher Parasound bra? Jeg vet dette er en smakssak, men finnes det høyttalere som "alle" mener passer bra med Parasound?

Jeg håper ikke denne tråden blir avblåst, hvis jeg får objektive svar her kan det jo være en grei tråd å lese for de som ikke har noen spesiell stor kunnskap om Parasound.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bare uttale meg om det jeg har.

Parasound NC effektforsterkere.

Lydsignaturen til parasound er i mine ører litt typisk amerikansk. Litt varm lyd med litt dempet diskant og mye bass. (ikke noen store overdrivelser av bass, bare litt ekstra)

Detaljnivået avhenger selvfølgelig av prisklassen, men det er mer enn nok detaljer til normal musikk lytting og til hjemmekino bruk.

Krefter er det plenty av. Vil tro at det stemmer bra med det som er oppgitt på papiret.

Høytalere som matcher bør være nøytrale eller litt lyse. Ikke for mørke i klangen.

Modellnummer på NC serien er
    2125 = 2x125w
    2250 = 2x250w
    5250 = 5x250W
    5125 = 5x125 w
    275 = 2x 75w
    2100 = Preamp

Står forklart mye på Product Lines

Newcomer Steiner sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Halo

Kan kun uttale meg på grunnlag av erfaringer med min A51. Meg forstått har Halo serien vært uendret siden lanseringen i 2002/2003. Når det gjelder lysignatur slutter meg til posten ovenfor.

Dersom du skal ha "objektiv" informasjon så får du lese tekniske målinger i tester. Her er to på A51:

UltimateAVmag.com: Parasound Halo C 2 & Halo A 51 surround processor & 5-channel power amplifier

Halo A 21 Amplifier Measurements & Conclusion — Reviews and News from Audioholics

Begge testene konkluderer med at forsterkerne leverer like mange eller flere watt enn produsent oppgir. De påpeker også at målingene er noe usikre da strømkursene kan bli en begrensende faktor når en trekker 5x250 watt kontinuerlig (noe som er helt urealistisk i praktisk bruk).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt NC 2250 og Nc2100 som er pre og effekt og brukt dette på Klipsch. De har en fin morrofaktor og litt rasphet i mellomtonen som jeg liker. Etterhvert har jeg oppgradert til HALO serien med A 21 som effekt på mine Klipsch RF 7 og A 23 i mono på min RC 7. Dette er en helt utrolig bra match hos meg. Lyden i HALO Serien er mer gjenomsiktig og spiller med full kontroll. Ettersom lydsignaturen er på den mørke siden temmer den hornene veldig godt på mine HT er.

I Dag fikk jeg min HALO P7 forforsterker og lyden er veldig lik gammel vinylsound, varm og med et ekstremt bra stereoperspektiv. Anbefales på det varmeste. Har også tatt P3 med i betraktningen men denne skulle være en del skarpere og ikke fults så hifi som P7. Dessuten har P7 mange fine muligheter med fullbalanserte 7 kanaler og prosessoringang hvis du vil integrere dette i et hjemmekinomiljø.

Det finnes også en hig end serie som heter JC1 som etter hva jeg har fått med meg kun finnes i pre og monoblokker og koster dertil en del en den ordinære HALO serien.

Uansett lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant dette på NCMS.no sine sider så det ser dessverre dårlig ut med tanke på noen oppdaterte surround produkter i fra Parasound i nærmeste framtid:
    http://www.ncms.no/Downloads/Brosjyr...nouncement.pdf

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •