NAD T754 eller T755

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD T754 eller T755

Hei!
    Jeg har valget mellom NAD T754 ,eller NADT755.... hvem av disse er mest drifts-sikker ? Og ,sliter T754 med samme egenstøy som T753 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har har NAD T755 og kan bare snakke om den. Har hatt den ca 1 år og vært veldig fornøyd hele tiden, både med lyd og kvalitet. Den gir god lyd også i stereo. Hadde også NAD T744, som jo er den mindre utgaven av NADt754. Den vet jeg er mye i bruk ennå, uten noen feil.
    Tror jeg ville gått for 755, siden den tilhører en nyere serie, men 754 er vel en 6.1 forsterker hvis jeg ikke husker feil. Uansett tror jeg du får mye lyd for pengene. Lykke til.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Flott med kjapt svar... nå har det seg slik at tillbudet er fra hifiklubben, som høvelig nekter å reparere min T753, og heller vil gi meg T754 eller T753...
    Hvorvidt kan de forlange delbetaling i en slik sak ?

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde 753 og sleit masse med den, støy og forsjellige ting gikk i stykker hele tia, så fikk jeg 754 i bytte, den var helt perfekt, null støy og aldri et eneste problem, 755 har jeg ikke vært borti, men vil jo tro at det er en oppdatering fra 754,

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmsk, forskjellen på 754 og 755 er vel 10watt mer effekt, nytt utseende og hdmi-gjennomføring. Men du opplevde ikke egenstøy, eller problem med din 754 altså ?

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei, ikke på 754, det var som en ny verden i forhold til 753, har 755 støtte for dts master og dolby true hd? finner ikke no info om den på nettet

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    T755 har meg bekjent kun mulighet for bilde via hdmi. Altså en tidlig versjon. Uansett har jeg ikke behov for de formatene så for min del går det greit lyd via coax eller optisk.

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oki, hehe, vet ikke om 755 er noe bedre en 754, men vet at 754 er garantert bedre en 753,
    hvorfor ikke nye lydformater egentlig? bare lurer, hehe

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey, så sånn jamt over er de egentlig ganske like ? (Med unntak av hdmi og finish?) ,angående lydformater er det av den enkle grunn at jeg ikke bryr meg så meget om det nyeste av det nye innen formatverdenen. Hovedsaken er at det fungerer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Okey, så sånn jamt over er de egentlig ganske like ? (Med unntak av hdmi og finish?) ,angående lydformater er det av den enkle grunn at jeg ikke bryr meg så meget om det nyeste av det nye innen formatverdenen. Hovedsaken er at det fungerer
    Var og er i samme situasjon som deg og kan skrive under på at NADT55 fungerer og driver mine KEF IQ9 bra. Ønsker du HD lyd er det bare å passe på å få en spiller med analoge utganger. Eneste jeg synes er tungvindt er at du ikke har tilgang til menyer gjennom hdmi koblingen, men må koble til med analoge ? bildekabler i tillegg. Men det er jo ikke så ofte en trenger å endre noe i menyen etterhvert, så det spiller ingen stor rolle.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

re;

Okei, akkurat det med hdlydformatene gir jeg egentlig beng' i. Så får alt annet være som en bonus. Men hva mener du med samme situasjon ? (Reklamasjon etc ifht hfk ?)

Sitat Opprinnelig postet av Streethassle
    Var og er i samme situasjon som deg og kan skrive under på at NADT55 fungerer og driver mine KEF IQ9 bra. Ønsker du HD lyd er det bare å passe på å få en spiller med analoge utganger. Eneste jeg synes er tungvindt er at du ikke har tilgang til menyer gjennom hdmi koblingen, men må koble til med analoge ? bildekabler i tillegg. Men det er jo ikke så ofte en trenger å endre noe i menyen etterhvert, så det spiller ingen stor rolle.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager upresis der. Mente bare at nye lydformater og masse ekstra finesser var det minst viktige i valg av forsterker. Det viktigste var god lyd i stereo i tilegg til surround og krefter nok. Der slo i alle fall Nad , Denon sin i samme prisklasse den gang jeg var ute etter forsterker.
    Håper det ordner seg for deg og at du får ny.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •