Stereopakke: Yamaha AX-497B + NS-777 (NetOnNet)?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stereopakke: Yamaha AX-497B + NS-777 (NetOnNet)?

Vurderer denne stereo pakka her:
    Yamaha AX-497B + NS-777
    6990,-

Yamaha AX-497B+NS-777 Elegant design og kraftige gulvhøyttalere - LYD OG MUSIKK - HiFi komponenter - HiFi pakke

Har nå hatt et 4.1 anlegg med en Denon AVR-1610 og Cerwin Vega VE-8, Cerwin Vega CLS-6 og C.V. sub VE-28S. Det tar en kompis med seg!

Vil Yamaha pakka bli bedre? (Ja, veit det blir nedgrading fra 4.1 til 2.0, men håper på heftigere lyd)

Eller burde jeg gå for Hi-Fi klubben:
    NAD C326BEE 4998,-
    Cerwin Vega XLS-28 3598,-
    Totalt: 8596,-
    Blir forsterkeren for svak her? Noen som nevnte at den kunne bli det!

Og trenger man en D/A konverter når man spiller fra en laptop eller burde jeg heller bruke mer penger på høyttaler/forsterker?

Har jo lyst på det billigste som student. Men vil ha massiv lyd til fester i fadderukene og nyte høy, massiv, techno, rock, hip-hop når jeg kan det!

Andre muligheter tas i mot med stor takk!

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av villgutten
    Vurderer denne stereo pakka her:
    Yamaha AX-497B + NS-777
    6990,-

http://www.netonnet....77/117321.3171/

Har nå hatt et 4.1 anlegg med en Denon AVR-1610 og Cerwin Vega VE-8, Cerwin Vega CLS-6 og C.V. sub VE-28S. Det tar en kompis med seg!

Vil Yamaha pakka bli bedre? (Ja, veit det blir nedgrading fra 4.1 til 2.0, men håper på heftigere lyd)

Eller burde jeg gå for Hi-Fi klubben:
    NAD C326BEE 4998,-
    Cerwin Vega XLS-28 3598,-
    Totalt: 8596,-
    Blir forsterkeren for svak her? Noen som nevnte at den kunne bli det!

Og trenger man en D/A konverter når man spiller fra en laptop eller burde jeg heller bruke mer penger på høyttaler/forsterker?

Har jo lyst på det billigste som student. Men vil ha massiv lyd til fester i fadderukene og nyte høy, massiv, techno, rock, hip-hop når jeg kan det!

Andre muligheter tas i mot med stor takk!
    Yamaha har jo veldi fin lyd, og kan nok få litt trøkk fra de... Men skal ikke uttale meg for mye om de du har funne ellers da jeg ikke har erfaring. Men CV er jo kongen blandt basshøytalere.

Men, jeg har tidligere hatt QLN Artech12, og disse kombinert med H/K forsterker, så har du ikke bare fin lyd, men også skikkeli partytrøkk med en strømsterk forsterker som heng med hele veien:-D Kan anbefales fra min side

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde NS777 i stua engang. De varte vel en uke (hvis det var så lenge) før jeg kastet dem ut igjen.

I denne prisklassen kan jeg foreslå Jamo s606.
    Har ikke hatt noe særlig tro på dette merket før men ble faktisk imponert over lyden. De passer til all slags musikk og det eksra bass-elementet sørget for god bass. Pris: 3995,- på f.eks soundgarden.

Forsterker: Rotel Ra05: 4995,- eller Onkyo A5VL til samme pris som også er digital.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.
    Heller vel mer mot soundgarden sine tilbud nå!

Flere muligheter innen 10000,- totalt(høyttaler + steroforsterker) klassen mottas med stor takk!

Men trenger man en D/A konverter når man spiller fra en laptop i denne klassen? Eller er det heller penger jeg bør bruke på bedre forsterker/høyttaler?
    Vil en D/A konverter gi høyere lyd og bedre bass?

Newcomer sws sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F.eks komboen Qln 603 mkll Qln | Surround.no - Høyttaler spesialisten og XTZ Class A100 D3, Sølv/sort XTZ High End | Surround.no - Høyttaler spesialisten XTZ'en har innebygd DAC av rimelig god kvlaitet (i allefall bedre enn det som finnes i en standard PC).

Ad: DAC. Trenger og trenger... Vil tro du vil oppleve bedre dynamikk og ikke minst lavere støygulv med en ekstern DAC/lydkort. XTZ'en krever at du har digitalt out fra laptopen - den her ikke usb tilkobling.

Newcomer BareFinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dutten
    Hadde NS777 i stua engang. De varte vel en uke (hvis det var så lenge) før jeg kastet dem ut igjen.

I denne prisklassen kan jeg foreslå Jamo s606.
    Har ikke hatt noe særlig tro på dette merket før men ble faktisk imponert over lyden. De passer til all slags musikk og det eksra bass-elementet sørget for god bass. Pris: 3995,- på f.eks soundgarden.

Forsterker: Rotel Ra05: 4995,- eller Onkyo A5VL til samme pris som også er digital.
    Ka var årsaken til at du "kastet" ut NS-777'ene då? Har NS-777 sjøl, så eg ble litt nysjerrig no.:wink:

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha NS-777 er da slettes ingen dum høyttaler. De trenger litt lang innspillingstid pga en litt skarp/metallisk diskant, men ellers låter de ganske så bra. Trykker temmelig bra gjør de også. En kamerat av meg har et par stående på en HK-3490 og det fungerer knall.

Har selv NS-555 på en CAV-A8M i stua og klager absolutt ikke på de heller. Litt manko på trøkk men det er mer pga håpløs stue og plassering, så måtte lure inn en sub.

Ikke minst så ser de jo meget bra ut.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •