Hjelp en amatør med å koble rett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp en amatør med å koble rett

Hei!
    Jeg er mildt sakt en amatør når det gjelder stereoanlegg, jeg har hadd mine CerwinVega E-315 i mange år nå. Har bestandig vist at de får alt for lite strøm fra en Harman/Kardon HK3270, men med tanke på at jeg har folk boende både over og under meg har det aldri vært ett problem. Bestandig fått klager vist volumknappen har passert mer enn 1/3 av det den kan gå uansett.

Pleier å være her inne å surre enkelte ganger, og fant en (sikkert gammel) annonse på en slik forsterker som jeg har. Der sto det at den kan enten være 2 x 65 Watt ved 8 Ohm eller 2 x 95 Watt ved 4 Ohm. Prøvde å laste ned bruksanvisningen til forsterkeren uten å finne ut annet der enn at det faktisk er mulig. Spørsmålet mitt nå er hvordan får jeg den ned i 4 ohm? ops:

Eller er den kanskje allerede det? Er bare en stereoforsterker, men kan ha totalt fire høyttalere på den. Er en knapp fremme for å velge om det er 1 eller 2 sett med høyttalere som er i bruk. Jeg har bestandig hadd dette koblet kun på ene rekken av terminaler bak og bare knappen for 1 sett høyttalere nede.

Håper noen kan forklare på en enkel måte hvordan jeg skal gjøre dette. Selv om jeg aldri kan gi mye volum på høyttalerene, så har de vel ikke vondt av å få mer strøm.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

8 eller 4 Ohm