Skikkelig HD-lyd eller ikke???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 52
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skikkelig HD-lyd eller ikke???

Har en denon avr2807(nad375). Har lest og hørt at med denne får jeg full glede av di nye hd-lyd formatene. Men her om dagen såg jeg noen filmer hos en kamerat som har en pioneer lx81 receiver, og jeg må si at det var som natt og dag når det kom til kvalitet og detaljer. vi har omtrent di samme høytalerene(mine er hakket bedre) og vi kjører på med omtrent samme power på høtalerene, så den store forskjellen må ligge i receiveren...
    Spørsmålet mitt er da, er det pga at han har en langt dyrere og nyere receiver som gjør det, eller er det fordi min avr2807 rett og slett ikke klarer å levere skikkelig HD-lyd????

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av caffelatte
    Har en denon avr2807(nad375). Har lest og hørt at med denne får jeg full glede av di nye hd-lyd formatene. Men her om dagen såg jeg noen filmer hos en kamerat som har en pioneer lx81 receiver, og jeg må si at det var som natt og dag når det kom til kvalitet og detaljer. vi har omtrent di samme høytalerene(mine er hakket bedre) og vi kjører på med omtrent samme power på høtalerene, så den store forskjellen må ligge i receiveren...
    Spørsmålet mitt er da, er det pga at han har en langt dyrere og nyere receiver som gjør det, eller er det fordi min avr2807 rett og slett ikke klarer å levere skikkelig HD-lyd????
    det vil nok ligge mye forskjell i receiver, og hvordan de behandler lydsignalene og sender de ut igjen.
    Også hvordan receiveren spiller sammen me de aktuelle høytalerende har nok også endel og si.
    Blue-Ray spilleren har nok endel og si i sammenhengen også... Har du valgt HD lyd på receiver? :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... men det som vil spille størst rolle for lyden i rommet, er rommet selv og høyttalernes plassering i det.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står det DTS-HD, DD true HD i dislay å din 2807? Hvilken kilde bruker du? Skal ikke være stor forskjell på HD signal men hvis du har vanlig DTS og DD uten HD er det ganske stor forskjell.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reciverene har også forskjellig nivå på lyden. Det som er -20 db på din reciver er ikke nødvendigvis det samme på hans. Var det samme film dere så? Og hvor langt tidsrom var det fra dere så hos hverandre. Kan hende du bare tenkte at den var bedre. Men hvis du har en blindtest eller noe så kan de være ganske like. MYE som kan spille inn.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ingen instilling på receiveren som heter hd. Kommer opp 'multi channel in' på displayet.dette er en receiver fra 2006/2007 tror jeg. Men ifølge tester og noen i hifiklubben, skal man få full glede av di "nye" hd lyd formatene med avr2807 heter det seg, men jeg må jo begynne å lure når det er så vanvittig stor forskjell....
    På pioneer'en(2009) til kameraten min kommer det jo opp i displayet hvilken hd format som spilles osv... har vanskelig for å tro at avr 2807 leverer skikkelig hd lyd.
    dette står på Hjemmekino.no - Film er best hjemme om avr2807

"Den har ikke støtte for de nye lydsystemene til Blu-Ray og HD DVD som Dolby Digital Plus, Dolby True HD, DTS-HD eller DTS-HD Master Audio direkte, men den har støtte for LPCM som betyr at man kan full glede av de nye systemene hvis spilleren konverterer signalet til LPCM. LPCM signalet overføres via HDMI."

jeg bruker ps3 som bd spiller, og den er innstilt på LPCM.....
    Men dete er vel forskjell på å få glede av di nye lydsystemene og å faktisk ha di nye lydsystemene, eller???
    så det jeg lurer på da er om jeg faktisk har hd lyd eller ikke???

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ingen instilling på receiveren som heter hd. Kommer opp 'multi channel in' på displayet.dette er en receiver fra 2006/2007 tror jeg. Men ifølge tester og noen i hifiklubben, skal man få full glede av di "nye" hd lyd formatene med avr2807 heter det seg, men jeg må jo begynne å lure når det er så vanvittig stor forskjell....
    På pioneer'en(2009) til kameraten min kommer det jo opp i displayet hvilken hd format som spilles osv... har vanskelig for å tro at avr 2807 leverer skikkelig hd lyd.
    dette står på Hjemmekino.no - Film er best hjemme om avr2807

"Den har ikke støtte for de nye lydsystemene til Blu-Ray og HD DVD som Dolby Digital Plus, Dolby True HD, DTS-HD eller DTS-HD Master Audio direkte, men den har støtte for LPCM som betyr at man kan full glede av de nye systemene hvis spilleren konverterer signalet til LPCM. LPCM signalet overføres via HDMI."

jeg bruker ps3 som bd spiller, og den er innstilt på LPCM.....
    Men dete er vel forskjell på å få glede av di nye lydsystemene og å faktisk ha di nye lydsystemene, eller???
    så det jeg lurer på da er om jeg faktisk har hd lyd eller ikke???
    --"Den har ikke støtte for de nye lydsystemene til Blu-Ray og HD DVD som Dolby Digital Plus, Dolby True HD, DTS-HD eller DTS-HD Master Audio direkte, men den har støtte for LPCM som betyr at man kan full glede av de nye systemene hvis spilleren konverterer signalet til LPCM. LPCM signalet overføres via HDMI."-- der ligger jo svaret ditt:wink: den har IKKE støtte for HD lyd formatene.
    For de andre, så trur jeg ikke PS3 er ultimat når de kommer til HD lyden. jeg bruker også PS3 for øyeblikket via PCM, men har også problemer med den "rette" HD lyden.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så den "gleden" di skriver om er hva for noe, en lett trimma dolby digital med turbo????
    ser ut som det må bli ny receiver på meg da......
    Har nok av effekt forsterkere så jeg trenger ikke noe kraftig receiver, men en som faktisk leverer varene(HD), og som selvfølgelig må ha pre out til senter og front slik at man får brukt effekt forsterkerene....
    Noen som har anbefalinger??? til maks 6 laken.....

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Slik jeg ser følgende data http://www.usa.denon.com/AVR-2807LitFinal.pdf

Leverer ikke 2807 HD lyd, men det er mulig jeg misforstår teksten.

Edit: For sen, bedre forklaring tidligere.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så den "gleden" di skriver om er hva for noe, en lett trimma dolby digital med turbo????
    Har nok av effekt forsterkere så jeg trenger ikke noe kraftig receiver, men en som faktisk leverer varene(HD), og som selvfølgelig må ha pre out til senter og front slik at man får brukt effekt forsterkerene....
    Hehe... noe slikt ja:wink:
    Onkyo er alltids gode valg til en ok penge
    AVshop.no / ONKYO TX-SR608 Sort 7.2 AV-receiver Her har du tilogmed støtte for HDMI 1.4 standaren:grin:

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ble jeg usikker på om den har pre-out da
    Kanskje noen andre vet?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig den gleden di snakker om her ????Hjemmekino.no - Produktdatabase - Denon AVR-2807

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Nå ble jeg usikker på om den har pre-out da
    Kanskje noen andre vet?
    det ser ikke slik ut på bilde, men det var et veldig utydelig bilde:-)

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig den gleden di snakker om her ????Hjemmekino.no - Produktdatabase - Denon AVR-2807
    De betyr att receiveren i seg selv IKKE har konvertering for HD lydformatene, men er avhengig av att Blue Ray spilleren må ta seg av konverteringen, for så å sende de konverterte signalene til receiver via PCM, som igjen må ta de imot og sende de videre. Noe som gjør att du ikke får fult utbytte av f.eks DTS HD Master Audio. Slik jeg har forstått de, men ta de med en klype salt og pepper, jeg han ha misforstått

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det ser ikke slik ut på bilde, men det var et veldig utydelig bilde:-)
    Jeg har selv en Onkyo 1007, og den har pre-out hvertfall.
    Men usikker på om de begynte med 1007, eller om de kom på 807.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    De betyr att receiveren i seg selv IKKE har konvertering for HD lydformatene, men er avhengig av att Blue Ray spilleren må ta seg av konverteringen, for så å sende de konverterte signalene til receiver via PCM, som igjen må ta de imot og sende de videre. Noe som gjør att du ikke får fult utbytte av f.eks DTS HD Master Audio. Slik jeg har forstått de, men ta de med en klype salt og pepper, jeg han ha misforstått
    Jeg også forstår det dit hen.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Jeg også forstår det dit hen.
    Da er jeg kanskje på rett spor

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er fornøyd med denon sånn ellers, og ikke trenger noe som er voldsomt kraftig og avansert så tror jeg du får en veldig bra receiver for pengene her: Denon 2310 Før 7998,- Nå 4798,-

Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med Denon.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Hvis du er fornøyd med denon sånn ellers, og ikke trenger noe som er voldsomt kraftig og avansert så tror jeg du får en veldig bra receiver for pengene her: Denon 2310 Før 7998,- Nå 4798,-

Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med Denon.
    Sier meg enig med Zebulon her. Denon er ett godt og sikkert merke, så liker du de, går du for de
    Bra kjøp på receiveren han linket til også

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger ikke ny receiver. Så lenge den du har kan ta imot ferdig dekodet signal så trenger du bare en BD-spiller som kan dekode HD-lyd og sende til receiver via HDMI.

EDIT: Eventuelt så kan du bruke en BD-spiller med analoge utganger hvis recieveren din har multi channel inn.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •