Onkyo TX-SR607 spørsmål.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-SR607 spørsmål.

Venter på denne i posten. Dette blir min aller første hjemmekinoreceiver, bortsett fra en utdatert CAV jeg har brukt frem til nå. I denne tråden dukker det sikkert opp flere spørsmål sånn etterhvert, men foreløpig lurer jeg bare på et par ting. Jeg har aldri vært borti dette med å kalibrere lyd. Hvordan funker dette i enkle trekk? Den har også mulighet for front heights. Er dette noe man merker godt til, eller dropper de fleste dette? Takker for svar folkens.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Last ned manualen herfra (link) og les den nøye (!). Der står det alt du behøver å vite for å komme igang.

Les mer om receiveren her: link.

Les mer om romkorreksjon her: link.

Les mer om høydekanaler her: link. Veldig blandede tilbakemeldinger på det, søk f.eks. her på forumet: link eller google.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes sikkert svar på dette både i manual og her, men jeg spør allikevel. Har en Onkyo 607. Bruker PS3 som kilde og den står på LPCM. Hva slags "listening mode" skal receiver stå på for å spille av korrekt lyd. Altså vanlig 5.1 DTS eller 5.1 Dolby Digital. Håper dere skjønner hva jeg mener. Kan "listening mode" DVD direct være riktig?

Newcomer Steinbekkhaugen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du spiller, så prøv deg frem med de forskjellige "modusene" som ligger under Game.

Når jeg ser film (både blu-ray og dvd) bruker jeg Heights....foretrekker den...har montert høytalere for dette....

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Steinbekkhaugen
    Hvis du spiller, så prøv deg frem med de forskjellige "modusene" som ligger under Game.

Når jeg ser film (både blu-ray og dvd) bruker jeg Heights....foretrekker den...har montert høytalere for dette....
    Ok.. da skal jeg prøve det!! Men jeg har ikke heights jeg da!! Lurer på å anskaffe meg det sånn etterhvert!! Hvordan syns du det funker? Men PS3 dekoder vel dolby digital, dts og hd-formatene.. hvordan kjører jeg lyden videre ut i høyttalere uten at receiver kødder til noe? DVD DIRECT?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Ok.. da skal jeg prøve det!! Men jeg har ikke heights jeg da!! Lurer på å anskaffe meg det sånn etterhvert!! Hvordan syns du det funker? Men PS3 dekoder vel dolby digital, dts og hd-formatene.. hvordan kjører jeg lyden videre ut i høyttalere uten at receiver kødder til noe? DVD DIRECT?
    Først av alt....hvilken PS3 har du? Den gamle, store eller Slim?
    Uansett, benytter du heights har du fortsatt HD-lyd, DD eller DTS.....alt etter hva du sender.
    Dersom jeg ikke hadde benyttet heights, så ville jeg ha brukt modusen hvor det kommer frem Dolby Digital, DTS, DTS Master Audio etc.....
    Og ja......litt har det for seg med ekstra høydekanaler.....ikke at det var sånn WOW....men foretrekker det.....liksom litt mer massivt fra fronten

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den feite.. så hvis jeg har forstått det rett så får jeg aldri HD til å lyse i receiver!! Skal kjøpe meg så jeg har mulighet for heights etterhvert, men jeg er så glad i surround at jeg tror det heller blir surround back i stedet!!

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Jeg har den feite.. så hvis jeg har forstått det rett så får jeg aldri HD til å lyse i receiver!! Skal kjøpe meg så jeg har mulighet for heights etterhvert, men jeg er så glad i surround at jeg tror det heller blir surround back i stedet!!
    Nei, det vil nok ikke "lyse" HD, men du får jo LPCM som jo er HD lyd det også :wink:

Hadde jeg hatt mulighet for surround back, så hadde jeg vurdert det også...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •