Bærbar forsterker til Beyerdynamic DT770 pro 32 ohm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bærbar forsterker til Beyerdynamic DT770 pro 32 ohm

Hei!

Jeg har veldig lyst til å kjøpe en bærbar forsterker som skal kobles til en iPod touch med headsetet Beyerdynamic DT770 pro 32 ohm.

Jeg aner ikke hvilken bærbar forsterker som vil passe til mitt utstyr, og på Hi-fi butikkene jeg har vært og spurt har ingen kunnet hjelpe meg.

Jeg håper derfor at dere kan henvise meg til noen bærbare forsterkere som kan være aktuelle for meg.

*Har ingenting i mot å bestille fra utlandet.

*Ikke tenk på pris med det første

*Er egentlig en bass-freak så flott om forsterkeren tar høyde for dette.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til AV-Forum og særlig til the big spenders, hodetelefon-audiotene! Men neida, man behøver slett ikke blakke seg på hobbyen. Beyerne er jo i utg.punktet heller ikke utstyr fra øverste hylle, mtp. pris. Men de vil trivers med mye krefter.

Antar det også er fordel med muligheter for å regulere diskant/bass etter smak og genre. Kanskje særlig for Beyerne som jo favoriserer mer bass enn all-round modellene. Signaturen er jo i hovedsak på den bassete siden. Tror også Beyerne ikke skal ha for varmtlydende forsterkning, kan bli for oppløst og slapp i bassen.

Siden jeg sjøl har Practical Devices XM4 (kjører ikke så veldig basstunge hodetlf.) og liker lyden, foreslår jeg storebroren Prac. Dev. XM5. Denne har enda flere muligheter for tilpasning enn XM4 med utskiftning av OP amper, gain-kontroll, boost og cross-feed. I tillegg er Pract. Dev. gjerrig på strøm og yter tilstrekkelig med power.

Et annet lite powermonster er MiniBox-E+. denne har jeg ikke hørt, men nevner den pga høye strømreserver og see-eeeig batterilevetid. Har en mindre utgave, MiniBox-D, som "aldri" blir fri for strøm. Produsenten nevner 70 timer pr. lading. Jeg har ikke målt, men varer lenge gjør batteriet! På E+ modellen kan du også skifte OP amper. Lydsignaturen på D-modellen er ikke varm, men klar og analytisk.

En tredje virkelig strømsterk amp jeg kommer på er ALO Rx. Har ikke hørt denne men det skulle finnes flusst med tester ute på nettet. Lykke til med kjøpet!

Edit/: Slenger denne inn, Headstage Arrow 12HE testet hos Anythingbutipod. /edit.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å koble dem direkte i ipoden din ?

Jeg synes ikke dette headsettet krevde noe forsterker da jeg plugget mine til ipod touch, de er såpass lettdrevne. Men er du kresen så hjelper jo alt da.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Har du prøvd å koble dem direkte i ipoden din ?

Jeg synes ikke dette headsettet krevde noe forsterker da jeg plugget mine til ipod touch, de er såpass lettdrevne. Men er du kresen så hjelper jo alt da.
    Ja, med 32 Ohm versjonen går det nok bra uten, jeg har derimot 80 Ohm versjonen som jeg har lyst til å bruke også på bærbart utstyr. Signalet blir da i svakeste laget, og vurderer derfor en av ampene nevnt ovenfor her.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler du tar en titt på Ray Samuels produkter, virkelig snadder:
    Emmeline "The Hornet" Portable Headphone Amp - Ray Samuels Audio

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zenom
    *Er egentlig en bass-freak så flott om forsterkeren tar høyde for dette.
    Er DT770 Pro80 som er "bass head" versjonen. 32 ohm versjonen er bra på bass den og, men ikke like rå som 80 ohm versjonen. 250 ohm versjonen er enda snillere i bassen, men fortsatt milevis fra enkelte "anemiske" modeller fra AKG
    32 ohm versjonen mener jeg har bra lyd direkte fra iPod, ingen vits i å kaste bort penger på unødvendig utstyr.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen av de ampene var jo langt fra billige, så hvis man har 80 Ohm versjonen av 770pro kanskje like bra å anskaffe en 32 ohm versjon i tillegg, og så slippe å kjøpe (og drasse med seg) den ekstra ampen.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Noen av de ampene var jo langt fra billige, så hvis man har 80 Ohm versjonen av 770pro kanskje like bra å anskaffe en 32 ohm versjon i tillegg, og så slippe å kjøpe (og drasse med seg) den ekstra ampen.
    Tror jeg hadde byttet ja. Føler disse fonene og en ipod touch gir ganske ok lyd til å være midt på treet produkter.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Ja, med 32 Ohm versjonen går det nok bra uten, jeg har derimot 80 Ohm versjonen som jeg har lyst til å bruke også på bærbart utstyr. Signalet blir da i svakeste laget, og vurderer derfor en av ampene nevnt ovenfor her.
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    32 ohm versjonen mener jeg har bra lyd direkte fra iPod, ingen vits i å kaste bort penger på unødvendig utstyr.
    Hmm.. Jeg har også kjøpt BD DT770 pro 32 ohm. Jeg synes min iPod nano gir alt for svakt signal til denne. Men det er kanskje forskjell på forsterkereffekten i iPod nanao og i iPod touch? Selv på full styrke spiller den lavt og tamt. Koss Porta Pro spiller høyere selv uten å full styrke.. Jeg har kjøpt en helt simpel Insigna HPA-3 fra Soundgarden som faktisk hever lyden tilstrekkelig til at det hele blir godkjent. Men jeg kunne nok ønsket meg enda mer trøkk.

Mine DT770 Pro 32 ohm kom i en 80ohm eske med påklistret 32 ohm over. Jeg tenkte at de antakelig ikke har laget egen eske til 32ohm versjonen. Men jeg kan heller ikke se at selve klokkene er merket på noe vis. Er det noen måte å faktisk skille 32ohm og 80ohm klokkene fra hverandre visuelt? Kan jeg forsikre meg om at det faktisk er 32ohm versjonen jeg har fått og ikke 80 ohm versjonen ved en feil?

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På mine DT770 står det 80ohm på bøylen.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    På mine er det stemplet DT770 Pro 80 ohm på klokka.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    På mine er det stemplet DT770 Pro 80 ohm på klokka.
    Ok, på mine står det ikke 80ohm noe sted. Det tyder vel på at det er 32ohm jeg har fått, selv om det ikke står det noe sted heller.
    Men jeg synes som sagt ikke disse spiller særlig høyt eller friskt med min iPod nano.. :-(

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    32 eller 80 Ohm diskuteres også her. Ser ut som flere har erfaring med at 80 Ohms esken er overklistret en lapp som sier 32 Ohm. Siste er forresten til salgs på Prolyd for 1500 kr. Har sjøl 80 Ohms utgaven, merket tydelig på klokkene.

Selv om 32-utgaven nok "høres" uten amp tror jeg lyden blir trang og uengasjerende, lyden virker rett og slett tildekket. En amp behøver ikke å koste allverden. PA2V2 fra Electric-Avenues som eksu linker til lenger oppe, ligger f.eks. på langt under 100$. MUSIC MAX LT1 kommer på 120$ inkl. frakt. Ellers en fin sammenlignende oversikt over hodetlf.amper på Head-Fi.org. her.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar

En amp behøver ikke å koste allverden. PA2V2 fra Electric-Avenues som eksu linker til lenger oppe, ligger f.eks. på langt under 100$.

Men hva med den medfølgende AC-adapteren? Kan vel ikke tilkobles norsk strømnett?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom strømstyrken ellers er rett: Greit å ha et-par sånne liggende, US to EU AC Power Plug. 3 stk. for 1$ på eBay.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •