Epson EH-TW5000 Støtter ikke DVI-HDMI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Epson EH-TW5000 Støtter ikke DVI-HDMI

Har den siste tiden hatt problemer med at eg får "not supported" når eg kobler projektoren min til pc med en DVI <-> HDMI kabel.

Etter å ha snakket med Epson kundesupport, som igjen snakket med Epson/InfoCare's teknikere så fikk eg følgende beskjed:

"Viser til telefonsamtale tidligere i dag, og har nå fått det bekreftet. Det er ikke garantert at du vil få en kobling med HDMI i den ene enden og DVI i den andre til å fungere, selv om det er en og samme kabel. At den fungerte før var heldig, men som sagt det er ikke garantert at det vil virke. Beklager det."

Kan dette stemme?

DVI fra skjermkortet er av typen: DVI-D (Single Link)

Har noen her opplevd det samme?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spacefrog
    Har den siste tiden hatt problemer med at eg får "not supported" når eg kobler projektoren min til pc med en DVI <-> HDMI kabel.

Etter å ha snakket med Epson kundesupport, som igjen snakket med Epson/InfoCare's teknikere så fikk eg følgende beskjed:

"Viser til telefonsamtale tidligere i dag, og har nå fått det bekreftet. Det er ikke garantert at du vil få en kobling med HDMI i den ene enden og DVI i den andre til å fungere, selv om det er en og samme kabel. At den fungerte før var heldig, men som sagt det er ikke garantert at det vil virke. Beklager det."

Kan dette stemme?

DVI fra skjermkortet er av typen: DVI-D (Single Link)

Har noen her opplevd det samme?
    DVI standarden støtter ikke HDCP, noe som kan være årsaken her. HDCP står for High Definition Copy Protection.

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    DVI standarden støtter ikke HDCP, noe som kan være årsaken her. HDCP står for High Definition Copy Protection.
    Projektoren kan vel spille av strømmer både med og uten HDCP? Dette er i hvert fall vanlig praksis.

En DVI-D-kabel kan også bære en strøm med HDCP.

En fin huskeregel er at DVI-D -> HDMI skal fungere, mens HDMI -> DVI-D fungerer kun hvis DVI-D-pluggen på apparatet støtter HDCP.

Sitat Opprinnelig postet av [URL=http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#Compatibility_with_DVI]Wikipedia[/URL]
    A DVI signal is electrically compatible with an HDMI video signal; no signal conversion is required when an adapter or asymmetric cable is used, and consequently no loss in video quality occurs.[3] As such, HDMI is backward-compatible with Digital Visual Interface digital video (DVI-D or DVI-I, but not DVI-A) as used on modern computer monitors and graphics cards. This means that a DVI-D source can drive an HDMI monitor
    EDIT: Sjekk at du faktisk pusher DVI-D og ikke DVI-A ut til projektoren og at du bruker en oppløsning projektoren spiser.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ikke stressa no mer med dette. Du får et greit grafikkort med DV/HDMI/VGA til noen hundrelapper. Feks ATI Radeon 5450. koster ca 450,-

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av catsby
    EDIT: Sjekk at du faktisk pusher DVI-D og ikke DVI-A ut til projektoren og at du bruker en oppløsning projektoren spiser.
    Godt tips!

Forøvrig er jeg enig med deg i at det ikke burde være noe problem, men det er ikke uvanlig med kompabilitetsproblemer når man kobler sammen DVI og HDMI, selv om det i praksis er identisk datastrøm.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå sjekket at Pc sender DVI-D. og kan avogtil få bilde.
    Om eg er så uheldig og endrer oppløsningen. eller tar av receiver så må eg gjennom ett helvett for å få det opp å gå igjen.

Dette er de nyere TW5000 uten fokusproblemer.
    Fungerte helt fint i 7 måneder med den gamle versjonen.

Eg lurer på om dette kan gi meg rett til å heve kjøpet, da produktet ikke holder det de lover med at den skal takle 1080p med 60hz?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •