Hei,

Jeg har for tiden et hjemmekinoanlegg bestående av:

• Receiver: Yamaha RX-V750
  • Høyttalere: Proson Reality 63 MKII 5.0
  • Sub: XTZ 99 W12
  • Fjernkontroll: Logitech Harmony 900
  • PS3
  • Apple TV
  • Canal Digital HD PVR
  • Squeezebox Duet

Jeg planlegger nå å bytte ut høyttalerne og receiveren. Bakgrunnen for dette er at jeg ønsker mindre og penere høyttalere med større WAF-faktor. Jeg er redd for å miste trøkken i anlegget, men det må jeg vel nesten akseptere når jeg skal ha mindre høyttalere.

Grunnen til at jeg ønsker å bytte ut receiveren er at jeg ønsker meg en med HDMI-innganger, slik at jeg kan kjøre bildene gjennom denne.

Opprinnelig hadde jeg tenkt å kjøpe et BOSE-anlegg, men etter å ha lest litt på forumet er jeg blitt veldig usikker og har vel mer eller mindre bestemt meg for å finne noe annet.

Foreløpig har jeg plukket meg ut Focal Dome, men jeg er selvfølgelig åpen for andre forslag. Fordelen med disse er at de er lekre og at de er lette å tilpasse til stuen vår. Vi har sofaen stående helt inntil veggen, så det hadde vært en fordel å kunne justere bakhøyttalerne slik at de peker nedover.

Spørsmålet blir dermed hvilken receiver jeg skal kjøpe til å matche disse? Hvor mye kraft er nødvendig? Er det noen som har noen gode erfaringer?

Jeg synes Samsung sin nye receiver HW-C700 ser veldig lekker ut, men jeg blir veldig skeptisk i og med at den er så billig. Ser den selges for rundt NOK 3000,-. Den er vel såpass fersk at det er få som har noen erfaringer med den enda...

Ellers har jeg sett på H/Ks AVR 260, men den har vel ikke HDMI 1.4. Vil den være sterk nok?

Jeg blir veldig glad for alle tips og hjelp jeg kan få