Parasound NC2100 + NC2125 til Dali Mentor 6?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Parasound NC2100 + NC2125 til Dali Mentor 6?

Hei,

Jeg lurer på om forsterkerkombinasjonen Parasound NC2100 og NC2125 passer til Dali Mentor 6, da jeg har hørt at Parasound skal være en god match til Mentor-serien. Imidlertid er jeg litt usikker på om NC2125 gir sterk nok effekt.

Jeg har hørt disse høyttalerne med NADs C375BEE. Er det noen som kan si noe om hvordan Parasound-kombinasjonen vil høres ut sammenliknet med den forsterkeren?

Jeg har også sett at det står en del om Dali + NC2250 i forumet. Hvilke forskjeller finnes mellom NC2125 og NC2250 bortsett fra effekten?

Håper dere kan hjelpe meg. Jeg er takknemlig for alle svar!

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro NC2125 klarer jobben bra, jeg har bare erfaring med 5125(5 kanaler). Og den jobbet uanstrengt på mine PSB Imagine T selv ved høye volum.

Parasound har en varmere klang en NAD C375BEE, så det må du bare kjenne på selv hva du liker :-) JEG liker værtfall det.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er mentor så vanskelige å drive altså? Tror nok dette skal gå greit Jeg er veldig fornøyd med denne forsterkerkombinasjonen Er sinnsykt praktisk

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CrZyWiz
    Vil tro NC2125 klarer jobben bra, jeg har bare erfaring med 5125(5 kanaler). Og den jobbet uanstrengt på mine PSB Imagine T selv ved høye volum.

Parasound har en varmere klang en NAD C375BEE, så det må du bare kjenne på selv hva du liker :-) JEG liker værtfall det.

Nå er NAD kjent for å ha en varm klang, hva mener du med varm klang egentlig? Pling = plong? ding = dong?!

Uansett, til trådstarter, så tror jeg det blir HELT ok det du vil med Parasound settet. Preampen er jo genial!!! . Senere kan du jo investere i en Parasound Classic 2250 .. ser de til 5000kr på finn.no... det er sykt!

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob