problemer med en HK avr255

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

problemer med en HK avr255

har et par problemer med min hk forsterker,

det første problemet er center høytaleren min , som det nesten ikke kommer noe lyd ut, har prøvd å stille opp lyden på kun den men til ingen nytte, så muligheten for å se film i 5.1 er umulig, all annen lyd overdøyver all tale ...

så jeg tenkte jeg skulle plugge i mic'en som følger med og la forsterkeren stille inn høytalerne automatisk.
    setter igang testen , men etter en stund kommer det opp feilmelding om at høytaler bak høyre ikke fungerer , og at jeg må koble den til. men den er koblet til og lyd kommer det utav den selv under testen.

når jeg ser på film så må jeg ha på "music" funksjonen og stille ned alle høytalerne på -4 og sette center på +6 for at det skal bli sånn halveis brukbart å se film, men setter jeg den på "movie" funksjonen så går all tale nesten ikke eksisterende, men jeg har også problemer med høyre bak , det hakker i lyden ,
    så jeg må nøye meg med stereo lyd når jeg ser på film.

har også koblet ut alt og kobla det til igjen uten at det hjalp.

høytalere er dynavoice f6 surround .

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du forsøkt firmware update?

Last ned fra HK\s nettsider og følg instruksjonene du finner.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må til innkjøp av kabel da.. :\ jaja..

men er merkelig at jeg har problemer nå etter at det har fungert bra i 1 år nå snart...

får se om det bedrer seg med en oppdatering..

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av toazty
    har et par problemer med min hk forsterker,

det første problemet er center høytaleren min , som det nesten ikke kommer noe lyd ut, har prøvd å stille opp lyden på kun den men til ingen nytte, så muligheten for å se film i 5.1 er umulig, all annen lyd overdøyver all tale ...

så jeg tenkte jeg skulle plugge i mic'en som følger med og la forsterkeren stille inn høytalerne automatisk.
    setter igang testen , men etter en stund kommer det opp feilmelding om at høytaler bak høyre ikke fungerer , og at jeg må koble den til. men den er koblet til og lyd kommer det utav den selv under testen.

når jeg ser på film så må jeg ha på "music" funksjonen og stille ned alle høytalerne på -4 og sette center på +6 for at det skal bli sånn halveis brukbart å se film, men setter jeg den på "movie" funksjonen så går all tale nesten ikke eksisterende, men jeg har også problemer med høyre bak , det hakker i lyden ,
    så jeg må nøye meg med stereo lyd når jeg ser på film.

har også koblet ut alt og kobla det til igjen uten at det hjalp.

høytalere er dynavoice f6 surround .
    Den har fungert bra i over et år...hva har da skjedd?
    Har du trykket på en knapp du ikke skulle trykke på??
    Trodde du nettopp hadde fått den...
    Men sjekk det som står under allikevel:

Høres ut som om du ikke har koblet høyttalerne riktig...
    og du har satt opp HK til 5.1?
    Og når du sier at du måtte bruke mic'en for å sette opp høyttaleren...det er jo noe du skal gjøre med en gang....
    Og når du ser på film...hvordan gjør du det?
    Hvis du har koblet DVD/BluRay riktig og satt HK til surround mode: Auto Select, så skal du jo få Dolby Digital eller noe sånt opp i displayet på din HK, og da er det jo mest lyd i senter kanalen....men har du den på en annen innstilling som overstyrer det som kommer fra DVD spilleren din, så blir det jo bare tull...
    Har hatt en AVR 255 i 18 mnd...hva med å resette den?(på fronten) Og ikke minst koble den fra strømnettet en stud?
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ingen anelse hva som har skjedd.

den er satt til 5.1 , front,center,side , og sub

brukte mic'en samme dag jeg satt opp anlegget,
    men har ikke sett film de sisste mnd, så da har jeg brukt stereo når jeg har brukt anlegget til tv og musikk.
    så her om dagen når jeg satt den på surround, så merka jeg disse problemene og prøvde meg frem lit manuelt, men måtte gi opp og satt i mic'en, og da kom det feilmelding opp.

ps3 , altibox er koblet til forsterker via hdmi , så en hdmi videre til tv for å sende bildene.
    setter jeg den på auto select, så står det kun " surround modes , surr: auto select ," og alle høytalerne er i gang, men center sender ut svært lav lyd så det er helt umulig å ha på den funksjonen.

som sagt så er den eneste funksjonen som fungerer sånn halveis er music , og det hakker i høyre bak,

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

men har ikke sett film de sisste mnd, så da har jeg brukt stereo når jeg har brukt anlegget til tv og musikk.
    så her om dagen når jeg satt den på surround, så merka jeg disse problemene og prøvde meg frem lit manuelt, men måtte gi opp og satt i mic'en, og da kom det feilmelding opp.

ps3 , altibox er koblet til forsterker via hdmi , så en hdmi videre til tv for å sende bildene.
    setter jeg den på auto select, så står det kun " surround modes , surr: auto select ," og alle høytalerne er i gang, men center sender ut svært lav lyd så det er helt umulig å ha på den funksjonen.

som sagt så er den eneste funksjonen som fungerer sånn halveis er music , og det hakker i høyre bak,
    Prøv reset osv. Hvor mange høyttalere lyser på displayet ditt?
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Prøv reset osv. Hvor mange høyttalere lyser på displayet ditt?
    Det hendte at min "falt ut" dvs bare lyd i suben....da måtte jeg slå av og eller skifte til en annen input og så tilbake igjen....da ble alt bra igjen:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ved surround lyser 2 oppe , 2 nede og 1 midt,

får prøve å resette, er en knapp i front? eller bak? ,
    får lese manual

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

ved surround lyser 2 oppe , 2 nede og 1 midt,

får prøve å resette, er en knapp i front? eller bak? ,
    får lese manual
    Midt på foran såvidt jeg husker...må holdes inne en stund osv...les manualen :-)

Alle skal lyse hele tiden....så lenge du velger at receiveren skal velge det beste surround signalet....når det er surround så vil displayet foran fortelle deg hva du har som regel Dolby Digital og da skal det stå en kort stund:
    3/2/. 1 hvis jeg ikke husker feil.....

PS: Og for de som ikke tror at de nye reciverene til HK har blitt bedre, så har jeg INGEN problemer med min nye 460....ennå ingen oppdatering hvilket vil si at at alt funker som det skal :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøvde å resette, noe som gikk greit, men det hjalp ikke.

fortsatt feilemelding : surround right ( side høyre ) not found.
    men det kommer da lyd ut av den når jeg prøver ut den aut. EQ.
    og center er fortsatt like dårlig..., helt håpøst, får håpe en oppdatering hjelper, selv om jeg har liten tro på det..

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres ut som samme problemet jeg har med min avr745. etter en prat med dalen elektronikkservice prøvde jeg også å resette prosessoren og litt forskjellig. deretter prøvde jeg og rekalibrere med mic'en, men ingenting som funket. til slutt ble det til at jeg satte opp systemet uten senter.... mer enn bare litt kjipt.
    si ifra hvis du løser problemet (så skal jeg gjøre det samme)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •