Problemer med DTS på HK avr 355

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med DTS på HK avr 355

Yo!

rett på sak, når jeg kjører 7 gb 720p blu ray filer med mkv så kjører jeg med vlc eller windows media player. på vlc er det slik at lyden begynner å hakke og stoppe opp, akkurat som på gammeldagse cd spillere når cden er for ripete, det står blant annet på displayet til avren 3/2.1 ES - OFF. så jeg får ikke på DTS, og da må jeg velge vanlig 5.1 på vlc, men om jeg velger A/52 over S/pdif som det står på vlc, så dukker dette problemet opp. jeg har fått dolby digital med 4gb dvd filmer, men har aldri fått dts med 720 p 7gb mkv filer...har noen fått samme problem? hva er det jeg evt gjør alt? alle høyttalerne i displayet til avren begynner å blinke også...

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Båndbredde problemer på nettverket ditt.

evnt maskinen er ikke kraftig nok til å henge med i transcodingen på så høy kvalitet.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er det jeg også kunne tenke meg frem til, at maskinen får problemer med det...

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    det er det jeg også kunne tenke meg frem til, at maskinen får problemer med det...
    Hvor bra er maskina de da?
    Du kan prøve å skifte til wave32 win output på VLC, Dette gjør at du kan bruke A/52 over S/pdif.
    - Men hvis det er PCen din som sliter så vil ikke dette ha noe å si.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare ramlet meg inn
    Overføringshastiget Harddisk inn/ut kan ofte bli et problem om Harddisk havner i PIO og ikke står som DMA

Ofte får man enkelt oppleve slike problem om man pakker opp store RAR filer eller brenner fra Harddisk til disc (plate) da dette fort kan gå 4-8 ganger så trgt om Harddisk har hoppet til PIO

Man endrer bare inndtillingen til Harddisk til DMA om den har hoppet til PIO
    Vil tro et PIO problem kan skape problemer om bitrate mkv krever høyere hastighet en disc leverer......da kan man få hakkinger

What's the Difference Between PIO and DMA Mode?

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hustlin
    Hvor bra er maskina de da?
    Du kan prøve å skifte til wave32 win output på VLC, Dette gjør at du kan bruke A/52 over S/pdif.
    - Men hvis det er PCen din som sliter så vil ikke dette ha noe å si.
    dette har jeg ikke gjort, vet du hvor man gjør det?

edit: dropp det fant det ut
    jepp nå har jeg dts, dette var gode saker, takk for hjelpen

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    meker fortsatt at det er lite informasjon bak da, har sett på flere filmer nå og får best lyd med tosy story 2 dvd på dolby digital

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    møtte på et annet lite problem idag og tenkte å ta det i samme slengen, jeg koblet ps3 med hdmi til receiveren og skulle kjøre batman the dark knight på blu ray, fikk opp lyd og bilde, men lydformatet ble da Multi Ch PCM, jeg prøvde å trikse og mikse men kom ikke frem til Dolby True HD 5.1, fikk bare multi channelen, gikk inn i ps3 lydinstillinger og valgte flere output sources og valgte hdmi, men funket fortsatt ikke, så prøvde jeg å finne noe på receiveren, men var ingen andre formater der, så tok bare "auto select" og endte igjen opp med Multi Channel PCM, åssen skal jeg få hd formatet?

Newcomer tommyfre sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    møtte på et annet lite problem idag og tenkte å ta det i samme slengen, jeg koblet ps3 med hdmi til receiveren og skulle kjøre batman the dark knight på blu ray, fikk opp lyd og bilde, men lydformatet ble da Multi Ch PCM, jeg prøvde å trikse og mikse men kom ikke frem til Dolby True HD 5.1, fikk bare multi channelen, gikk inn i ps3 lydinstillinger og valgte flere output sources og valgte hdmi, men funket fortsatt ikke, så prøvde jeg å finne noe på receiveren, men var ingen andre formater der, så tok bare "auto select" og endte igjen opp med Multi Channel PCM, åssen skal jeg få hd formatet?
    Har du gamle feite ps3? Isåfall er problemet at den kun kan sende HD-signalet via PCM, som betyr at det er PS3 som dekoder lyden, og ender opp som "multichannel pcm" i displayet på receiver. Du har likevel HD-lyd (i samme kvalitet) selv om det ikke står. Skal du ha DTS HD-Master/Dolby True-HD i display må du ha nye ps3 eller blu-ray spiller som sender lyden som bitstream..

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp, gamle feite ps3:P kvaliteten var faktisk ganske bra...men er nok det som er problemet ja

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    meker fortsatt at det er lite informasjon bak da, har sett på flere filmer nå og får best lyd med tosy story 2 dvd på dolby digital
    Varierer veldig fra film til film etter min erfaring. Noen filmer kan jeg nesten se hele filmen uten at bak kanalane er nødvendige, andre tar helt av. Krigsfilmer er jo en sikker bak-kanal vinner

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    følte at det lå en del informasjon bak i batman, men ikke mye nok som f.eks toy story 2, da ble det skikkelig surroundopplevelse

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter egentlig og tenker som deg jeg også inniblandt. Men jeg har funnet ut at det er rett og slett fordi det ikke "skjer" noe bak..
    Veldig forskjellig hvor mye ekstra lyder det blir lagt i bak-kanaler..

Noen filmer er veldig mye bak, alt av susing, blader som detter, folk som går, snakker osv.. andre har kuttet dette.
    Er vel kanskje en smak's sak fra regissøren's side ?

Avatar bluray med dts hd sporet er ganske drøy på bak-kanalene, så den er og anbefale

Edit:
    Men tror du at du ikke får unyttet sporene riktig. eller bare er du litt skuffet (som meg) over enkelte filmer.. ?

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hustlin
    Sitter egentlig og tenker som deg jeg også inniblandt. Men jeg har funnet ut at det er rett og slett fordi det ikke "skjer" noe bak..
    Veldig forskjellig hvor mye ekstra lyder det blir lagt i bak-kanaler..

Noen filmer er veldig mye bak, alt av susing, blader som detter, folk som går, snakker osv.. andre har kuttet dette.
    Er vel kanskje en smak's sak fra regissøren's side ?

Avatar bluray med dts hd sporet er ganske drøy på bak-kanalene, så den er og anbefale

Edit:
    Men tror du at du ikke får unyttet sporene riktig. eller bare er du litt skuffet (som meg) over enkelte filmer.. ?
    får vel sjekke opp avatar da, nei jeg er sikker på at jeg utnyttet sporene riktig, men blir noen ganger skuffet over enkelte filmer ja, f.eks toy story 2 har mye informasjon bak, mens iron man har veldig lite informasjon bak, trans 1 har mye informasjon bak mens trans 2 har en del mindre, har jeg opplevd da

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om du alikevel på noen måte er i tvil om du har riktig lyd slimchaddi

Ulike bitstream forsøk

Enkleste er kanskje å teste en DVD film ( disc )
    Bitstream (DD .5.1/ DTS 5.1) fra en spiller med HDMI eller optisk/coax.
    (DVD spiller , PS3 , XBOX , BD spiller) (ikke bruk pc)

da skal vel codec stå i dispaly på reciver
    Dolby eller DTS + alle kanal lampene for 5.1 skal lyse på reciver

L (left) .............C (center)............... R (right)
    .....................LFE (dypbass)........................
    SL (surround left).................SR (surround right)

De bør ikke blinke ved et slik forsøk og lyser bare FL og FR så har du feil innstillinger.

Spill så samme DVD med PC
    (DD5.1 eller DTS)
    De samme lampene skal lyse og Dolby eller DTS skal lyse i reciver display)

Lyden bør bli 100% identisk til første forsøk med avspillere

samme bør resultatet bli om man kopierer DVD til harddisk , avspiller samme lydspor eller feks streamer samme film og lydspor til PS3
    100% identiske lamper på reciver , lyse samme for DD5.1 eller DTS , eksakt samme lyd og kvalitet uten reduksjoner

Ender ikke forsøkene med like resultat er det feil et sted og man får ta det derfra.

CrZyWiz nevner transcoding (transcoding DD.51 , DTS til AC3 (DD 5.1) eller DTS
    Med meget god innsikt i hvordan du utfører transcoding kan du få middels resultat men aldri bra.
    Du får heller ikke transcodet DTS til AC3 (Dolby på noen fornuftig bra måte uten tap)
    det blir på samme måte som å lage cd til mp3 og så mp3 tilbake til cd
    forever tap og redusert kvalitet
    Du får heller ikke transcodet AC3 (DD 5.1) til AC3 (DD 5.1) til et ok resultat uten å ha kompetanse/innsikt i hvordan du skal configurere for best resultat.
    Når det gjelder transcoding som nevnt her er det fullt mulig å få til dette med en pc om man ikke har full kontroll på alle innstillinger og software man har innstalert.
    Fin måte og finne ut av dette er å avspille DTS CD fordi skjer det en transcoding vil det komme ut med annen hz en DTS CD har (man må da ha reciver som viser motatt Khz for å se om det er endret)

(samme medode brukes for å finne ut om pc resampler lyd uten at man selv ønsker det...noe som er viktig for de som ønsker urørt lyd fra pc)

Bitstream urørt er beste (ingen behandling)
    nå er det DD 5.1 og DTS jeg mener å ikke HD lyd med PS3 som er nevnt tidligere

Er transcoding CrZyWiz nevner ment som decode DD 5.1 / DTS til multikanals PCM er dette tapsfitt
    (tapsfitt i den forstand at DD 5.1 /DTS ikkr taper seg mere en det er i utgangspunktet selv om man gjør om til MPCM)
    men man må sette alle innstillinger i decoder for best mulig lyd så man ikke får en redusert decodet utgave overført som multikanals pcm.
    PCM vil uansett om man setter beste valg i innstillinger decoder bli noen db lavere men dette er volum
    Feil decoder innstillinger kan gi redusert volum + redusert lytteopplevelse da lyden på en måte er flatet ut.

Beste er å bitstreame alt som sitt utstyr kan bitstreame og har man en feit PS3 så decoder man HD lyden

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    om du alikevel på noen måte er i tvil om du har riktig lyd slimchaddi

Ulike bitstream forsøk

Enkleste er kanskje å teste en DVD film ( disc )
    Bitstream (DD .5.1/ DTS 5.1) fra en spiller med HDMI eller optisk/coax.
    (DVD spiller , PS3 , XBOX , BD spiller) (ikke bruk pc)

da skal vel codec stå i dispaly på reciver
    Dolby eller DTS + alle kanal lampene for 5.1 skal lyse på reciver

L (left) .............C (center)............... R (right)
    .....................LFE (dypbass)........................
    SL (surround left).................SR (surround right)

De bør ikke blinke ved et slik forsøk og lyser bare FL og FR så har du feil innstillinger.

det har skjedd før ja

Spill så samme DVD med PC
    (DD5.1 eller DTS)
    De samme lampene skal lyse og Dolby eller DTS skal lyse i reciver display)

Lyden bør bli 100% identisk til første forsøk med avspillere

samme bør resultatet bli om man kopierer DVD til harddisk , avspiller samme lydspor eller feks streamer samme film og lydspor til PS3
    100% identiske lamper på reciver , lyse samme for DD5.1 eller DTS , eksakt samme lyd og kvalitet uten reduksjoner

Ender ikke forsøkene med like resultat er det feil et sted og man får ta det derfra.

CrZyWiz nevner transcoding (transcoding DD.51 , DTS til AC3 (DD 5.1) eller DTS
    Med meget god innsikt i hvordan du utfører transcoding kan du få middels resultat men aldri bra.
    Du får heller ikke transcodet DTS til AC3 (Dolby på noen fornuftig bra måte uten tap)
    det blir på samme måte som å lage cd til mp3 og så mp3 tilbake til cd
    forever tap og redusert kvalitet
    Du får heller ikke transcodet AC3 (DD 5.1) til AC3 (DD 5.1) til et ok resultat uten å ha kompetanse/innsikt i hvordan du skal configurere for best resultat.
    Når det gjelder transcoding som nevnt her er det fullt mulig å få til dette med en pc om man ikke har full kontroll på alle innstillinger og software man har innstalert.
    Fin måte og finne ut av dette er å avspille DTS CD fordi skjer det en transcoding vil det komme ut med annen hz en DTS CD har (man må da ha reciver som viser motatt Khz for å se om det er endret)

(samme medode brukes for å finne ut om pc resampler lyd uten at man selv ønsker det...noe som er viktig for de som ønsker urørt lyd fra pc)

Bitstream urørt er beste (ingen behandling)
    nå er det DD 5.1 og DTS jeg mener å ikke HD lyd med PS3 som er nevnt tidligere

Er transcoding CrZyWiz nevner ment som decode DD 5.1 / DTS til multikanals PCM er dette tapsfitt
    (tapsfitt i den forstand at DD 5.1 /DTS ikkr taper seg mere en det er i utgangspunktet selv om man gjør om til MPCM)
    men man må sette alle innstillinger i decoder for best mulig lyd så man ikke får en redusert decodet utgave overført som multikanals pcm.
    PCM vil uansett om man setter beste valg i innstillinger decoder bli noen db lavere men dette er volum
    Feil decoder innstillinger kan gi redusert volum + redusert lytteopplevelse da lyden på en måte er flatet ut.

Beste er å bitstreame alt som sitt utstyr kan bitstreame og har man en feit PS3 så decoder man HD lyden

når jeg kjører med vlc får jeg alltid dts eller dolby digital og alle høyttalerne lyser i displayet på receiveren, dette er etter at jeg endra output til "win 32 wave" vlc, før dette pleide begge frontene å lyse, men da trodde jeg at det var feil i høyttalertilkoblingen, prøvde å fikse på det men funka fortsatt ikke, derfor opretta jeg denne tråden:P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •