Hjelp til bi-wiring.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til bi-wiring.

Hei. Har akkurat fått Swans M6F som er utstyrt med terminaler for bi-wiring ( ev. bi-amping ). Gikk til innkjøp av Shengya A-206 i februar. Denne forsterkeren har dobbelt sett med utganger. Dette gjør at jeg er noe usikker på hvordan jeg bør koble hvis jeg ønsker å ta i bruk bi-wiringsmulighetene på høyttalerne. Min forrige forsterker var Xindak XA-6950 som var utstyrt med enkelt sett terminaler, og rett fram for bi-wiring. Bør jeg ganske enkelt kjøre dobbelt sett kabler fra forsterker til høyttaler / enkelt ut fra forsterker og dobbelt inn på høyttaler / dobbelt ut fra forsterker og enkelt inn på høyttaler ( pluss jumpers ). Nå vil sikkert noen si enkelt til enkelt ( som jeg har det oppkoblet i dag ), men jeg ønsker å prøve ut det som produsenten legger opp muligheter for. Ingenting med forespørselen ellers å gjøre, men jeg savner faktisk en hel del bass! Hadde Xindak koblet opp til Proson Conquest 6030 og iblant Wharfedale Modus One-Three, og hadde da bass nesten i overflod.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Biwiring har ingenting for seg rett og slett!
    Biamping deimot kan ha noe for seg,men da må du ha en forsterker til!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg ender opp med å ikke høre en døyt forskjell så tar jeg den gladelig på egen kappe, men ønsker som sagt å prøve det.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør på med dobbelt sett kabler.

Men det vil ikke ha noen hensikt uansett. Så fremt du ikke har ekstremt lange kabelstrekk.

Blir ei heller sjokka om terminalene er koblet ilag på innersia.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •