Svidd Denon?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Svidd Denon?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Svidd Denon?

Jeg har en Denon avr 2307. Da jeg slo på forsterkeren i dag, kom det en lukt av varm elektronikk. Forsterkeren slo seg av, og det blinket rødt rundt standby knappen.

Jeg såg etterpå at en kabel hadde hoppet ut av en front høyttaler, og lå i kortsluttning.

Kortsluttningen er fjernet, men forsterkeren vil ikke slutte å lyse rødt. Trykker jeg på standby knappen, slår den seg på i 5 sek, og der etter går den tilbake til å blinke rødt.

Den har vel gått i en slags safemode for å beskytte seg selv. Ikke vet jeg.

Men hva bør jeg gjøre nå?

Jeg har tatt ut stikkontakten!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta den med til HFK med kvittering. Om den er under 5år er nok dette reklamasjon.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trolig en sikring som har gått. Er du nevenyttig kan du ta av toppen og fikse det selv, men det sikreste (for å beholde garanti/reklmasjon) er vel å lever den på HFK/Elkjop. Regner med at du må betale for bytte da dette vel ikke er en fabrikasjonsfeil....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Trolig en sikring som har gått. Er du nevenyttig kan du ta av toppen og fikse det selv, men det sikreste (for å beholde garanti/reklmasjon) er vel å lever den på HFK/Elkjop. Regner med at du må betale for bytte da dette vel ikke er en fabrikasjonsfeil....
    Lever den til service, kan hende det er mer enn sikringen som er gått. Jeg byttet sikringer i en Rotel selv en gang med interessant resultat...
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...tml#post738278

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •