Surroundreceiver i titusenkronersklassen... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har RX-V1400 selv, og hiver meg på Arendals anbefaling jeg også. 8)

Vurderte RX-V2400 selv et kort øyeblikk, men synes ikke de ekstrakronene den koster forsvarer ulikhetene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne selv tenke meg H/K 630.
    Sitter å leser i det Home Cinema bladet akkurat nå

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiophil
    ifølge en ærlig selger er denne rå på kino men for altfor dårlig på musikk.. :roll:

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    ifølge en ærlig selger er denne rå på kino men for altfor dårlig på musikk.. :roll:
    Mitt inntrykk er no at det gjelder H/K receivarene gennerelt.

Newcomer nilsjnesse sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Nå er det jo sjelden no positivt for prisen at HFK får kloa i produktene. De har vel imidlertid en selvstendig importør, noen som husker hvem det er?
    Norsk importør for Arcam er Diva AS, som er det samme som Akustikk http://www.akustikk.no/. To forskjellige firmanavn, samme folk.

Forøvrig tror jeg nok Rotel har den beste receiveren i denne prisklassen, ja.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en Denon 2805. Jeg har en sånn en og er godt fornøyd. 8500,- Den største forskjellen på denne og 3805 er en mer fancy fjernkontroll.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rinn
    Den har fått bra anmeldelse i Lyd og bilde, uten at dette sier meg så mye. Synes Lyd og Bilde virker ensidig, og ikke så veldig kritiske. Har følelsen at det går mer på 'trynefaktor' enn ordentlig testing.
    3805 fikk også meget bra omtaler i DVD & Hjemmekino, danske Hifi4All og tyske DVDArea.

Det betyr ikke at AVR3805 er utelukket, men har sett flere steder på nett der den ikke har fått så god omtale.
    Som f.eks.? Jeg har tilgode å se en dårlig, profesjonell omtale av 3805.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martin
    For å være ærlig så synes jeg Denonen er litt oppskrytt, i den prisklassen ville jeg utvilsomt gått for en Marantz Sr 7400..
    DVDArea har gjort to omfattende tester av både SR7400 og 3805, og selv om begge fikk bra karakterer, kom Denon'en best ut. 3805 fikk ratingen "Referenz" i "Uberklasse", mens SR7400 fikk "Uberragend" i "Obere Mittelklasse". AreaDVD plasserer med andre ord 3805 i en høyere klasse, og den er i tillegg en referanse i denne klassen.

Tillegg: Har lagt til link til oversatt H/K 630 test (se helt nederst). H/K 630 fikk karakteren "Uberragend" i samme klasse som 3805 ("Uberklasse"). Den får ikke referansestempel ettersom den har visse mangler i forhold til 3805, men ellers skriver de at 630 er en fremragende forsterker på mange vis.

Linker:
    http://www.areadvd.de/hardware/marantzsr7400.shtml
    http://www.areadvd.de/hardware/denonavr3805.shtml

Oversatt til tysk vha. Babelfish:
    http://babelfish.altavista.com/babel...l&lp=de_en

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    Vil nok si meg enig i det. Er tidligere eier av H/K som senere byttet til 3805. Ønsker du å bruke receiveren til musikklytting ved siden av film, stiller ikke H/K receiverne like sterkt, ettersom de 'farger' lyden i større grad (den virker heller ikke like 'ren'). Kjenner også en høyttalerkonstruktør som er av den samme oppfatningen. Dessuten tviler jeg på om H/K 630 kan måle seg med Denon 3805 når det gjelder både lydkvalitet, valgmuligheter og valuta for pengene.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på den areadvd siden din fikk denon`n en halv stjerne mer. hehe

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I samme prisklasse er det jo ingen reciver som kan ligge veldig langt foran alle andre som koster det samme. Det du må tenke på er muligheter og behov og også hvor godt reciveren matcher med høyttalerene....

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse DVDArea burde kanskje prøve å koble strøm på recieverne også.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Disse DVDArea burde kanskje prøve å koble strøm på recieverne også.
    :lol: :lol:

Er litt enig der....

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Som f.eks.? Jeg har tilgode å se en dårlig, profesjonell omtale av 3805.
    Er ikke bare profesjonelle uttalelser jeg legger til grunn for mitt valg. Hører like gjerne på folk her inne eller på andre fora som har sine oppfatninger om diverse produkter.

Føler at enkeltpersoner har mere integritet enn blader som er avhengig av reklamekroner...

Sier ikke at dette nødvendigvis er årsaken til at produkter får god omtale, men liker å sjekke mest mulig.

But hey... maybe that's just me???

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hometheaterhifi.com har endel tester for de som måtte interesere? seg...

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rinn
    Er ikke bare profesjonelle uttalelser jeg legger til grunn for mitt valg. Hører like gjerne på folk her inne eller på andre fora som har sine oppfatninger om diverse produkter.
    Selv om de ikke engang har testet produktet? Eller selv om de er klart 'biased' i sine oppfatninger? Eller selv om de egentlig ikke vet så mye om hva de prater om? Det er nemlig ganske mange folk der ute som liker å mene ditten og datten, men som egentlig burde tatt en litt mer forsiktig tone (eller rett og slett holdt kjeft). Jeg sier ikke at jeg ikke bryr meg om hva enkelte folk måtte mene, men jeg er ganske selektiv med tanke på hvem jeg velger å lytte på og hvem jeg ønsker å ta seriøst. Det kan være ganske verdifullt å høre praktiske råd og erfaringer fra andre som har kjøpt eller testet produktet, men mer formelle vurderinger av lydkvaliteten stiller jeg visse betingelser til.

Føler at enkeltpersoner har mere integritet enn blader som er avhengig av reklamekroner...
    Det er sant at blader er avhengig av reklameinntekter, men det betyr ikke nødvendigvis at de er rumpeslikkere og at alt de skriver er løgn. De skal tross alt kunne stå for det de skriver.

Og folk flest har ikke så mye integritet som du ser ut til å tro: Folk flest har visse fordommer for eller mot et eller annet merke. Og mange ser ut til å mangle en mer nyansert kritisk sans. De entusiastene som snakker utifra bred erfaring og som ikke driver med ukritiske generaliseringer hører til unntakene.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martin
    I samme prisklasse er det jo ingen reciver som kan ligge veldig langt foran alle andre som koster det samme. Det du må tenke på er muligheter og behov og også hvor godt reciveren matcher med høyttalerene....
    Jeg vet ikke om det er meg du henviser til, men det er nettopp valuta for pengene (med hensyn på valgmuligheter og kvalitet versus pris) som gjør 3805 såpass bra i sin prisklasse! Behovene er ofte individuelle, så naturligvis finnes det ingen 'perfekt' enhet, men valuta for pengene danner et bra utgangspunkt når en skal vurdere et slikt kjøp.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valuta for pengene ja, få dækket sine behov ja, være klar for fremtiden nej. Alt der sælges er jo håbløst forældet om 6 måneder, "så er der noe nytt vet du ", desuden, så hjælper ikke alverdens anbefalinger og tester, i sidste ende er det dig der bestemmer. Jeg ved at valuta for pengene spiller en stor rolle, men tænk på, at dette er noget du gerne skulle leve med en stund, samt at du måske skifter højttalere et par gange i den tid. I alt udstyr er der begrænsninger, men jeg forstår ikke helt hvorfor ikke flere er interesseret i såkaldte analoge 5.1 forstærkere. Holfi, Primare og Thule er eksempler. Med så mange interesseret i god (stereo-) lyd, og som ikke helt har råd til processor/forforstærker og 5 kanals effekt monstre så er dette jo en oplagt mulighed istedet for en plastic receiver, som man måske stadigvæk må påkoste ekstra effekt forstærkere til senere. (Må sikkert høre for dette nu, men jeg mener det ikke ikke helt sådan det med plastic´en). Har det noget at gøre med, at når man skal vælge så vælger man den receiver der har flest knapper og flest "modes" som man aldrig bruger alligevel ? Men, jeg må sige at markedsføringen af receivere er imponerende, der er ikke mange der IKKE køber...

Man kan jo søge efter brugte hvis prisen skal holdes lidt nede..., købte selv min brugt også...
    http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|26|26|4033|pdetail
    http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|26|26|1818|pdetail
    http://www.tapeconnection.dk/tcasp/d...infoside=11372

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Selv om de ikke engang har testet produktet? Eller selv om de er klart 'biased' i sine oppfatninger? Eller selv om de egentlig ikke vet så mye om hva de prater om?

Det er sant at blader er avhengig av reklameinntekter, men det betyr ikke nødvendigvis at de er rumpeslikkere og at alt de skriver er løgn. De skal tross alt kunne stå for det de skriver.

Og folk flest har ikke så mye integritet som du ser ut til å tro: Folk flest har visse fordommer for eller mot et eller annet merke.
    Jeg har da vel aldri påstått noe annet enn det du skriver her, men det kan virke som om du tror noe annet. Jeg liker å legge en helhetlig vurdering til grunn for mine valg... og mest av alt det mine egne ører oppfatter. Samtidig synes jeg det er morsomt å høre hva andre mener.

Skulle bare ønske det var flere som ytret meninger, for jeg har en følelse at veldig mange personer, og dette gjelder også blader, har sine egne personlige favoritter. De må da finnes adskillig flere produkter enn de det skrives om i norske blader. Lyd og Bilde har ihvertfall sine klare favoritter, det er tydelig. Derfor tar jeg det blader skriver med en klype salt. Akkurat det samme gjør jeg med enkeltpersoners uttalelser. Men når flere personer som sier de har kjøpt bestemte produkter sier de er misfornøyd er det greit å forsøke å finne ut hvorfor.

Så all kritikk er god kritikk, mens ensidig skryt eller fordømmelse virker bare dumt. Det er lett å lese ting mellom linjene her, og jeg er ihvertfall ikke en person som hører på bare en uttalelse for så løpe og kjøpe. Er ute etter noe jeg kan bli fornøyd med, og det er en grunn til at jeg havnet der jeg gjorde på bildesiden. Bare synd at budsjettet mitt ikke strekker til på lydsiden for øyeblikket...

Men kom gjerne med flere innspill. Krangling er moro, og noe mere lærerikt finnes vel knapt :lol:

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Valuta for pengene ja, få dækket sine behov ja, være klar for fremtiden nej. Alt der sælges er jo håbløst forældet om 6 måneder,
    Pølsevev. Dersom du ikke er den typen entusiast som absolutt må ha det aller siste til enhver tid. Ellers er det fullt mulig å finne et produkt man kan leve med i noen år, dersom man påser at produktet er noenlunde fremtidsrettet og holder en viss kvalitet. Det vil alltid komme nye og forbedrete produkter, men det betyr ikke nødvendigvis at man stadig må ut å kjøpe nytt, eller at man bør sitte på gjerdet å vente på ubestemt tid fordi noe nytt alltid er om hjørnet.

"så er der noe nytt vet du ", desuden, så hjælper ikke alverdens anbefalinger og tester, i sidste ende er det dig der bestemmer.
    Selvsagt. Er det noen her som har påstått noe annet? Tester er ment som en veiledning og orientering ved kjøp av varer. Det gir deg som kjøper et bedre grunnlag når du skal skille lag med dine hardt opptjente penger.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •