Hvilken lyd modus velger dere på recieveren - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Yamaha (uten HDMI)
    PC (flac) > optisk > straight
    CD > coax > straight evt. pure direct
    DVD > coax > surr.stadard = DTS/DD
    DVD SACD > analog > multi channel
    BD > optisk > surr.standard = DTS/DD
    TV > analog > surr.enhanced eller PLII Movie
    Radio > integrert > straight

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Det du skriver her er selvsagt helt riktig!
    Og suben vil selvsagt få noe mer av bassen (som frontene skulle hatt) ved å ha fronter som small! Men den bassen den "overtar" fra frontene er ikke så mye å snakke om i forhold til LFE sporet! Det er her mesteparten av bassen kommer fra på en film!
    Dette varierer selvsagt noe!
    Så derfor blir jo spørsmålet om du syns du klarer deg uten sub til musikk?
    Gjør frontene den jobben bra alene,så kan dem jo stå som large,og sub til yes!
    Hvis du vil ha med sub til musikk,så bør frontene stå som small,og ikke fronter large,og sub som plus!
    Dette er det ikke noe fasitsvar på,men det ambefales som regel å ha alt på small!
    Men det kommer jo en del an på utstyret ellers også!
    Klarer frontene seg uten sub til musikk,så klarer de vel den bassen som IKKE er dedikert LFE sporet på film også!

Så vi tolker vel ikke så veldig ulikt tror jeg
    Vi er nok enig!!
    Etter litt testing ser jeg at mine påstander er både rett og galt, jeg hevdet at jeg fikk mer bass dersom jeg satte fronthøtallerene til small, når jeg ser på film stemmer dette bare når jeg bruker dolby pro logic (digitalt stereo signal).. Settes frontene til small, vil automatisk subwoofer være på..
    Det er ved dolby pro logic, jeg får bedre bass effekt ved å sette frontene til small..

Dersom jeg derimot ser på film med dolby digital lydspor, får jeg like mye bass ved å velge fronthøytaller til large, da subwoofer får bass signaler fra LFE lydsporet..

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daytona
    Vi er nok enig!!
    Etter litt testing ser jeg at mine påstander er både rett og galt, jeg hevdet at jeg fikk mer bass dersom jeg satte fronthøtallerene til small, når jeg ser på film stemmer dette bare når jeg bruker dolby pro logic (digitalt stereo signal).. Settes frontene til small, vil automatisk subwoofer være på..
    Det er ved dolby pro logic, jeg får bedre bass effekt ved å sette frontene til small..

Dersom jeg derimot ser på film med dolby digital lydspor, får jeg like mye bass ved å velge fronthøytaller til large, da subwoofer får bass signaler fra LFE lydsporet..
    Det du skriver der er vi hvertfall helt enige om ja
    Man må uansett prøve seg frem å finne ut hva man selv liker best!
    Det er det BARE du som vet
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •