Receiver til Kef iQ90

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver til Kef iQ90

Leker litt med tanken på og bytte ut den "gamle" receiveren min nå, en H/K AVR745. Har et par Kef iQ90 som bare er noen måneder gamle, og er generellt fornøyd med oppsettet, er vel kansje litt fristet til en forandring + at jeg vil kjøpe meg en receiver som er HD kompatibel

Har ikke hørt på noe enda, er sikkert litt lat så ikke sikkert jeg kommer til å høre på alle alternative forsterkere før jeg handler (har alltid hatt god erfaring med og høre på andres erfaringer), men har lest litt omtaler om Onkyo TX-NR3007, Pioneer LX82 og Yamaha RX-V3900, så det gir en prisklasse på rundt 15000 kr sånn ca . Noen som har erfaringer med disse opp mot Kef høyttalerne?

Bruken er mest PS3 og LP deretter går det på film (blu-ray og litt dvd) og til slutt cd og streaming fra pc, i den rekkefølgen, og av musikk går det mest på rock og pop. Så det kan vel kansje være lurt og kjøpe en "allround" receiver som er jevnt god på allt?

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe svar?
    Hva er det slags merker som blir brukt sammen med iQ serien da, og hvor fornøyde er dere med det (dere som har hørt de)?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ofte Pioneer blir dratt frem som gode til KEF! Jeg har ikke hørt dette selv, men søk litt i min hjemmekino og send noen PM er til folk med forskjellige komboer!

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det går ann og gjøre
    Takk for tips.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Onkyo TX-SR875 som driver IQ50 i front og 2005 bakhøyttalere. Er en fin kombinasjon med bra lyd i forhold til pris.
    Da jeg valgte Onkyoen sammenlignet jeg med tilsvarende Pioneer og Yamaha, men de var etter min mening ikke like gode på 2-kanalslyd. Oppsettet da var med Dali Lektor 6.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    Jeg har Onkyo TX-SR875 som driver IQ50 i front og 2005 bakhøyttalere. Er en fin kombinasjon med bra lyd i forhold til pris.
    Da jeg valgte Onkyoen sammenlignet jeg med tilsvarende Pioneer og Yamaha, men de var etter min mening ikke like gode på 2-kanalslyd. Oppsettet da var med Dali Lektor 6.
    Ok, og dali og kef har kansje noe av den samme lydkarrakteristikken?
    Hadde en onkyo for noen år siden, det sitter litt i hos meg at de var litt lyse i forhold til h/k'n, men husker også att den spillte tydelig mere "rafinert" og var veldig bra på stereo når jeg brukte pure direct funksjonen.

Føler du at 875 er stor nok til iQ50? Og syntes du at onkyo'n får med hele frekvens området på normalt/lavere lyttenivå?
    (Kansje litt rart spørsmål egentlig, men hadde en hegel h1 også, for en del år siden, som fikk masse skryt, men en måtte liksom dra på litt før den våknet, ellers var den litt kjedelig )

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mfufu
    Ok, og dali og kef har kansje noe av den samme lydkarrakteristikken?

Føler du at 875 er stor nok til iQ50? Og syntes du at onkyo'n får med hele frekvens området på normalt/lavere lyttenivå?
    Ikke helt det samme. KEF'ene har mer "informasjon" i mellomtone/øvre mellomtone, et bredere "lytteområde" og mindre bass (er mindre enn Lektor 6). Byttet pga. flytting til mindre stue.

875 klarer fint å drive IQ50 til hverdag og fest
    Er fint driv over musikk/film også på lavere lyttenivå men som alltid er det bedre med litt pådrag. Synes ikke Onkyo skiller seg spesielt fra noen av konkurrentene på det området.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bar1
    Ikke helt det samme. KEF'ene har mer "informasjon" i mellomtone/øvre mellomtone, et bredere "lytteområde" og mindre bass (er mindre enn Lektor 6). Byttet pga. flytting til mindre stue.

875 klarer fint å drive IQ50 til hverdag og fest
    Er fint driv over musikk/film også på lavere lyttenivå men som alltid er det bedre med litt pådrag. Synes ikke Onkyo skiller seg spesielt fra noen av konkurrentene på det området.
    Hehe, jaja det er ikke noe som er bedre enn og kunne dra på litt med volum knappen, er helt med der Problemet oppstår vel først og fremst hvis en bor i borettslag/leilighet og det skjer litt for ofte, hehe.
    Men takk for inputt, er godt og høre andres erfaringer

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kef IQ90 fortjener masse kraft.
    Hvis jeg var deg ville jeg nok kjøpt en middelmådig receiver med HD-lyden din og pre-out.
    Kjøp en tokanals effektforsterker til å mate IQ90 med.
    Har hørt IQ90 på en rotel 125w og på emotiva XPA-5 på 200w. Det låter helt rått. For en bass, for et trykk og for en punch.
    Opplevelsen jeg hadde med en Denon med 75w er ikke helt det samme for å si det slik...

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt IQ90 på LX82 og det spilte bra, men høyttalerne fortjener mer. Jeg ville uten tvil gått for unified86s forslag.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Kef IQ90 fortjener masse kraft.
    Hvis jeg var deg ville jeg nok kjøpt en middelmådig receiver med HD-lyden din og pre-out.
    Kjøp en tokanals effektforsterker til å mate IQ90 med.
    Har hørt IQ90 på en rotel 125w og på emotiva XPA-5 på 200w. Det låter helt rått. For en bass, for et trykk og for en punch.
    Opplevelsen jeg hadde med en Denon med 75w er ikke helt det samme for å si det slik...
    Ja den tanken liker jeg Ser også att Soundgarden har tilbud på Electrocompaniet sin ECI5 i disse dager, den har HT inngang tror jeg. Men emotiva er interessant uten tvil, liker designet på dem, og det er vel pen pris på de også
    Men hvordan er det hvis man trenger service på emotiva, bortsett fra att man kansje må sende til usa (det er vel derfra de kommer?), er de greie og ha med å gjøre? Slike ting betyr en del det også.

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må desverre selge min flotte reciever pga andre prosjekter. Mulig den kan være interessant? Har fungert ypperlig på mine triangle antal ex, som kan minne om dine kef. Samme størrelse, følsomhet osv.

Bare et tips.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...=63009&cat=500

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mfufu
    Ja den tanken liker jeg Ser også att Soundgarden har tilbud på Electrocompaniet sin ECI5 i disse dager, den har HT inngang tror jeg. Men emotiva er interessant uten tvil, liker designet på dem, og det er vel pen pris på de også
    Men hvordan er det hvis man trenger service på emotiva, bortsett fra att man kansje må sende til usa (det er vel derfra de kommer?), er de greie og ha med å gjøre? Slike ting betyr en del det også.
    Når det gjelder Emotiva så tror jeg produktene er satt sammen av moduler, det skal gjøre det enkelt å bytte ut en og en del.
    De sender den modulen som ikke virker, og så hjelper de deg å sette inn ny over telefon.
    Eventuelt kan du levere produktet til en repartør her i Norge, og så hjelper Emotiva ham.
    Tror det skal mye til for at du må styre med å sende fram og tilbake til USA, for det er tungvindt.
    Ellers tror jeg det har er liten feilprosent på hardware på deres produkter.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Når det gjelder Emotiva så tror jeg produktene er satt sammen av moduler, det skal gjøre det enkelt å bytte ut en og en del.
    De sender den modulen som ikke virker, og så hjelper de deg å sette inn ny over telefon.
    Eventuelt kan du levere produktet til en repartør her i Norge, og så hjelper Emotiva ham.
    Tror det skal mye til for at du må styre med å sende fram og tilbake til USA, for det er tungvindt.
    Ellers tror jeg det har er liten feilprosent på hardware på deres produkter.
    Liker den tanken, ikke tvil om det. Høres ryddig ut også, slik du beskriver det. Har vært inne på tanken med system med receiver og effekt for en stund siden også, i forbindelse med det forrige høyttaler settet jeg hadde.

Har sett litt på XPA-2 og Onkyo sin TX-NR807 receiver siden i går. Onkyo har jo ganske god forforsterker ettersom jeg har erfart fra tidligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt gamlere

Har selv en eldre kombinasjon av KEF og Pioneer. Har IQ9 samt VSX-AX4. Dette spiller godt sammen. Tror ikke det blir mye værre om du kombinerer LX82 med IQ90.

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Krydolf
    Har selv en eldre kombinasjon av KEF og Pioneer. Har IQ9 samt VSX-AX4. Dette spiller godt sammen. Tror ikke det blir mye værre om du kombinerer LX82 med IQ90.
    Takk for tilbakemld, har hørt og lest litt og er flere som skryter av Pioneer sammen med Kef.

Heller litt mot og bestille meg en Emotiva XPA-2 nå, og vente til litt over sommeren med og kjøpe en ny receiver med HDMI v1.4 og pre ut. Har satt opp (kalibrert) H/K'n på nytt med kun 4 høyttalere, siden senter forsterkeren-delen ikke funker, så det bør jeg klare meg med til over sommeren

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hiver meg på

jeg sitter på et par iq9, og en eldre sony reciever. hvordan vill emotiva XPA-5 fungere sammen med den? er det noen reciever som er mer ettertrakta med tanke på lydsignaturen? eller kan jeg kun bruke emotiva XPA-5 og blåse i sonyen?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •