Overoppheting (Nad c370)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer yannz sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Overoppheting (Nad c370)

Hey

Ja da var det denne sommeren da. Flere enn meg som er plaget av at de ikke kan spille lyd fordi utstyret blir .. vel, det er min beste teori så langt, blir for varmt?

Spiller musikk og alt er fint, og så .. pop- går lyden. :?
    Ifølge manualen så er det klipping-signalet på nad'n som lyser, men da må det isåfall være cdspillern som blir for varm. (H/K dvd30).

Men hey, jeg kan jo ta feil. Noen som har noe sjekkliste de går gjennom for slike feil? evt, har noe å si på hva man .. burde gjøre?

situasjonen er slik: cdspiller -> forsterker -> høytalere. Det er alt som er koblet. h/k'n står oppå nad'n (som iogforseg sikkert ikke er sånn superlurt) .. Men det funker jo resten av året. heh.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å få skiftet ut ett av komponentene med et lånt og se om feilen følger forsterkeren eller CD-spilleren.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplevde at min forrige C350 tok kvelden på 16mai feiring... Den ble jo da presset mere enn vanlig, og temperaturen var høy både ute og inne, så det er nok noe i det.

DrE

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lånte en c320 mens jeg venter på ny reciver, og denne kneler straks jeg drar volumet over kl 10-11!!!

Skrur jeg den av og venter et par minutter funker den igjen...

Ikke at det er så rart, høytalerene mine er vel store til en 50 watter

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det burde være varmen. Har prøvd fra pc, og fra h/k'n, med og uten at de har vært koblet i begge to samtidig. Nå idag, med regn og slikt, har den gått jevnt og trutt. Og den c320'n må ha vært slapp.. ellers har du virkelig harde høytalere. Jeg prøvde min gamle 310 på mine B&W CM4.. ikke at det ble sånn overtalende vakkert, men..

uansett, skjer det mer nå mens det blir kaldere, så får man vel .. sett nøyere på det. Takk for forslag og slikt.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Elemental Studios
    Lånte en c320 mens jeg venter på ny reciver, og denne kneler straks jeg drar volumet over kl 10-11!!!

Skrur jeg den av og venter et par minutter funker den igjen...

Ikke at det er så rart, høytalerene mine er vel store til en 50 watter
    :shock: en godt konstruert amp bør ikke "knele" uansett høyttalere, kanskje skru seg av ja, men slutte å virke i noen minutter heh....

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når overløpingsvernet går skrur den seg av, men du trenger ikke vente i flere minutter for å slå den på..

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke flere minutter? .. tjah. Jeg måtte vente iallefall 5 min sist. :?
    Men hey, jeg var mer redd for at det var noe .. galt, jeg. .. Men det var det jo ikke 8)

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Receiveren min blir utrolig varm om sommeren! Den står slik plassert at den samler opp varme i tv-benken, så det hender jeg brenner meg hvis jeg legger hånda oppå! Den slår seg ikke av likevel... dersom jeg presser den hardt, og kjører opp i mot maks, så hender det at den går i Protect Mode, men da kjører jeg lovlig hard også....

Syntes litt synd på utstyret pga. varmen, så jeg har montert et sett av PAPST kabinettvifter over receiveren slik at disse kan blåse bort den varme lufta og skape sirkulasjon, nå trives receiveren enda bedre, og temperaturen holder seg på et normalt nivå! Kan jo prøve det du også, dersom det kjennes ut som NAD'en din blir for varm... Bruker en pc-strømforsyning til viftene (12 Volt) , grunnen til at valget falt på disse viftene er at de er praktisk talt lydløse (12dBA). De kan stå på uten at jeg hører dem selv når det er stille i rommet! Men de koster 150 kr stykk også da, så det er jo ikke den billigste løsningen.

Her er et bilde av viftene (se litt nede på siden):
    http://www.avforum.no/forum/viewtopi...&start=105

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •