Cambrigde 840a vs NAd 747

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cambrigde 840a vs NAd 747

Hei jeg er eier av en Cambridge 840a v2. Har en kamerat søm ønsker og bytte sin Nad 747 mot min stereo forsterker. har B&W 704, HTM4s og m1 hjemmekino og er på utkikk etter ny hjemmekino reciver er dette et godt bytte fra min side, mtp på pris og ytelse ?

Mvh
    Tilt

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge'n er en meget god stereoforsterker i mine øyne (ører). NAD'en er en ganske ordinær sak. Effekten er også betydelig lavere. Uten at jeg har sjekket selv, ville jeg anta at den ikke har krefter til å dra gulvstående B&W'er.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei ja jeg er glad i den Cambridgen, den gjorde mye når jeg hadde stereo. for øyeblikket har jeg kun hjemmekino, derfor jeg lurer på om jeg burde bytte Cambridgen mot Nad'en.

Men den naden er for svak for B&W 700/800 serie surround ?

Mvh
    Tilt

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Cambridge'n er en meget god stereoforsterker i mine øyne (ører). NAD'en er en ganske ordinær sak. Effekten er også betydelig lavere. Uten at jeg har sjekket selv, ville jeg anta at den ikke har krefter til å dra gulvstående B&W'er.
    Får være enig i dette.. den blir nok ikke kraftig nok, også er jo Cambridgen veldig nøytral og fin klang som jeg liker godt.. får heller avvente og se hva jeg gjør med forsterker og sånt.

Noen anbefalinger på hjemmekino forsterker til 700/800 B&W ?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tilt
    Hei jeg er eier av en Cambridge 840a v2. Har en kamerat søm ønsker og bytte sin Nad 747 mot min stereo forsterker. har B&W 704, HTM4s og m1 hjemmekino og er på utkikk etter ny hjemmekino reciver er dette et godt bytte fra min side, mtp på pris og ytelse ?

Mvh
    Tilt
    Spar pengene og heller kjøp en rimelig og god receiver med pre-out som du kobler til prosessorinngangen på 840. (Den har det?)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Spar pengene og heller kjøp en rimelig og god receiver med pre-out som du kobler til prosessorinngangen på 840. (Den har det?)
    Hvilken som helst av de 8 inngangene kan settes til "fixed level" og brukes som inngang for prosessor/forforsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så.. jeg burde bruke den som en effekt i et hjemmekino system ved en senere anledning ? det hørtes jo utrolig smart ut! har jo ikke tenkt på det! evt tenkte jeg på å lage en *stereo* krok på et annet rom, i og med at jeg er like interisert i film som musikk.. kan noen anbefale og alraight CD-spiller til denne forsterkeren ?

.. bare lufter muligheter her!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge har jo en matchende CD-spiller i 840C... Den har også ekstra digitalinnganger, så man kan bruke den gode DAC'en til andre kilder.

Men i mine øyne er det å kjøpe en dedikert CD-spiller idag, omtrent som å kjøpe en elektrisk skrivemaskin...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge har jo en matchende CD-spiller i 840C... Den har også ekstra digitalinnganger, så man kan bruke den gode DAC'en til andre kilder.

Men i mine øyne er det å kjøpe en dedikert CD-spiller idag, omtrent som å kjøpe en elektrisk skrivemaskin...

hmm ja.. hva med å kjøpe Cambridge 650 blu ray spilleren eller hva den heter ? den tar jo til og med sacd har jeg lest hehe men dacen i denne er vel dog ikke like god.. og designet er noe ulikt

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken som helst av de 8 inngangene kan settes til "fixed level" og brukes som inngang for prosessor/forforsterker.
    Relestyrt forforsterker?
    Mener volumet bråker mye (noe ala min pre?)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Relestyrt forforsterker?
    Mener volumet bråker mye (noe ala min pre?)
    Stemmer det.. synes igrunn ikke det er så ille, er en vane sak :-P. det var vel den eneste minusen den fikk i en stor test i et av de større hifi magasinet.. fant ikke utdraget i farta

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm ja.. hva med å kjøpe Cambridge 650 blu ray spilleren eller hva den heter ? den tar jo til og med sacd har jeg lest hehe men dacen i denne er vel dog ikke like god.. og designet er noe ulikt
    Jeg har ikke hatt noen dedikert CD-spiller på flere år, men kommer til å kjøpe 650BD som erstatning for den gamle DVD-spilleren senere i vår. Bruker da ekstern DAC.

Den "bråkete" volumkontrollen på 840A ser jeg som et minimalt problem. Man skrur ikke volumet opp og ned i eninga, mens man spiller musikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hatt noen dedikert CD-spiller på flere år, men kommer til å kjøpe 650BD som erstatning for den gamle DVD-spilleren senere i vår. Bruker da ekstern DAC.

Den "bråkete" volumkontrollen på 840A ser jeg som et minimalt problem. Man skrur ikke volumet opp og ned i eninga, mens man spiller musikk.
    tror jeg skal ta turen å se på en sånn 650BD! tror du jeg tjener noe lydmessig på å kjøpe Cambridge DacMagic samtidig? eller tror du vinninga går opp i spinninga ?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror jeg skal ta turen å se på en sånn 650BD! tror du jeg tjener noe lydmessig på å kjøpe Cambridge DacMagic samtidig? eller tror du vinninga går opp i spinninga ?
    DacMagic skulle ifølge Cambridge selv ligge et sted mellom 740C og 840C i lydkvalitet — altså litt over 650-serien.

Om du hører forskjell mellom 650BD's interne DAC og DacMagic, må du nesten avgjøre selv... Jeg vil ikke vedde på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DacMagic skulle ifølge Cambridge selv ligge et sted mellom 740C og 840C i lydkvalitet — altså litt over 650-serien.

Om du hører forskjell mellom 650BD's interne DAC og DacMagic, må du nesten avgjøre selv... Jeg vil ikke vedde på det.
    Hadde vært artig og prøvd.. vurderer sterkt å stikke til HFK og deponere på dacmagic / 650BD samtidig hørt hva de anbefaler av høyttalere til 840a..

evt tatt turen til soundgarden å hørt hva de har

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •