HDMI-problem med ny Onkyo TX-SR607

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI-problem med ny Onkyo TX-SR607

Har nettopp kjøpt en ny Onkyo TX-SR607 fra soundgarden.no, men har et problem med å få HDMI via forsterkeren til å fungere skikkelig. Forsterkeren fungerte som den skulle de første dagene, men så plutselig begynte det å skje oftere og oftere. Kan nevne at dette skjedde etter at en 3m HDMI-kabel ble byttet ut med en 10m HDMI-kabel, men får ikke testet med annen kabel siden jeg ikke har noen som rekker til projektoren (og jeg bor et godt stykke unna noe butikk som selger slikt). Kan flytte projektor, men det er litt jobb så jeg poster her først.

Problembeskrivelse: Jeg har koblet en Revo-PC (HDMI1), en PS3 (HDMI4) og CD tv-tuner (HDMI2) via HDMI til forsterkeren. Videre går det en HDMI-kabel fra forsterkeren til en projektor. Kabelen som går fra forsterkeren til projektoren er en 10m fra Clas Ohlson, og det er den eneste komponenten som er endret før problemene begynte.

1) Hvis jeg kobler den 10m HDMI-kabelen direkte i enten PS3, PC eller tv-tuner så er det ingen problemer med bildet.

2) Hvis jeg kobler den 10m HDMI-kabelen i forsterkeren, og de andre enhetene inn mot forsterkeren så fungerer alt normalt når forsterkeren er kald. Etter at den oppnår driftstemperatur så begynner bildet å gå i svart 20-30 sekuner, så bilde i 20 - 30 sekunder. Etterhvert så blir skjermen konstant svart. Hvis jeg der i mot går inn på setup til forsterkeren så kommer bildet tilbake, og det vises konstant uten problemer. Går til tilbake til en av enhetene igjen, så begynner bløktingen.

Kan dette være noe med HDMI-kabelen til CO (har ikke vært problemer med den tidligere via HDMI-switch), eller må jeg sende tilbake forsterkeren jeg nettopp har kjøpt? Surt å sende tilbake forsterkeren hvis det ikke er noe problemer med den. Andre som har hatt tilsvarende problemer?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg plutselig lånt meg en annen HDMI-kabel, og kan bekrefte at kabelen ikke er problemet. Peker mer og mer mot forsterkeren dessverre.

Kan nevne at jeg også har forsøkt å endre HDMI-format på forsterkeren, alt fra skalering (720p/1080i) til through (da skal den sende signalet rett gjennom til projektoren).

Newcomer Kenneth_T sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

607 problem

Sitat Opprinnelig postet av stinux
    Har nettopp kjøpt en ny Onkyo TX-SR607 fra soundgarden.no, men har et problem med å få HDMI via forsterkeren til å fungere skikkelig. Forsterkeren fungerte som den skulle de første dagene, men så plutselig begynte det å skje oftere og oftere. Kan nevne at dette skjedde etter at en 3m HDMI-kabel ble byttet ut med en 10m HDMI-kabel, men får ikke testet med annen kabel siden jeg ikke har noen som rekker til projektoren (og jeg bor et godt stykke unna noe butikk som selger slikt). Kan flytte projektor, men det er litt jobb så jeg poster her først.

Problembeskrivelse: Jeg har koblet en Revo-PC (HDMI1), en PS3 (HDMI4) og CD tv-tuner (HDMI2) via HDMI til forsterkeren. Videre går det en HDMI-kabel fra forsterkeren til en projektor. Kabelen som går fra forsterkeren til projektoren er en 10m fra Clas Ohlson, og det er den eneste komponenten som er endret før problemene begynte.

1) Hvis jeg kobler den 10m HDMI-kabelen direkte i enten PS3, PC eller tv-tuner så er det ingen problemer med bildet.

2) Hvis jeg kobler den 10m HDMI-kabelen i forsterkeren, og de andre enhetene inn mot forsterkeren så fungerer alt normalt når forsterkeren er kald. Etter at den oppnår driftstemperatur så begynner bildet å gå i svart 20-30 sekuner, så bilde i 20 - 30 sekunder. Etterhvert så blir skjermen konstant svart. Hvis jeg der i mot går inn på setup til forsterkeren så kommer bildet tilbake, og det vises konstant uten problemer. Går til tilbake til en av enhetene igjen, så begynner bløktingen.

Kan dette være noe med HDMI-kabelen til CO (har ikke vært problemer med den tidligere via HDMI-switch), eller må jeg sende tilbake forsterkeren jeg nettopp har kjøpt? Surt å sende tilbake forsterkeren hvis det ikke er noe problemer med den. Andre som har hatt tilsvarende problemer?
    Hei!! Min far har også en 607 reciever, og fikk problemer med hdmi oppsettet.
    Det virket som om den glemte programeringen som var gjort (med tanke på hvilken hdmi utgang som var til hva). Fikk heller ikke frem osd menyen på tv'en.

Vi trakk ut støpselet til recieveren, og da virket den igjen som den skulle. Men bare for noen dager.

Vi leverte den inn, og de måtte bytte ut hdmi kortet på den.

Det er ikke samme symptom som du har, men feilen kan ligge på det samme kortet.

Mvh Kenneth_T

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok et problem i kortet som nevnt over.

10 + 1-2 meter med HDMI kabel ifra PS3 er direkte stygt å kjøre og da sliter receiver en god del med å få signalet fram. PS3 har elendig utgangssignal så.
    Vet ikke helt hvor sterkt signalet er ifra de andre kildene dine, men vil anta at de ikke er så ekstremt mye bedre.

Kortere kabel eller en forsterker vil nok gjøre susen, evt nytt HDMI-kort.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •