Denon AVR-4310 vs AVR-4810 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av twg76
    1) Som du sier så kommer det snart inn nye denon modeller og derfor vil ikke HFK bestille denne inn uten at du kjøper den....

2) Vil da tro at enten kommer det inn en ny og MYE bedre forsterkerserie enn det er idag eller så vil de være noenlunde like med det som er idag, uansett vil ihvertfall "dagens" modeller ramle en god del i pris med en gang det kommer en ny modellserie på markedet...

3) På den andre siden... om du venter så kommer det alltid noe som er litt bedre og litt bedre og litt bedre osv osv osv... så på ett eller annet tidspunkt må en bare handle...

Lykke til ihvertfall
    1) Å nei, du! Det er faktisk knapt mulig å oppdrive 4320 og 4810. De er langt mer populære enn det de hadde ventet. Jeg vet om flere butikker som ikke kan skaffe den.

2) Alt nytt er nok en forbedring av forrige serie. Imidlertid tror jeg ikke det skjer noe særlig med tanke på lydsignaturen.

3) Ja, 4310 og 4810 er uten tvil i en helt annen liga enn tidligere serier. Det var her det store løftet skjedde.

De nye modellene kommer en gang utpå høsten, men erfaringsmessig - i og med at de ikke vet noe særlig om HVA som kommer, eller når - tror jeg nok faktisk at jeg ville handlet nå.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye modeller og AVR-4311 !

Hei

Har tenkt litt de siste dagene, Denon AVR-4311 skal visst komme i September!
    På HFK sa dem at de nye modellene antagligvis kun ville oppgraderes med hdmi 1.4b? og støtte 3d.
    Men etter å ha googlet litt leste jeg at AVR-4311 skulle støtte alt dette OG 9.2?
    Betyr vell at man skal kunne kjøre 7.2 + Height & Wide slik som på AVR-4810.
    Det stod ingeting om hva dem skulle yte.
    Lurer på om jeg skal sitte litt på gjerdet og se om kansje det blir mulig å kjøpe AVR-4810 til en god pris. Hdmi 1.4b og 3d er egentlig ikke så innterressant for meg!

En annen ting, var nede igjenn på HFK igår og eventuell leveringstid på 4310 var opp mot 8-9 uker, i slutten av juni sa dem, de tok fremdeles imot ordrer på den.
    De sa også at de ville gått for 4810 hvis effektforsterker var utelukket, at den hadde en bedre og større strømforsyning enn 4310, samtidig sa de at 4310 + effektforsterker ville gi mer igjenn lydmessig.
    Men på normalt/og normalt høyt volum ville jeg nok ikke merke noe særlig mellom 4310 og 4810.
    Synes det er veldig vansklig valg å ta dette her, særlig når nye modeller er like rundt hjørnet, ikke har mulighet får å få testet 4310 på aldri så lenge, dette er noe forb&!//# dritt altså, he he....

Forøvrig kunne 4810 skaffes iløpet av en ukes tid, noe i meg har meget lyst å bare klinke til på 4810, men det er som sagt både dumt og kjipt å bruke 10.000.kr mer enn nødvendig?

Skulle NESTEN ØNSKE jeg gikk for CM7 istedet for CM9, da hadde jeg sikkert ikke hatt dette problemet......

Denon AVR-4311CI, AVR-3311CI and AVR-2311CI Receivers - eCoustics.com

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Avr-4810 bedre kontroll på høyttalerne enn Avr-4310?

Heisann

Har lenge vurdert disse to receiverne, og egentlig bestemt meg for 4310 pga. pris forskjellen på disse to. Men leveringsdato på 4310 har hele tiden blitt forskjøvet og forskjøvet. Begynner å bli lei, og tviler på at HFK kommer til å greie å levere den før 4311 kommer i september en gang.
    Kan jeg forvente at 4810 vil ha bedre kontroll på høyttalerne enn 4310 ville hatt? Og hvis jeg har forstått det riktig vil jeg kunne bi-ampe frontene på 4810 og fremdeles kjøre 7.1 oppsett, men kun 5.1 oppsett på 4310?
    Spør ikke her om 4810 er verdt 10.000.kr mer enn 4310, men det er en bedre receiver?, og er det en større å bedre strømforsyning i 4810 kontra 4310?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •