Tannoy DC6T, Forsterkervalg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tannoy DC6T, Forsterkervalg?

Hei folken's

Har nylig gått til innkjøp av ett par Tannoy DC6T, men lurer på om det hadde hjulpet på med ett effekttrinn på dem.

De sitter til dags dato på Marantz SR 7002 Receiver, vil en forsterker rundt 4-5000 på bruktmarkedet gjøre noe forskjell?

Hvordan er evt rotel på Tannoy?

MvH Christer

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God dagen, og gratulerer med flotte høyttalere 8)

Er det noe spesielt du savner i oppsettet siden du spør? Kjenner dessverre ikke til Marantz.

Du vil nok finne begrenset med erfaringer med Tannoy her inne, så jeg kan jo dele mine tanker selv om det ikke er akkurat hva du spør om.

I går hentet jeg en Pioneer SC-LX72 på Posten, og har foreløpig bare testet musikk i stereo. Tidligere satt jeg med en nesten 5 år gammel NAD T753 oppgitt til 7x90 watt i 8 ohm. Min nye Pioneer har mer kraft både med 2 og 5 kanaler i drift, og det virker som om DC6T setter pris på det. Det oppleves som at jeg fikk vesentlig mer bass, og det står jeg fast ved etter å ha koblet tilbake på NAD for å høre. Har vanskelig for å tro at Pioneeren booster bassen på noe vis, men det er nesten så jeg begynner å lure. Har ikke subwoofer for tiden. På forsterkerne kjørte jeg med "modus" direct på min gamle NAD, og har testa både direct og pure direct på min nye Pioneer. Forhåpentligvis tukler da forsterker minimalt med signalet. Fronter var satt til "large" på begge to. Samme rom og høyttalerplassering.

Flere sier også at DC6T er tungdrevne, og det kan nok være noe i det. I specen til høyttalerne står det "anbefalt forsterkerkraft" opp til 175 watt, men jeg vet ikke hvor mye man skal legge i det. Det viktigste er vel at forsterker kan guffe ut strøm når det trengs. Om den ikke gjør det tyder ihvertfall mine foreløpige erfaringer på at du vil mangle kraft i de nederste frekvensene.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tannoy er glad i effekt, selv om de i utgangspunktet ikke er direkte tungdrevne

Jeg fôrer mine Sensys DC1 med en biamped Pio 1015, da får hver høyttaler rundt 200W, og det trives de godt med

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •