Parasound, 110v -220v, sikringen ryker !

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Parasound, 110v -220v, sikringen ryker !

hei
    Har nettopp fått en Parasound 2205 AT fra USA.
    Har koblet en av hver av ledningene som før var paralell, sammen på det ledige punktet på printkortet og på jumperen til standbytrafoen har jeg flyttet den ene enden over til den andre siden, mens den mitterste ikke er flyttet på.
    når jeg kobler til strøm lyser det AC LINE på fronten av forsterkeren, men når jeg slår den på går sikringen i huset..
    Hva har jeg gjort galt ?? skulle jumperen til standbytrafoen gått fra ytterste punkt til ytterste punkt i kontakten eller er fargen på lederne som skal kobles i serie viktig

hjelp ønskes

Mvh Owe

Newcomer Steiner sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sikring?

Først: gratulerer med Parasound og første innlegg.

Jeg har selv "konvertert" en A51 fra 110V til 230V. Oppskriften fant jeg her

Som du ser måtte jeg bytte hovedsikringen fra 15A til 8A (slow blow/treg type). Etter dette fungerte forsterkeren min problemfritt. Har du gjort dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aha
    forstår hva jeg har gjort galt.
    hadde koblet sammen svart og rød ledning og laget kortslutning, ingen strøm gjennom trafoen..
    skal koble om og måle før jeg slår på forsterkeren denne gangen
    takk for velkomsten har vurdert lenge nå før jeg endelig kjøpte Parasound forforsterker og Klipsch rf 82, rc 64 og rs 42. Mangler pre enda, bruker en Denon 2807 til jeg klarer å bestemme meg

Newcomer Steiner sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vi i samme båt. Bruker Denon 2308 som pre/pro. Ting går altfor fort. Skulle gjerne hatt 2310 med Dolby TrueHD, Dolby Digital Plus, Dolby PLIIz, Dolby Digital EX, DTS-HD Master Audio og 5 HDMI inn, men den fantes ikke for 2 år siden...

Onkyo PR-SC5507 skriker etter Parasound effekt, men er den verdt prisen? Neppe.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •