Dette er mest sannsynlig som å banne i kirken, men..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dette er mest sannsynlig som å banne i kirken, men..

jeg tar sjansen. :twisted:
    Er den noen av dere som har noe erfaring med Bose Lifestyle 28.

Hvorfor vurderer jeg Bose?

Pga at Bose har generell høy WAF (Wife acceptances factor).

Eller, har noe av dere noen andre forslag til et hjemmkinoanlegg som er fysisk lite, men gir bra lyd i rom på 4,5m X 3m.

På forhånd takk, og håper på tilgivelse :lol:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg foreslår at du leser denne artikkelen, og så går du og kjøper DALI Trio.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Høy Waf har også Kiss DP470DVD og Jamo DVR50. (er teknisk identiske) Kiss selges nå hos www.mpx.no med høytalere fra Jamo (pakke) til under 4 lapper.

Bidda

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ALT om hjemmekino og samboer som ikke akkurat deler samme interesse. Mitt triks. Jeg snakker om det neste jeg skal ha så mye at hun ber meg kjøpe det for å slippe å høre mer om det...det funket i hvertfall før, men nå er det faktisk verre. Så lenge det ikke går utover fellesøkonomien så er det greit, men det jeg har lyst på nå (projektor) koster en del...Ellers er det mye man kan gjøre. Jeg tok f.eks et stativ lerret og demonterte det vekk fra stativet, kjøpte et feste, og nå er lerretet skjult bak TV/stereobenk. Bare å dra opp når jeg låner projektor av min far! Det synes ikke når det ikke er i bruk. Det likte hun godt! Ellers er det alltid morsomt å komme hjem med en ny sub f.eks og se hun riste oppgitt på hodet. Denne kommentaren kom en gang:

"Vi lever jo f*** meg i et j**** lydstudio jo"!

Da hadde jeg akkurat fått meg sub, og satt opp surround back...hehe...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ProtoType
    Jeg vet ALT om hjemmekino og samboer som ikke akkurat deler samme interesse. Mitt triks. Jeg snakker om det neste jeg skal ha så mye at hun ber meg kjøpe det for å slippe å høre mer om det...det funket i hvertfall før, men nå er det faktisk verre. Så lenge det ikke går utover fellesøkonomien så er det greit, men det jeg har lyst på nå (projektor) koster en del...Ellers er det mye man kan gjøre. Jeg tok f.eks et stativ lerret og demonterte det vekk fra stativet, kjøpte et feste, og nå er lerretet skjult bak TV/stereobenk. Bare å dra opp når jeg låner projektor av min far! Det synes ikke når det ikke er i bruk. Det likte hun godt! Ellers er det alltid morsomt å komme hjem med en ny sub f.eks og se hun riste oppgitt på hodet. Denne kommentaren kom en gang:

"Vi lever jo f*** meg i et j**** lydstudio jo"!

Da hadde jeg akkurat fått meg sub, og satt opp surround back...hehe...
    Hehehe, du må sannlig jobbe for moroa

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svarene!!!
    Bose artikkelen var skremmende lesning :shock:
    Jeg skal ta for meg de anbefalte produktene og fremgagsmetodene, og kommer sikkert tilbake med noen spm senere.

Takker og bukker

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Den enkleste og mest opplagte løsningen bør vel nevnes.

Jeg fikk ofte kommentarer selv for relativt enkle stereoting. Jeg måtte gjemme nye ting, for eksempel hos foreldrene mine og stikke og hente dem som om de hadde ligget der i årevis. Jeg skjønnte etter hvert at det måtte en oppgradering til. Dama er nå oppgradert og alt er så mye bedre. Forskjellen på de to er ikke, som mange inklusive meg har vært naive nok til å tro, manglende interesse for lyd/hjemmekino eller manglende interesse for dine interesser. Det er enkelt og greit at hun mangler respekt for deg. Det kan enten være basic folkeskikk, eller det kan være at hun er et rasshøl. X-en min manglet en del basic folkeskikk for å si det sånn.

Hvem har sagt at et "referansehjem" er uten lyd? Hvorfor har vi ikke damer som sier "Skal du bytte til noe billigere?? Er det virkelig nødvendig da?" Poenget er respekt, respekt, respekt og atter respekt. Ikke sånn at hun er tøffel eller slave, men sånn at hun elsker å se at du har en hobby du virkelig trives med. Sånn har jeg det nå, men hadde noen sagt til meg for 2 år siden at det var mulig å få det sånn så hadde jeg blånektet.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amen til det Snickers. Beste rådet som er gitt på forumet til nå.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Dette er mest sannsynlig som å banne i kirken, men..

Sitat Opprinnelig postet av Steve Cooling
    Hvorfor vurderer jeg Bose?

Pga at Bose har generell høy WAF (Wife acceptances factor).

Eller, har noe av dere noen andre forslag til et hjemmkinoanlegg som er fysisk lite, men gir bra lyd i rom på 4,5m X 3m.
    WAF er alltid en utfordring. Jeg har i tillegg CAF (Child Acceptance Factor - fant det på nå ) å stri med. Jeg har aldri vurdert BOSE, fordi de som tidligere nevnt er håpløst overpriset i forhold til ytelsen.

Noen forslag:
    • I stua akkurat nå har jeg det minste 5.1-systemet som er å oppdrive fra tyske Canton. Det duger godt til film og har et lydbilde som passer til 32-tommers CRT-bakprojeksjonsenheten. De yter ikke like godt på musikk, men det gjelder for nesten alle systemer med småhøyttalere som ikke strekker seg dypt nok i bassen (typisk under 80Hz). Jeg støtter forslaget om at du titter på Dali Trio, men forsøk gjerne også en av Cantons systemer (link: Canton Movie Systems ).
    • Ellers synes jeg Audio Pro CinemaRoom er et stilig system hvis du foretrekker tre-finish. Audio Pro er også velkjent for å lage gode aktive basskasser.
    • Siste forslag består at litt større høyttalere. Hva med 5 stykker B&W VM1? Sjekk ut Roger's hjemmekino (link), så skjønner du hva jeg mener...

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samboeren setter kun 2 grenser for mine innkjøp.
    1. Så lenge innkjøpet ikke går ut over mat/familie budsjettet så bruker jeg akkurat så mye jeg vil av mine penger til egen hobby.
    2. Det jeg kjøper må ikke være så innviklet at hun ikke klarer å bruke det etter en liten opplæringsperiode.

Utover disse to kriteriene så er det fritt frem.
    (Det hender seg at hun setter spørsmålstegn ved noen av mine innkjøp, men aldri med sure miner. Heller med litt mobbing og lurer på hva jeg skal med det)
    Så sett fra denne vinkelen har jeg en topp samboer. Bare hun kunne vasket huset og ryddet litt oftere så...

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da finnes det to skikkelige damer her til lands da!

Jeg er enig med deg Roffe om at Canton er verdt å sjekke ut i denne klassen. Det samme er KEF.

Ellers er jeg enig med deg i at CRT i kombinasjon med bakprojeksjon er det klart beste. 32" er også en ideell størrrelse i budsjettsammenheng.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg er enig med deg Roffe om at Canton er verdt å sjekke ut i denne klassen. Det samme er KEF.
    Visste det var en jeg hadde glemt... ops: KEF har jo fått mye skryt for sine høyttalersett. Har ikke hørt dem selv, men de er sikkert bra og mye bedre enn Bose.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JMlab sitt sett er og "vurderbart". 8) Sib og Cub heiter det.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klipch har jo også et lite system....men kef fikk bedre kritikk i lyd og bilde, hvis det har noe å si da... :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for mange god forslag.
    Pga av svarene deres er Bose komplett uaktuelt.
    Jeg skal starte evalueringsprosessen på nytt, basert på de innspillene dere har kommet med.
    Dere har helt klart reddet meg fra en tabbe.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •