Annbefale Hjemmekino Receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 46
    Newcomer GenGhost sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Annbefale Hjemmekino Receiver

Hei!
    skal til å kjøpe nye gulvhøytalere, ny sub og ny center, MEN, trenger gode råd om valg av hjemmekino Receiver!

har sett på Denon, Onkyo, Yamaha og Pioneer.
    ønsker en Receiver i 5-10 000 kroners klassen og med litt av hvert å yte med.
    blandt annet minst 4 HDMI innganger, ser egentlig fram til HDMI 1.4, MEN, de blir vell litt fram i framtida.

her er utstyret den skal brukest på;
    2 front og 2 back Dynavoice F-6 EX Black
    1 Dynavoice Magic C-4 EX
    1 XTZ 99 W10.16
    alt dette var meget annbefalt som utstyr av flere og jeg vil på død og liv erstatte utstyret som står i kjelleren nå med noe mer kraftig og godt.

ser etter en receiver som kan drive dette så bra som mulig i 5-10k klassen..

finner alt på surround.no :-D
    den skal i første omgang kobles til Samsung HDTV, og senere Projektor i FullHD klassen.. Samsung BD-P3600 og Xbox 360,
    deretter er det 3D som står på menyen, men tenker at da blir det 100% nytt alt 8)
    og at de blir en veldig veldig god stund til.
    takker for alle forslag til en god receiver til dette anlegget.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En Denon 3310 er et kupp til prisen på Elkjøp
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    En Denon 3310 er et kupp til prisen på Elkjøp
    Onkyo 707, Yamaha RX-V 765, H/K AVR255 (kan være litt skarp og "skitten")..

Alle disse er de "billigste" og "kraftigste" forsterkerne med Pre-Out (slik at du kan koble på ekstra effekttrinn ved behov).

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne er akkurat innenfor budsjettet ditt og MEGET godt utstyrt og med nok kraft til å dra høyttalerne dine!
    AVshop.no / ONKYO TX-NR1007 Sort 9.2 AV-receiver

EDIT: får den faktisk litt billigere på Elkjøp

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Onkyo 707, Yamaha RX-V 765, H/K AVR255 (kan være litt skarp og "skitten")..

Alle disse er de "billigste" og "kraftigste" forsterkerne med Pre-Out (slik at du kan koble på ekstra effekttrinn ved behov).
    Hei!
    ja, har sett på Onkyo 707 og den virket veldig solid om jeg kan si det på den måten, men har lest at Onkyo oppgir mye mer watt enn det dem egentlig har.

Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Denne er akkurat innenfor budsjettet ditt og MEGET godt utstyrt og med nok kraft til å dra høyttalerne dine!
    AVshop.no / ONKYO TX-NR1007 Sort 9.2 AV-receiver

EDIT: får den faktisk litt billigere på Elkjøp
    Hei, ja har sett på denne en million ganger og nermest sikler etter den, den hadde så å si vert perfekt med tanke på at den drar hele skiten uten problemer og at den er akkurat innenfor tiltenkt budsjett, men vet at det er noen som har noe i mot Onkyo og deres måte, så jeg var litt i tvil, Takk for gode råd! har en kompiss som annbefalte Denon AVR-ettellerannet, men den virket svak i forhold til Yamaha og Onkyo, vet ikke.. den skal brukest aller aller mest til hjemmekino og film!

Den er foresten ett lekkert syn og

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo TX-NR807EB A/V Receiver sort
    7x180watt, 7.2 kanals, DLNA, 6xHDMI :
    Onkyo TX-NR807EB A/V Receiver sort - ONKYO - Receiver/Forsterker - Onkyo TX-NR807EB A/V Receiver sort - Netshop.no - pc data foto minne digital

denne var jo spennende, billigere og jeg trenger jo ikke 9 kanaler.. 7.2 er planen. kan hende dette er den fremtidige! noen som har noe å si på den ?

nemte også at jeg ser fram til 3D blir det store på Hjemmekino fronten, da blu ray og projektor blir 3D støttende me HDMI 1.4, så lurte jeg på om noen vet noe om en forsterker/Receiver som støtter 3D / HDMI 1.4 ?

Newcomer tommyfre sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke glem Harman/kardon sine alternativer. Meget strømsterke og knall på film! (Husk å ta i betraktning at H/K oppgir meget moderat watt, og etter min erfaring ofte er mer kraftig enn sine konkurrenter i samme prisklasse selv om antall watt oppgis lavere).
    Feks AVR460.

Harman Kardon AVR460, 7.1 Receiver - Harman/Kardon - Receiver/Forsterker - Harman Kardon AVR460, 7.1 Receiver - Netshop.no - pc data foto minne digital

Nekter å tro at den Onkyo'n yter 7x180watt... det må være løgn.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GenGhost
    Onkyo TX-NR807EB A/V Receiver sort
    7x180watt, 7.2 kanals, DLNA, 6xHDMI :
    Onkyo TX-NR807EB A/V Receiver sort - ONKYO - Receiver/Forsterker - Onkyo TX-NR807EB A/V Receiver sort - Netshop.no - pc data foto minne digital

denne var jo spennende, billigere og jeg trenger jo ikke 9 kanaler.. 7.2 er planen. kan hende dette er den fremtidige! noen som har noe å si på den ?

nemte også at jeg ser fram til 3D blir det store på Hjemmekino fronten, da blu ray og projektor blir 3D støttende me HDMI 1.4, så lurte jeg på om noen vet noe om en forsterker/Receiver som støtter 3D / HDMI 1.4 ?
    Da må du nok vente noen mnd med å kjøpe hvis du skal ha med HDMI 1.4. Det er lite med receivere som støtter det enda.

Har 807 selv og er meget godt fornøyd med den. Det er nok snakk om flere hundre her på forumet som har denne hjemme hos seg og de fleste er godt fornøyd. Utrolig mye receiver for prisen.

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Da må du nok vente noen mnd med å kjøpe hvis du skal ha med HDMI 1.4. Det er lite med receivere som støtter det enda.

Har 807 selv og er meget godt fornøyd med den. Det er nok snakk om flere hundre her på forumet som har denne hjemme hos seg og de fleste er godt fornøyd. Utrolig mye receiver for prisen.

ja, vet at HDMI 1.4 ikke er å få tak i enda, men de haster ikke siden jeg må planlegge kjøp av 3D projektor og 3D Blu ray spiller senere også..

har lest litt frem og tilbake og det er kjempemange som her 807 og er kjempefornøyd med den! sterkt vurdert! men også mange som sier at den ikke er på 7x180 men at den mister MYE av effekten og at Onkyo oppgir mye mer enn utgangseffekten egentlig er på... :?
    uansett, den burde virkelig være nok til å drive mitt anlegg :-D

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Om jeg forstod det riktigt ifra siste Hjemmekino, kan vel dagens recievere
    brukes til 3D. Da BR spillerene som støtter 1.4 har 2 hdmi utganger, en til
    tv/proj. som støtter 3D. Og en til reciever for hd lyd.

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av carradona
    Hei.
    Om jeg forstod det riktigt ifra siste Hjemmekino, kan vel dagens recievere
    brukes til 3D. Da BR spillerene som støtter 1.4 har 2 hdmi utganger, en til
    tv/proj. som støtter 3D. Og en til reciever for hd lyd.
    Hei!
    har selv lest siste hjemmekino og oppfattet det på samme måten, at BR spillere som støtter 1.4 og/eller har 2 HDMI utganger skal funke.. der en HDMI går til tv/projektor og en til foresterker/receiver..
    og dette er en helt grei løsning for meg

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommyfre
    Ikke glem Harman/kardon sine alternativer. Meget strømsterke og knall på film! (Husk å ta i betraktning at H/K oppgir meget moderat watt, og etter min erfaring ofte er mer kraftig enn sine konkurrenter i samme prisklasse selv om antall watt oppgis lavere).
    Feks AVR460.

Harman Kardon AVR460, 7.1 Receiver - Harman/Kardon - Receiver/Forsterker - Harman Kardon AVR460, 7.1 Receiver - Netshop.no - pc data foto minne digital

Nekter å tro at den Onkyo'n yter 7x180watt... det må være løgn.
    Nja...hvis du ser på spec'en til H/K og Onkyoen så ser du for eksempel at Onkyo'en veier 18kg! mot usle 13,5 for H/K. Det i seg selv gir en god pekepinn på hvor mye krefter det er snakk om. Dog skal det sies at watt og watt er ikke nødvendigvis det samme. Du ser at H/K oppgir 7x140W :roll: men sjekk hvor mange kanaler de har i drift... jo èn kanal!!! DET blir jo rimelig useriøst. Det er forsåvidt ikke så veldig mye bedre med Onkyo, men de oppgir 7x110W med 2 kanaler i drift. Begge oppgir data basert på 6 ohm. Poenget er at man må se litt bak tallene og ikke se seg blind på dem.
    Når det gjelder disse 2 receiverne så taper jo H/K også på utstyrssiden; f.eks. på antall hdmi-innganger... så jeg vil jo påstå at Onkyo er et langt bedre kjøp! :-D

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GenGhost
    Hei!
    ja, har sett på Onkyo 707 og den virket veldig solid om jeg kan si det på den måten, men har lest at Onkyo oppgir mye mer watt enn det dem egentlig har. D
    Jeg kjøpte meg en Onkyo 707 på lørdag og er meget overrasket over hva den leverer på film.
    Jeg hadde en Yamaha Z-7 før men denne ble solgt på forrige onsdag.
    Skulle egentlig kjøpe Yamaha 765B men denne var utsolgt alle butikkene
    jeg var innom.
    Så da ble det en Onkyo istede.
    Ser folk nevner dette med watt her,dette kan jeg dessverre ikke si noe
    om siden jeg bruker mono blokker på frontrekka mi
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ulempen var vel at en må bytte om på hdmi kablene ved annet bruk.
    Men det kan vel de fleste leve med i en overgangs fase.
    Her på berget blir det nok ikke 3D på lenge da det meste nettopp er byttet
    ut.
    :???:
    Prisene på recievere som ikke støtter 1.4 vil sikkert fortsette og falle fremover.Så for meg og andre som ikke skal være med på det første
    3D toget , skal det følges med:-D

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Homecinema skrev: "man må se litt bak tallene og ikke se seg blind på dem"
    så er jeg helt enig, han sier også at Onkyo må være det beste kjøpet og ut i fra det jeg har lest nå de siste timene kan jeg klart si at jeg er enig.

dessuten så er det mer enn nok watt i Onkyoen uansett til mitt formål, naboklager er gøy, men ikke nødvendig, dessuten så er anlegget mitt på en 400W sub og ellers meget gode 125w høytalere som spiller mye kraftigere enn forventet ut i fra watt/ohm.

som Carradona skrev, såvil nok prisene på forsterkere som ikke støtter HDMI 1.4 synke i pris ganske snart, og 3D er ikke hastverk helt enda, selv om fristelsen til å bestille en Samsung 3D ready tv og BR spiller er STOR!

takk for alle forslag og kommentarer så langt! vurderer aller sterkest Onkyo 807 nå!

Newcomer tommyfre sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Nja...hvis du ser på spec'en til H/K og Onkyoen så ser du for eksempel at Onkyo'en veier 18kg! mot usle 13,5 for H/K. Det i seg selv gir en god pekepinn på hvor mye krefter det er snakk om. Dog skal det sies at watt og watt er ikke nødvendigvis det samme. Du ser at H/K oppgir 7x140W :roll: men sjekk hvor mange kanaler de har i drift... jo èn kanal!!! DET blir jo rimelig useriøst. Det er forsåvidt ikke så veldig mye bedre med Onkyo, men de oppgir 7x110W med 2 kanaler i drift. Begge oppgir data basert på 6 ohm. Poenget er at man må se litt bak tallene og ikke se seg blind på dem.
    Når det gjelder disse 2 receiverne så taper jo H/K også på utstyrssiden; f.eks. på antall hdmi-innganger... så jeg vil jo påstå at Onkyo er et langt bedre kjøp! :-D
    Like under oppgir H/K reellt antall watt, altså 7x60watt, så her er de jo ærlige.
    Du har nok rett i at man ikke skal se blindt på hvor mange watt som er oppgitt ja. Men å skrive 7x180 watt var vel litt å ta i? :P

Uansett er det vel hva som lyder best i folks ører som må avgjøre hva man bør velge, og her er det store individuelle forskjeller vil jeg tro. Tror uansett ikke trådstarter trår feil med noen av disse receiverne

Lykke til med valget

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommyfre
    Uansett er det vel hva som lyder best i folks ører som må avgjøre hva man bør velge, og her er det store individuelle forskjeller vil jeg tro. Tror uansett ikke trådstarter trår feil med noen av disse receiverne

Lykke til med valget

Takk!
    som sakt tror ikke jeg at jeg vil ta veldig feil om jeg velger Onkyo 807, vet om folk som har mye større anlegg enn meg og har denne og alika vel er kjempefornøyde.. ser frem til den

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen!

var i dag innom HiFiklubben og Soundgarden og personalet på begge butikkene kunne sterkt annbefale Onkyo 807 til mitt anlegg,
    men ville satset på H/K om formålet var pure Hjemmekino,
    dette var som to streker under svaret og har nå virkelig bestemt meg for Onkyo 807. Da skal den bestilles til sommeren.

dette blir oppsettet til sommeren:

beklager de dårlige bildet, mekka det sammen på 2 min...

oppsett:
    Dynavoice f-6 i Front venstre
    XTZ 99 W10.16 Sub venstre
    Dynavoice C-4 Center
    Samsung 6 serie 40" FullHD +++
    XTZ 99 W19.16 Sub høyre
    Dynavoice f-6 Front høyre
    Onkyo TX-NR807 Receiver
    Xbox 360
    Nintendo Wii
    Samsung BD-P3600

fjernkontrollen er en Logitech Harmony 1100
    Bakhøytalere er 2 stk Dynavoice f-6

alle høytalere og Subene er i high Glossy/Pianolakk.
    vurderte litt å bytte ut f-6 med M-65 siden det var mange kommentarer på at det var lurt ( i en annen tråd ) men tror dette er nok for meg i en LANG tid fremover, skal som tiligere sakt, bytte ut TV og BR spiller når 3D teknologien er på "fult" på projektor og Blu Ray..

Og med en fin liten margin innenfor mitt budsjett som var på 10 000 til anlegget:

Handlekurv Dynavoice Magic C-4 EX High Glossy Black
    1 stk á kr 890,- kr 890,-

Dynavoice F-6 EX Black PAR
    2 stk á kr 1490,- kr 2980,-

XTZ 99 W10.16 high glossy
    2 stk á kr 2990,- kr 5980,-

Totalt: kr 9850,-

Så kommer Onkyoen som Budsjettet var max 10 000 på, men var heldig med den til kr 5995,- på NetShop.

kom gjerne med Ris og Ros
    Takk for all hjelp og svar folks!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GenGhost, tror du at du vil få bedre trykk med 2 x XTZ 99 W10.16 enn en SVS PB10-NSD New Black Charcoal Subwoofer - 10" basselement og 325W?

Har lest _møe_ bra om svs sine subber, men 2 xtz 10" må vel slå 1 svs 10" sub?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •