Annbefale Hjemmekino Receiver - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 46 av 46
    Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Chrisonfire
    Husk nå folkens, å sammenligne XTZ mot SVS er ikke rettferdig.

XTZ = 1800 - 4500kr (8000kr hvis man tar med DSP modellen, men SVS kan ikke stille med sub med DSP integrert)
    SVS = 5300 - 15000kr

Men jeg vil gå god for to stk XTZ kontra en stk SVS til samme pris
    å sammenligne svs med xtz blir også feil, kan gjerne sammenligne svs modellen det er snakk om mot subwoofere til både dobbel og trippel pris....

så en pris sammenligning blir feil her synes jeg, og han MÅÅ ikke kjøpe svs as-eq 1, man kan finjustere ved å følge kalibreringsguidene ute på forumet her, er sikkert fint og fancy å ha en sub med dsp, men det hjelper lite når du skal sette på transformers og prøve å imponere folk...

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GenGhost
    Takker til slimchaddi for svar og tips, men har ett lite spørsmål, som sakt har jeg nesten 100% bestemt meg for Onkyo TX-NR807... hvordan vil den herske som hjemmekinoreceiver for en SVS PC12-NSD `?
    (som jeg nesten 100% også har bestemt meg for)
    en receiver har ikke så veldig mye å si når det gjelder sub kompatibilitet osv, suben og receiveren driver bare kommunikasjon sammen, altså receiveren "maler" ikke subben eller lyden med sine egne "farger" den bare viderefører signaler fra LFE sporet i f.eks filmen du ser på eller bassinformasjonen i en låt du hører på, så den fungerer egentlig som et mellomledd mellom Lydspor i film ----> pre out sub i receiver ------> sub.

Det som kan ha noe å si er subkabelen din, ikke kast bort penger på å kjøpe en monster kabel til 800kr, kjøp en ikke altfor dyr grei subkabel "med kortest mulig akseptable lengde" som er tykk og godt skjermet.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    hahahha, de fleste effektforsterkere på 40 kg trekker så vidt 500 watt
    Hæ? Hva mener du?

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    å sammenligne svs med xtz blir også feil, kan gjerne sammenligne svs modellen det er snakk om mot subwoofere til både dobbel og trippel pris....

så en pris sammenligning blir feil her synes jeg, og han MÅÅ ikke kjøpe svs as-eq 1, man kan finjustere ved å følge kalibreringsguidene ute på forumet her, er sikkert fint og fancy å ha en sub med dsp, men det hjelper lite når du skal sette på transformers og prøve å imponere folk...
    Hva?
    Man skal vel se på pris når man sammenligner produkter, vet ikke hvordan du sammenligner produkter når du skal kjøpe nytt utstyr...
    Kalibrering av sub er alfa omega, uansett om man hører på musikk, eller ser på transformers. Jeg har selv Antimode 8033C til mine subber, og kan ikke se for meg et liv uten den, uansett hvor mange timer med manuell justering jeg har hatt.
    PS: man MÅÅ ikke gjøre noe som helst

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Hæ? Hva mener du?
    se litt rundt på watt trådene i forumet, så skjønner du bedre dette med watt, jeg er ikke allverdens god til å forklare det, har selv lest og lært selv, poenget er at du ser hvordan produsenter oppgir målinger, og hvorfor de får lov til å oppgi "feil" målinger når de markedsfører

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chrisonfire
    Hva?
    Man skal vel se på pris når man sammenligner produkter, vet ikke hvordan du sammenligner produkter når du skal kjøpe nytt utstyr...
    Kalibrering av sub er alfa omega, uansett om man hører på musikk, eller ser på transformers. Jeg har selv Antimode 8033C til mine subber, og kan ikke se for meg et liv uten den, uansett hvor mange timer med manuell justering jeg har hatt.
    PS: man MÅÅ ikke gjøre noe som helst
    du må spise og drikke for å overleve....:-?

ikke misforstå meg nå, selvfølgelig må man se på pris når man sammenligner produkter, selv er jeg veldig tilhenger av bang for the buck produkter, er netopp derfor jeg sier en pris sammenligning blir litt feil, fordi det er snakk om la oss si 2 svs 12 ere som kommer til kort mot en pb-12 nsd som er billigere enn 2 xtz 12ere, men selv klarer pb-12 seg fint mot konkurrenter til dobbel og trippel pris = fra 7-20k så de konkurrer i veldig forskjellige prisklasser selvom de ikke koster så veldig mye mer enn hverandre, så synes det blir litt unfair

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •