Annbefale Hjemmekino Receiver - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 46
    Newcomer GenGhost sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av karrun
    GenGhost, tror du at du vil få bedre trykk med 2 x XTZ 99 W10.16 enn en SVS PB10-NSD New Black Charcoal Subwoofer - 10" basselement og 325W?

Har lest _møe_ bra om svs sine subber, men 2 xtz 10" må vel slå 1 svs 10" sub?
    Hei!
    vet ikke, har ikke hørt SVS.... men kan godt prøve dem en gang

vet at jeg ble kraftig imponert av XTZ`en, og jeg er typisk nok en som MÅ ha det symetrisk eller i vert fall så godt som mulig, + at jeg hadde penger til overs, og jeg har ett intentest sug for bass hvert sekund, 2 stk XTZ 10" vil brake løst i vill glede og ja, er slik jeg ser det for meg, skal ha bare 1 XTZ` først, SÅ får vi se om jeg vil prøve med 2, men det er 2 som er ønsket

har også lest mye bra om SVS, men to terning kast 6 subber kiler godt i magen det jah

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet at jeg ble kraftig imponert av XTZ`en, og jeg er typisk nok en som MÅ ha det symetrisk eller i vert fall så godt som mulig, + at jeg hadde penger til overs, og jeg har ett intentest sug for bass hvert sekund, 2 stk XTZ 10" vil brake løst i vill glede og ja, er slik jeg ser det for meg, skal ha bare 1 XTZ` først, SÅ får vi se om jeg vil prøve med 2, men det er 2 som er ønsket :

Hei
    Hva med 2 stk XTZ 12" da? Er jo bare 1000 lappen mer. Jeg bestilte 4 stk av
    de, en får uansett mye for pengene. Selv om SVS frister også.

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av carradona
    Hei
    Hva med 2 stk XTZ 12" da? Er jo bare 1000 lappen mer. Jeg bestilte 4 stk av
    de, en får uansett mye for pengene. Selv om SVS frister også.

Hei, jo har tenkt veldig på de, men tenker at 10" spiller tydligere og mer presist enn en 12", og halo, tror 10" skal ruge godt i magen uansett

og som sakt, det blir 2000 dyrere, noe som går... 1850 over budsjettet
    er ikke nødvendig etter min mening, holder med 10" for meg, lykke til med 4 stk 12" ! de blir awesome!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du skal ha 2 stk XTZ 99 W10.16 ?
    jeg ville heller anbefalt 1stk svs pc12-nsd eller pb12-nsd og prisen blir ca den samme.

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tusle
    jeg ville heller anbefalt 1stk svs pc12-nsd eller pb12-nsd og prisen blir ca den samme.
    denne?

ok, skal ta i mot tipset og se om det er noen som har, eller en butikk der de kan la meg lytte til den/de, så skal jeg se
    har som sakt god tid på meg, og ser at det er andre med som har anbefalt SVS, så de skal skjekkes ut

noen tips til spesifikke plasseringer av for eksempel SVS pc12-nsd ?
    hjørne/bak sofa/bak tv/ ?

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan med hånden på hjertet anbefale svs fremfor xtz, (vil ikke tirre på meg xtz folket her) men det kommer jo ann på bruken din og din smak, jeg har selv 2 stk svs pc12nsd og har hatt masse cv subber, og xtz 8" og 12", men har aldri blitt så imponert som med svs, kan også annbefale klipsch sine subber, har ikke eid selv, men har et par kompiser som har 12" klipsch, svs koser seg nok best i et hjørne, hos meg bak sofaen og ved siden av sofaen, men det kommer nok ann på rommet ditt, Kart - L-Sound AS

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer ann på hva du mener med "slå". De vil levere mer trykk og bedre lyd over 30hz enn SVS, men fra 27hz og nedover er nok SVS klart bedre.

W10, er den bestlydende suben til musikk av de jeg har testet fra XTZ (W12.16, W12S og W10.16) Stor forsterker, lett element, bunnsolid kasse. Anbefales.

Her kom det mange poster på en gang! Jeg snakket om 2x W10 vs 1 x PB10.

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ågud, følte virkelig for å svare her å nå, men er jo så trøtt at jeg bare so vidt forstår noe nå :shock:

har lest i timesvis nå på SVS, og funnet ut at pc12-nsd er noe for meg, men skulla likt og hørt dem før en avgjørelse..

ser frem til å teste SVS en dag, skal alt for en god opplevelse og utstyr jeg blir fornøyd med

skal brukest mest til hjemmekino, og til musikk med heftig bass

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GenGhost
    ågud, følte virkelig for å svare her å nå, men er jo så trøtt at jeg bare so vidt forstår noe nå :shock:

har lest i timesvis nå på SVS, og funnet ut at pc12-nsd er noe for meg, men skulla likt og hørt dem før en avgjørelse..

ser frem til å teste SVS en dag, skal alt for en god opplevelse og utstyr jeg blir fornøyd med

skal brukest mest til hjemmekino, og til musikk med heftig bass
    +1 jeg tok en råkjangs på svs selv, kjøpte først 1 pc12nsd uten å ha hørt svs før, bare lest maaaange timer her på forum, og angrer ikke en plass så slo jeg til med en til pc12nsd, og det ble sinnsykt, hehe, trengte absolutt ikke 2, men fikk tak i en til en billig penge, så hvorfor ikke mye vil ha mer

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TageMathiassen
    +1 jeg tok en råkjangs på svs selv, kjøpte først 1 pc12nsd uten å ha hørt svs før, bare lest maaaange timer her på forum, og angrer ikke en plass så slo jeg til med en til pc12nsd, og det ble sinnsykt, hehe, trengte absolutt ikke 2, men fikk tak i en til en billig penge, så hvorfor ikke mye vil ha mer
    råsjangs, du er typen jeg liker! xD
    bra, etter alle disse timene med lesing frister det å ta en råsjangs selv!!

gleder meg bare til jeg får testet litt av hvert, begynder da med 1 stk XTZ/SVS og bygger på med 2 derifra om det passer

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TageMathiassen
    Jeg tok også en råkjangs for ca 3år siden.
    Kjøpte Svs uhørt,men da det dukket opp en Pb-10 bare 10min kjøring fra der jeg bodde
    slo jeg til.
    Jeg har hatt/hørt masse suber opp igjenom årene,men den 10" imponerte stor.
    Mye vill ha mer så jeg suplerte med en SB-12 da denne dukket opp på avtorget.
    Det har skjedd litt siden den gangen også,så idag står det en svs tube på vær
    side av sofan

Titt gjerne innom min stuekino tråd å ta en titt:
    http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ss-racket.html

Jeg har en kompis som har to Xtz suber,dette spiller veldig bra på film og musikk.
    Men syns Svs gir det lille ekstra.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Nja...hvis du ser på spec'en til H/K og Onkyoen så ser du for eksempel at Onkyo'en veier 18kg! mot usle 13,5 for H/K. Det i seg selv gir en god pekepinn på hvor mye krefter det er snakk om. Dog skal det sies at watt og watt er ikke nødvendigvis det samme. Du ser at H/K oppgir 7x140W :roll: men sjekk hvor mange kanaler de har i drift... jo èn kanal!!! DET blir jo rimelig useriøst. Det er forsåvidt ikke så veldig mye bedre med Onkyo, men de oppgir 7x110W med 2 kanaler i drift. Begge oppgir data basert på 6 ohm. Poenget er at man må se litt bak tallene og ikke se seg blind på dem.
    Når det gjelder disse 2 receiverne så taper jo H/K også på utstyrssiden; f.eks. på antall hdmi-innganger... så jeg vil jo påstå at Onkyo er et langt bedre kjøp! :-D
    vekt har ikke så mye å si i denne sammenligningen da HK er kjent for å tilby lite av funksjonaliteter og tilkoblingsmuligheter, mens onkyo er det motsatte, de drøsser på med utstyr, funksjoner og tilkoblinger som om det vokser på trær. Det bidrar mye til vekta det også.

Det er mange watt tråder rundt om kring der folk har diskutert akkurat dette og etter beregninger, kalkulasjoner av medlemmene her + utdrag fra proffe folk som også har gjort samme bregninger, så kommer hk best ut på veldig mye når det gjelder hvor mye effekt receiveren leverer

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommyfre
    Like under oppgir H/K reellt antall watt, altså 7x60watt, så her er de jo ærlige.
    Du har nok rett i at man ikke skal se blindt på hvor mange watt som er oppgitt ja. Men å skrive 7x180 watt var vel litt å ta i? :P

Uansett er det vel hva som lyder best i folks ører som må avgjøre hva man bør velge, og her er det store individuelle forskjeller vil jeg tro. Tror uansett ikke trådstarter trår feil med noen av disse receiverne

Lykke til med valget
    hahahha, de fleste effektforsterkere på 40 kg trekker så vidt 500 watt....det er jo a+b logikk, helt enig, det er å dra på litt for mye. nå husker jeg ikke hvor jeg har gjort av det skjemaet, det ligger i en av de trådene om watt, må lete etter det, men tror 807 lå på 7X55-60 watt

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    vet ikke, har ikke hørt SVS.... men kan godt prøve dem en gang

vet at jeg ble kraftig imponert av XTZ`en, og jeg er typisk nok en som MÅ ha det symetrisk eller i vert fall så godt som mulig, + at jeg hadde penger til overs, og jeg har ett intentest sug for bass hvert sekund, 2 stk XTZ 10" vil brake løst i vill glede og ja, er slik jeg ser det for meg, skal ha bare 1 XTZ` først, SÅ får vi se om jeg vil prøve med 2, men det er 2 som er ønsket

har også lest mye bra om SVS, men to terning kast 6 subber kiler godt i magen det jah
    hadde heller anbefalt deg å gå for 2stk 12ere fra xtz, de kan du få for 7000, surround tilbyr 1000kr i rabbat ved kjøp av 2 sånne, synes 10 ere blir for svakt hvis du ihvertfall skal se på film ved høye volum, i denne prisklassen lønner det seg å ha litt større elementer som har mer slaglengde og flytter mer luft, det er vel å merke at det er 12 tommeren som har fått de beste omtalene osv, og det er alltid de som blir best markedsført, ikke 10eren:-D

men jeg har bare hørt 12eren, og to sånne tror jeg vil levere et godt og jevnt lydtrykk, men en pb-12nsd fra svs til 7k inkludert frakt vil nok levere en god del mer i bunn

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tusle
    +1

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    råsjangs, du er typen jeg liker! xD
    bra, etter alle disse timene med lesing frister det å ta en råsjangs selv!!

gleder meg bare til jeg får testet litt av hvert, begynder da med 1 stk XTZ/SVS og bygger på med 2 derifra om det passer
    poenget med en pc-12 nsd er at den vil imponere deg til de grader, uansett hva slags materiale du kaster på den for å teste den, måtte det være hard kicking techno, eller tunge raplåter, eller basstester med hauevis av dypbass, så vil du bli mer og mer imponert, dette er en kvalitet få eller nermest ingen konkurrenter enten du dobler prisen eller hva nå enn det måtte være, kan matche. Jeg kjøpte også min første svs pb-12nsd UTEN å ha hørt den eller sett på den i det hele tatt (altså en råkjangs) , hadde den i 3 måneder før tanken slo meg..."hvis inngangsmodellen er så rå, hvordan er toppmodellen da"? det er dette som er farlig med svs, enten kjøper du en til, sånn at du har to, eller så oppgraderer du (hvis du er bassfreak da)

de 3 månedene jeg hadde pb-12en klarte jeg ikke å bunne den, uansett hva jeg kastet på den så lå den jevnt og med godt trykk på 100db, noe som er ufyselig høyt, skaffer du deg en slik en så vil nok frontene og centeren din osv gi seg før suben, og da betyr det at du har en veldig go sub, fordi som regel gir suben seg alltid før frontene når det kommer til spillenivå

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker til slimchaddi for svar og tips, men har ett lite spørsmål, som sakt har jeg nesten 100% bestemt meg for Onkyo TX-NR807... hvordan vil den herske som hjemmekinoreceiver for en SVS PC12-NSD `?
    (som jeg nesten 100% også har bestemt meg for)

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil fungere greit men jeg vil anbefale en AS-EQ1 til SVS sine subwoofere for å få de temmet skikkelig.

Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Det vil fungere greit men jeg vil anbefale en AS-EQ1 til SVS sine subwoofere for å få de temmet skikkelig.
    off, ja har tenkt på det, men det blir litt dyrt akkurat nå... får spare opp i noen mnd så får vi se

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk nå folkens, å sammenligne XTZ mot SVS er ikke rettferdig.

XTZ = 1800 - 4500kr (8000kr hvis man tar med DSP modellen, men SVS kan ikke stille med sub med DSP integrert)
    SVS = 5300 - 15000kr

Men jeg vil gå god for to stk XTZ kontra en stk SVS til samme pris

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •