Hjelp: Onkyo TX-SR576

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp: Onkyo TX-SR576

Hei.

Jeg har en Onkyo TX-SR576 receiver, med følgende fjernkontroll: Onkyo RC-709M.

Jeg er superfornøyd med receiveren, men har nå fått et problem.

En kamerat av meg skulle hjelpe meg å sette opp ALTIBOX og en Toshiba TV på fjernkontrollen jeg benytter til receiveren, slik at jeg skulle slippe å ha 3 fjernkontrollere på stuebordet.

Dette gikk desverre ikke, noe som er greit.. problemet er at under denne "operasjonen" så har han klart å virkelig rote til hvordan fjernkontrollen fungerer på receiveren.

Volum OPP er blitt Volum Ned. Jeg får ikke slått receiveren AV og PÅ med fjernkontroll men må manuelt gjøre det på receiveren. Jeg får heller ikke satt på SONE 2 som er utehøytalerne..

Når vi forstod at arbeidet vårt hadde slått feil så forsøkte vi nullstille fjernkontrollen ved å holde "audio" og "receiver" inne samtidig slik instruksjonen sier for å nullstille kontrollen, men selv etter å ha "nullstilt" kontrollen så er den fortsatt helt lik.. de samme problemene.

Er det noen som vet hva jeg kan gjøre? Jeg hadde satt ekstremt stor pris på å få hjelp til å fikse dette problemet da jeg på langt nær har samme glede av receiveren nå som jeg må gjøre alt manuelt..

mvh
    Mats

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv heller å å ta en "reset" av receiveren din. Hvordan du gjør det står i manualen til receiveren.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for tipset.

Jeg har nå forsøkt å resette receiveren også, uten at det hadde noen effekt på fjernkontrollen..

Når det gjelder problemene med fjernkontrollen så kan jeg være litt mer spesifikk:
    Alt fungerer som det skal, bortsett fra følgende:

1) Volum: Volumknappen er nå slik at det blir lavere volum om jeg trykker høyere og motsatt.
    2) Sone 2:Jeg får ikke aktivert sone 2, noe som kanskje kan skyldes punkt 3:
    3) Jeg får ikke skrudd receiver på eller av. Dette gjør helt sikkert at jeg ikke får skrudd sone 2 på eller av også..

Bortsett fra det så fungerer alt.

Det kan nesten virke som om knappene er blitt omkodet eller noe?? Men da burde de jo gå tilbake til standard når jeg tar en resett av fjernkontroll og receiver..

Er det noen som kan ha noen tips om hva jeg kan gjøre (bortsett fra å kjøpe ny...)

mvh
    Mats

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •