Mer trykk Marantz 7200 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av martin
    Tror ikke de er noe spesielt og satse på ettersom dempingsfaktoren er 60 og bør være over 100, noen forsterkere har faktisk over 1000, og hvis jeg ikke husker helt feil så har dette noe med dynamikken i forsterkeren å gjøre (?)
    Dempningsfaktor avgjøres av motstanden i og rundt transistorene, her kan sikkert noe andre forklare nermere, og må ikke nødvendigvis være over 100. Det kommer helt an på hvilke høyttalere man skal bruke forsterkeren sammen med, og hvor mye kontroll som er ønskelig.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    surreround, bare lame kompromisser selg den og hiv på noe saftig stereosaker. da blir det liv i daliene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når det gjelder og bytte ut Dali 109 høyttalerne så har jeg ikke lyst til det ennå, muligens i fremtiden.
    Har hørt Daliene spille i spann med Vincent SV-223 og Vincent CD-S6 med kabler fra Synergistic, dette låt jævelig bra!
    Nå skal ikke jeg sammenlikne elektronikken her på noen måte og det er ikke sikkert at Daliene rettferdiggjør denne elektronikken, men sannheten er at jeg liker disse svarte kassene og vil beholde de.
    Så det går vel mot monoblokker, effektforsterker, ny Reciver??, eller muligens hoppe over til to-kanals (har hørt og lest mye bra om Cayin 252B eller satse mot en Vincent SV-223).

Takker for mange bra innspill selv om noen av dem gikk litt over hodet på meg
    Kom gjerne med fler.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm ja sv-233 koster vel ikke mer enn 6-6500kr, men min får du ikke :wink:

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg en brukt NAD216! Den plukker du opp for 2500 kr! Tro meg, de er mer enn bra nok for Dali'ene. Lydkvalitetsmessig er de bedre enn høyttalerne, og du trenger ikke mer effekt enn denne gir, med mindre du vil ødelegge høyttalerne dine da. En kamerat har samme høyttalere som deg, og kjører NAD 216, han har ingen problemer med å bunne de basselementene som sitter i Daliene, sprengt diskanten har han også gjort....

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om man har kraftigere forsterker så trenger man ikke å kjøre på bånn gass :wink:

Så når du sier at han ikke vil ha kraftigere forsterker enn det hvis han ikke ønsker sprengte høyttalere så blir det litt feil.....med vettig bruk er kraftigest muligst best, selv om NADen sikkert holder i massevis :wink:

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nad 216 er ikke så kraftig faktisk. den sliter med å levere strøm..og låter litt grått og trist.
    f.eks vincent sitt effekt til 6k får du vel brukt for oppunder 4000, og er en hel del mye bedre enn 216/s200.

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martin
    Selv om man har kraftigere forsterker så trenger man ikke å kjøre på bånn gass :wink:

Så når du sier at han ikke vil ha kraftigere forsterker enn det hvis han ikke ønsker sprengte høyttalere så blir det litt feil.....med vettig bruk er kraftigest muligst best, selv om NADen sikkert holder i massevis :wink:
    Enig, jo større jo bedre. Men, det er overkill i mine øyne å gå for noe kraftigere forsterker til de høyttalerne. De spiller ikke høyere likevel, men kanskje litt penere ved høyere volum?

Og selvsagt med vettig bruk, så kan du ha en 1000W forsterker på små satelitter, men hva er poenget?

Har NAD selv til mine høyttalere, og det låter absolutt ikke grått og trist... og dynamikk er det plenty av. Har prøvd en Vincent med 2*200 Watt og rør på inngangene. Jeg synes ikke det låt stort bedre enn NAD'en jeg, da... men folk er jo av forskjellig mening...

Men på de Dali høyttalerne skal det godt gjøres å merke forskjell...

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I min ungdomstid :wink: ,so hadde eg 218 på mine 109. Tru det at det j.... gråe triset boksen ikkje hadde kontroll på dei eingang. :roll: Skifta til Rotel RB 991, og det vart heilt noko anna. Mykje bedre klangkarakter, bedre flyt i mellomtoneregistere og bassen stramma seg mangen hakk. Det var faktisk futt i den komboen.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En brukt rotel, Vincent, Cayin, Marantz eller liknende er vel det sikreste tror jeg. NAD har sine kvaliteter, men egner seg ikke til tungdrevne saker. 216 leverer en del strøm, men blir allikevel fort kortpustet. Dette kan føre til for eksempel at basselementer bunner og diskanter sprenges.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    216 leverer en del strøm, men blir allikevel fort kortpustet. Dette kan føre til for eksempel at basselementer bunner og diskanter sprenges.
    Tja.. Om den starumen den leverar er effektiv, kan no diskuterast. Knerta ein haug med elementer på 107 med den saken. :evil:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •