Thule Spirit 150

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thule Spirit 150

Ser på ett brukt oppset, men er litt usikker på kvaliteten på disse da de er 10-12 år gammelt. Noen som har erfaringer med dette, og ikke minst, Thule er konk. Hva skjer med service og lignende da?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Service på Thule burde gå greit. Ikke nødvendigvis akkurat i levere- og henteavstand - men det må man leve med i vårt langstrakte land.

Thule hadde et litt frynsete kvalitetsrykte for en liten håndfull eller to år siden. Muligens ufortjent - slike rykter har det med å spre seg selv om det ikke nødvendigvis er noe hold i dem. Men NOE var det. På den annen side: elektronikk er stort sett hyggelig å ha med å gjøre sånn. 10-12 år gammelt utstyr som virker, vil sannsynligvis fortsette å virke. Det med Thule gjaldt i overkant mange garantisaker på forholdsvis nytt utstyr - hvis jeg ikke husker helt feil.

Dine bekymringer - som ikke skal avfeies - bør naturligvis reflekteres i den prisen du skal betale.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thule låter jo flott og har en fin byggekvalitet.

De blir imidlertid nokså varme, og du kan risikere at endel elektrolytter begynner å bli tørre.

Har selv en PR200 pre, som har fin lyd og består av veldig fine komponenter. Da jeg kjøptde den var den 12-15 år gammel og brummet endel. Bytting av tørre elektrolytter løste problemet. En relativt enkel DIY jobb med loddebolten, og små elektrolytter er billige. Skal man bytte mange store vil det fort koste mange hundrelapper.

Intermediate Mjusiker'n sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    671
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar folkens. Jeg har hørt et rykte om at HFK har kjøpt opp konkusboets lager på deler, noen som vet om det er sant, i slik tilfelle kan vel sikkert HFK ta service hvis det trengs.

Det ligger noe i dette med elektronikk. Spiller det i 10 år så er det sikkert ikke en "mandags utgave".

Vi får se hva jeg gjør.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk mail fra Hi-Fi Klubben da Thule gikk konkurs der de skrev at de hadde kjøpt hele reservedelslageret, så det stemmer nok. Men om de har spesifikke deler til en 12 år gammel forsterker er nok ikke sikkert. Send en mail til din butikk og spør om de kan sjekke status.

Forøvrig liker jeg lyden i Thule veldig godt. Varm, men presis og punchy klang. Fungerer veldig bra til det aller meste.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •