Offisiell tråd for Yamaha RX-V *67-serie receivere (2010-lansering) - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 69 av 69
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Parasound er nærmest av de du nevner.

Du må sansynligvis sette recivers bildegang til True. Altså så at reciver ikke påvirker signalet.

Level, se på fjernkontrollen om det står der... eventuelt sjekk manualen tl reciver hvor sånt er beskrevet

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Focalom
    Noen med formening om hvilken effektforsterker som vil matche lydsignaturen i en Yamaha v767 best, (mtp frontene)..

av Parasound HCA-1000 og Rotel RB-1070?

Prismessig ligger de likt, også effektmessig.. Men spørsmålet er signaturen?
    Henger meg på denne litt.. Kjøpte en 767 for å teste med C372 som effekt (fungerer da identisk med C272, evt C275 som er nåværende modell). Ut fra det bittelille jeg har rukket å teste gir dette svært god lyd, noe som kanskje ikke er så overraskende da både NAD og Yamaha visstnok tenderer til litt varm lydsignatur (etter det jeg har lest) - selv om disse merkene kanskje ikke er den vanligste komboen å kjøre. Du har ikke vurdert C272/275? Den er jo også kraftigere enn de to du nevner, såvidt jeg kan se...

Ellers lurer jeg på om noen mener at dette blir heeelt feil? Jeg er ikke så erfaren på audio-biten som jeg kanskje er på video, så er takknemlig for tips

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger litt hjelp her jeg! Kjøpte V767 for noen måneder siden og har frem til nå brukt et oppsett uten sub! Men når jeg skal koble til sub så ser det ut som om forsterkeren ikke finner den! Jeg har dobbeltsjekket 1000ganger om det er rett inngang,prøvd både automatisk og manuelle innstillinger men jeg får ikke lyd i suben! Har til og med prøvd med forskjellige suber men samme greia.. Noen som kan hjelpe meg?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToreKoks
    Trenger litt hjelp her jeg! Kjøpte V767 for noen måneder siden og har frem til nå brukt et oppsett uten sub! Men når jeg skal koble til sub så ser det ut som om forsterkeren ikke finner den! Jeg har dobbeltsjekket 1000ganger om det er rett inngang,prøvd både automatisk og manuelle innstillinger men jeg får ikke lyd i suben! Har til og med prøvd med forskjellige suber men samme greia.. Noen som kan hjelpe meg?
    En sub skal ikke kobles til en "inngang" ,men en utgang!
    Sikker på at du ikke har koblet til "sub in" i stedet for "sub-out" ??
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToreKoks
    Har du satt fronthøyttalerene som "small" og spesifisert delefrekvensen? Dersom frontene er "large" så kommer det ikke signal til suben

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant subben når jeg tok en automatisk innstilling på nytt! Takk for hjelpen uansett

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at du kan få 667 og 767 til en god pris nå. Vil det være noe løft fra Pioneer vs-x919 eller blir det ett fett? Er kun til midlertidig bruk, så pre out er ikke noe argument.

Føler at Pioneeren er litt skarp i lyden, men det kan jo og ha noe med at rommet ikke er behandlet akustisk. Videre blir det kraftmessig. Dersom jeg kjører receiveren litt hardt i stereo, så kutter den strømmen. Har forresten Dynavoice m-65ex med tilhørende senter.

Er forøvrig 767 verdt kr 600,- mer enn 667?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HDMI dropouts

Har et problem med min Yamaha RX-V767. Har koblet til en Altibox-dekoder, PS3 og en Apple TV, alle med HDMI, med en 10m Dreamscreen HDMI fra 2005.

Problemet er at bildet detter ut med ujevne mellomrom, fra alle kilder. Noen ganger lyden også. Noen ganger kommer det snø, andre ganger "intet signal" fra prosjektoren. Slik jeg ser det kan dette være enten receiveren som sender for lavt signal, eller at kabelen har blitt ødelagt. Har aldri hatt problem med kabelen tidligere, så jeg er redd det er et problem med receiveren.

Noen med lignende erfaring?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Har et problem med min Yamaha RX-V767. Har koblet til en Altibox-dekoder, PS3 og en Apple TV, alle med HDMI, med en 10m Dreamscreen HDMI fra 2005.

Problemet er at bildet detter ut med ujevne mellomrom, fra alle kilder. Noen ganger lyden også. Noen ganger kommer det snø, andre ganger "intet signal" fra prosjektoren. Slik jeg ser det kan dette være enten receiveren som sender for lavt signal, eller at kabelen har blitt ødelagt. Har aldri hatt problem med kabelen tidligere, så jeg er redd det er et problem med receiveren.

Noen med lignende erfaring?
    Update: Kjøpte en Supra Hogh Speed HDMI-kabel, og den ser ut til å ha løst problemet. Så en film nå og hadde ingen problemer.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •