Offisiell tråd for Yamaha RX-V *67-serie receivere (2010-lansering) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 69
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av the_c
    Hei korp! :-)

Takker for informasjonen. Jeg kan vel egentlig for lite om dette til å uttale meg.. :roll: Noen som kan kommentere dette med "1080i component inn i stedet for 1080p".. Hvor alvorlig er dette ... ?
    Vet ikke om dette kan ha noe med de nye reglene som forbyr analog HD ut fra 1.1.2011 på nye apparater, fullt forbud fra 2013.

Men uansett synes det noe merkelig!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Noen som vet når Yamaha RX-v767 kommer i butikkene?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RXV-3067....min neste reciever, uten tvil!

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan forklare de største og viktigste forskjeller på 2067 og 3067? utg. effekt betyr ikke noe, men andre ting som kan være av betydning? Vurderer en av disse, og bruker sep. effektforsterker, så lurer på om det er noe jeg bør ta hentyn til dersom valget faller på en av disse..?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    11.2 på den største kan jo være en vesentlig forskjell for noen...

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    11.2 på den største kan jo være en vesentlig forskjell for noen...
    det var jo opplagt:P heh.. tenkte mer på forskjell på romkorreksjon, annet teknisk dill dall?

ser at vekten er ganske lik, 16kg mot 17kg - så all verden kan det nok ikke være? er nok langt opp og frem før jeg kommer til å bruke noe særlig mer enn 5.1 / 7.1 anyway.. vært spennende å prøvd høydekanaler etterhvert, men usikker på om det er noe å hente med en 50-60" TV, kontra lerret på 100"

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes å huske at 3067 har en mer avansert YPAO (samme som Z11) enn 2067. Alle xx67 har multipunkt YPAO, og mer avansert for hver modell.

EDIT: Når jeg leser på en norsk forhandlerside virker det som om YPAO på 2067 og 3067 er lik.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest mye god om Yamahas receivere, og nå som det oransje lyset er borte, og designet er 98% vellykket så seiler 3067 opp som den mest sannsynlig kandidaten hvis jeg oppgraderer til året.

(98% vellykket fordi jeg hadde likt at begge hjulenen på fronten var like store, samt blitt kvitt alle logoene på fronten, noe som gjør min Marantz AV8003 ekstra lekker)

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0

L-sound med forhåndsbestilling av x067

Fikk epost av Lsound i dag og de nye x067 er nå klare for bestilling med levering i sep-okt.

1067 virker å være midt i blinken for mitt bruk og designet er jo nå blitt nydelig:

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fatter ikke hvorfor de ikke kan lage symmetriske fronter på disse boksene.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket litt på baksiden av 3067.

Den skal jo ha 11.2, men hvorfor er det ikke da full pre-out for alle. Men at presence er dobbelt med zone 2 utganger osv. Men så vel egentlig kun at det var for 9.2. Men litt dårlig oppløsning til å lese all skrift tydlig på de bildene som ligger på avnytt her inne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Elkjøp har tilbud på Yamaha reciever i helgen:
    Elkjøp - Yamaha RXC-767 receiver
    I annonsen står det at de selger er Yamaha RXC-767. Er det store forskjeller på denne og yamaha rx-v767?
    (Ser nå at de har samme pris på begge modeller, men jeg finner ikke noen forskjell annet enn farge... Kan det være så enkelt?)

Har ikke så god kjennskap til disse, men er dette et type løp og kjøp tilbud?

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg fatter ikke hvorfor de ikke kan lage symmetriske fronter på disse boksene.
    Den indre ringen på hjulene er vel like store.
    Kan det være at Yamaha tenker på de svaksynte - stort hjul=volum, lite hjul= kilde

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnny Lotion
    I annonsen står det at de selger er Yamaha RXC-767. Er det store forskjeller på denne og yamaha rx-v767?
    (Ser nå at de har samme pris på begge modeller, men jeg finner ikke noen forskjell annet enn farge... Kan det være så enkelt?)

Eneste 767 Yamaha har, er RX-V767
    RX-V767 - AV Receivers/Amplifiers - Audio & Visual - Products - Yamaha Other European Countries

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har YPAO fått en større oppgradering fra 3900 tro ?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnny Lotion

Det kan være en skrive feil. Ser du under navnet, så står det ett annet navn på den. Det skal ikke være noen forskjeller.

Elkjøp og Expert osv får de store produsentene til å lage egne modellnavn på TVer osv, selv om de var identiske med de normale navnene. Dette gjorde de for at de slapp å gi deg den billigere enn andre steder. For når du fant modellen hos en konkurrent som er billigere, så kunne de bare peke på navnet og si at det var forskjell, og ikke gi deg avslaget.

Bare ta en kikke på Sony og Samsung TVene som Elkjøp har. Så å si ingen av modell navnene stemmer med de man leser tester av, og finner på hjemmesidene til produsenten. Det kan hende de har samme deal med Yamaha.

Mange går ukritisk til de store kjedene, og ofte betaler mye mer enn de trenger.

EDIT: Men får å si det enkelt, så med det tilbudet der så er det nok bare å løpe å kjøpe. Hvis de har tatt inn noe særlig av den da. Men husk at de varierer med prisene på nettet. Men her er den ikke merket internett pris. Har de den ikke, så hvis det er annonse, så har du krav til at de skaffer deg den, eller hvis de ikke greier det, så finne en tilsvarende kvalitet til samme pris, slik som Denon 3311 (Eller den hakket under)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte eg skulle kjøpa ein 1067, når den kjem. (sparar 3' i.f.h.t. 3311)
    Men korleis får eg kopla den til ein NAS utan tap av bilde kvalitet ? Ein NAS eg har kikka på, LG N2B1DD2 har "kun" ein RJ45, 3 stk USB 2 og ein eSATA utgang. Dette matchar ikkje mot inngangane på 1067 ? Då går eg ut frå at USB 2 ikkje er noko høgverdig overføring slik som HDMI 1.4 ? Nettverks inngangen på 1067 tenkte eg å bruka til å ta inn internett, som eg har lagt opp til.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norgespremiere på 3067 i rommet til SoundWave under Hortenmessen i helgen. Skal også være messetilbud å oppdrive
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Norgespremiere på 3067 i rommet til SoundWave under Hortenmessen i helgen. Skal også være messetilbud å oppdrive
    Var 3067 å se på messa tro? Er den allerede på lager? Vurderer å satse på denne ved neste oppgradering.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Slaatto
    Tenkte eg skulle kjøpa ein 1067, når den kjem. (sparar 3' i.f.h.t. 3311)
    Men korleis får eg kopla den til ein NAS utan tap av bilde kvalitet ? Ein NAS eg har kikka på, LG N2B1DD2 har "kun" ein RJ45, 3 stk USB 2 og ein eSATA utgang. Dette matchar ikkje mot inngangane på 1067 ? Då går eg ut frå at USB 2 ikkje er noko høgverdig overføring slik som HDMI 1.4 ? Nettverks inngangen på 1067 tenkte eg å bruka til å ta inn internett, som eg har lagt opp til.
    Både forsterker og NAS koples opp mot ditt nettverk, og dermed samkjører via det.

Er ikke direkte kjent med NAS utstyr, men normalt så er USB inngangene der kun for ekstra harddisker så vidt jeg vet.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •